Prečo Nový Čas a TASR zverejnili víťazov Športovca roka pred oficiálnym vyhlásením v televízii? Foto: FB Športovec roka

Prečo Nový Čas a TASR zverejnili víťazov Športovca roka pred oficiálnym vyhlásením v televízii?

23.12.2016 12:37 | TV | mk

Prekvapenie medzi čitateľmi vyvolalo v štvrtok večer zverejnenie článku s všetkými výsledkami ankety Športovec roka na webe cas.sk s takmer polhodinovým predstihom.

 


Výsledky ankety vysielala RTVS vo štvrtok večer naživo na Jednotke.

 

Článok so všetkými výsledkami web Nového Času zverejnil o 21:30. V tom čase však prenos pokračoval a mená športovcov na prvom, druhom a treťom mieste ešte neodzneli. Tretie miesto bolo vyhlásené o 21:42, a víťazov vyhlásil generálny riaditeľ až o 21:54 (na druhom mieste skončil Peter Sagan a na prvom Matej Tóth).

Status Nového Času na Facebooku

 

V predstihu zverejnil kompletné výsledky aj web tlačovej agentúry TASR Teraz.sk.

Viacerí diváci, ktorí čakali na výsledky pri televízii a sledovali zároveň aj web a sociálne siete, ostali prekvapení a adresovali hlavne Novému Času výčitky.

Ako sa to stalo?

Podľa našich informácií organizátor súťaže - Klub športových redaktorov Slovenského syndikátu novinárov poslal výsledky súťaže do médií skôr aj s embargom. Je to bežné, aby si redakcie stihli pripraviť texty. Pre novinárov platí, že pred embargom nesmú výsledky zverejniť. Nedorozumenie spôsobil SSN, ktorý stanovil pre médiá embargo do 21:30, hoci prenos bol naplánovaný až do 22:05. Nový Čas a aj TASR dodržali embago, ktoré im stanovil organizátor.

Predseda Klubu športových redaktorov SSN Tomáš Grosmann poskytol takéto stanovisko: „Klub športových redaktorov má pochopiteľný záujem, ba aj povinnosť, aby sa prostredníctvom všetkých relevantných médií verejnosť každoročne čo najskôr dozvedela výsledky ankety Športovec roka. Ich poskytovanie redakciám, v ktorých pracuje aj väčšina z hlasujúcich, má svoje špecifiká (napríklad výrobné v tlačených periodikách) a nepísané pravidlá. Embargo na výsledky pre všetky médiá určujeme na základe predpokladu, keď asi odznejú v televíznom prenose. Vo štvrtok 22. decembra 2016 sa tak malo stať krátko po 21.30 hod. a práve na ten čas sme embargo vytýčili. Ak sa na niektorých weboch objavili o niečo skôr, ako odzneli záverečné fakty (väčšina z nich však bola známa už dávno pred 21.30) v priamom prenose, nepovažujeme to za závažný problém toho večera."

pošli na vybrali.sme.sk