Rusi obviňujú americké médiá, že zasahovali do ruských volieb Ilustr.foto twitter/euromaidan

Rusi obviňujú americké médiá, že zasahovali do ruských volieb

19.04.2017 08:43 | Hoaxy | ČTK

Šéf ruského parlamentného výboru pre informačnú politiku Leonid Levin obvinil americké médiá z pokusov ovplyvniť parlamentné voľby v Rusku v roku 2016. Hovoril predovšetkým o Rádiu Sloboda, internetovom spravodajskom serveri Hlas Ameriky a ruskej pobočke stanice BBC.

 

 

Washington ich podľa Levina využíva na tlak na Moskvu.

 

Levin v parlamente opakovane zdôrazňoval, že nebude požadovať zákaz alebo obmedzenie činnosti zahraničných médií v Rusku. Dodal však, že výbor koná na pozadí amerického vyšetrovania vo vzťahu k Rusku. "Obdobné obvinenia vzniesli USA proti (ruskej) agentúre Sputnik a ďalším ruským médiám, ktoré sa údajne pokúšali ovplyvniť americkej prezidentské voľby," povedal Levin.

Tri výbory amerického Kongresu sa venujú vyšetrovaniu údajných pokusov Moskvy ovplyvniť minuloročné americké prezidentské voľby v prospech neskoršieho víťaza Donalda Trumpa. Rusko podobné obvinenia rozhorčene odmieta.

Rokovania ruského výboru o zahraničných médiách sa zúčastnili poslanci, politológovia, mediálni odborníci a amerikanisti. Levin vyzval na posúdenie zásahov USA nielen do parlamentných volieb, ale aj do celkového diania v krajine.

Podľa ruskej správy, ktorá bola pripravená pre výbor, Rádio Sloboda aj Hlas Ameriky nedostatočne informovali o minuloročnej predvolebnej kampani v Rusku. Autori správy tvrdia, že podiel informácií o kampani tvoril len štyri percentá z celého spravodajstva oboch staníc.

Vplyv týchto médií na prebiehajúce voľby bol pritom významný, píše sa v správe. O predvolebnom dianí sa spravodajské servery v 55 percentách prípadov vyjadrovali negatívne. Médiá vraj uprednostňovali opozíciu, spochybňovali demokratický charakter ruského volebného systému a kritizovali vládnu stranu Jednotné Rusko.

Podľa politológa Alexeja Muchina, riaditeľa Centra pre politické informácie, USA vytvorili zvláštnu spravodajskú službu pre informačnú vojnu s Ruskom. Financovali pritom údajne nielen Rádio Sloboda a Hlas Ameriky, ale aj ruskú službu stanice BBC.

pošli na vybrali.sme.sk


Najčítanejšie