Print this page
Šéf domácej redakcie sa v liste Rezníkovi a Rade sťažuje na stresové a autoritatívne pomery Miroslav Frindt Foto: RTVS

Šéf domácej redakcie sa v liste Rezníkovi a Rade sťažuje na stresové a autoritatívne pomery

15.05.2020 11:00 | Blog | mk

Upozornenia na amaterizmus, napätie v spravodajstve RTVS, tlaky pribúdajú. Pod paľbou kritiky je riaditeľ spravodajstva a bývalý ministerský hovorca Vahram Chuguryan.

Vedúci domácej redakcie spravodajstva v Slovenskej televízii a moderátor Miroslav Frindt pred mesiacom poslal list generálnemu riaditeľovi Jaroslavovi Rezníkovi, v ktorom ho žiadal o vyriešenie situácie v spravodajstve. Keďže ten nereagoval a situácia v spravodajstve sa zhoršuje, sťažnosť poslal aj na Radu RTVS a podnet dáva aj na Inšpektorát práce.

„O problémoch v spravodajstve (Rezník – pozn.red.) vie, upozorňujeme ho na to dlhodobo viacerí, ale zatiaľ k žiadnemu konštruktívnemu stretnutiu a vyriešeniu situácie nedošlo,“ píše v liste Rade RTVS dlhoročný moderátor Frindt.

Problémom je podľa Frindta spôsob riadenia spravodajstva pod vedením riaditeľa spravodajstva RTVS Chuguryana. „Rozhodnutia V. Chuguryana komplikujú prácu, vytvárajú stresové prostredie všetkým zamestnancom sekcie spravodajstva RTVS a vo výsledku kazia kredit tejto inštitúcii,“ napísal Frindt.

"Rada sa bude týmto podnetom zaoberať na najbližšom rokovaní, ktoré by malo byt 27.5.," napísal pre Omediach.com Adam Mozolák z kancelárie rady.

Nespokojnosť s riadením zo strany bývalého hovorcu z ministerstiev, a neriešenie problémov zo strany Rezníka bol jedným z hlavných dôvodov odchodu veľkej časti redaktorov spravodajstva z RTVS v roku 2018.

Situácia sa podľa Frindta opakuje. Nespokojní sú mnohí. „Som pripravený informovať vás aj o podrobnostiach. Súčasne považujem za zložitú situáciu mojich kolegov,  keďže podľa mňa riaditeľ sekcie využíva systematický bossing, je možné, že sa ťažko nájde niekto ďalší kto bude mať odvahu o redakčných problémoch hovoriť."

V liste generálnemu riaditeľovi Rezníkovi Frindt okrem iného píše:

Už som Vám viackrát hovoril o neudržateľnej situácii v spravodajstve a nedôvere voči jeho riaditeľovi Vahramovi Chuguryanovi. Tak zo strany redaktorov aj väčšiny editorov. Preto vás ešte raz, opätovne, prosím, aby ste sa touto situáciou vážne zaoberali. Dopláca na ňu spravodajstvo ako celok i značka RTVS. A som presvedčený, že pracovné spory by sme mali riešiť vnútri firmy.
Ponuka robiť tímlídra vnútra sa zrodila zrejme z úplnej náhody počas krátkeho zastupovania Hany Lyons po úraze. Keďže Vahrama Chuguryana som poznal ako kolegu, uveril som jeho myšlienkam, slovám o verejno-právnom médiu, navyše vo veľmi komplikovanej situácii v redakcii. Bol som ochotný spolupracovať. Musím priznať s odstupom času, že to bola obrovská chyba a môj zlý odhad, pretože situácia sa nezlepšila ani po odchode ľudí, ktorých on považoval za "nepriateľov" a čiernobiele videnie prenáša naďalej do pracovnej sféry.
Píšem Vám za mnohých redaktorov, moderátorov, editorov, dramaturgov, ktorí sa boja otvorene ozvať, či už z vypočítavosti, pretože nedostanú finančnú odmenu, ale najmä – býva to aj zo strachu, že pri najbližšej príležitosti im to riaditeľ spravodajstva zráta a nedostanú príležitosť podieľať sa na sledovaných formátoch, prípadne im nepredĺži zmluvu, alebo sa jednoducho boja o holú existenciu.
Chuguryan nezvláda manažovanie redakcie odborne, ani ľudsky. Finančne odmeňuje vyvolených ľudí, ktorí sú mu názorovo verní, prípadne im zvyšuje mzdu. Polarizuje redakciu, neinformuje o zámeroch, vedie autoritatívne, vytvára konfliktnú atmosféru obchádzaním Hany Lyons (vedúca odboru televízneho spravodajstva) aj mňa. Podporuje neschopných, s ktorými sa redakcia mala už dávno rozlúčiť. Esenciou toho všetkého je aj posledný príklad – odvysielaní v prime time, relácia Fakty a impulzy – jeho osobného projektu, ktorý sa nedá ani žánrovo zaradiť a bližšie pomenovať. Vlastní ľudia sa na nás obracajú s otázkou ako sme to mohli dopustiť a pustiť von. Považujú to za úplnú degradáciu celej RTVS a spravodajstva zvlášť.
Amatérskym prístupom, neznalosťou degraduje kolegov na nižšiu úroveň a direktívnym vystupovaním na poradách, ktoré potom uniknú do médií, robí hanbu celej RTVS. Aj vďaka Vahramovi Chuguryanovi, jeho neschopnosti nájsť pri pracovných záležitostiach kompromis a jeho snahou hrotiť problémy, sa v médiách vyskytli zlé články o sekcii spravodajstva, na čo doplácajú najmä redaktori v teréne.
Je v konflikte takmer so všetkými televíznymi zložkami, s ktorými pracuje a vstupuje do vzťahov… tento človek na vedenie spravodajstva v celoplošnej televízii nemá odborné ani ľudské predpoklady. Táto takmer dvojročná pracovná agónia neprospieva nám, RTVS, ba ani Vám. Predpokladám, že bude v záujme nás všetkých, aby ste ju Vy z Vašej pozície vyriešili.

Na dusnú atmosféru v spravodajstve upozornila na mediálnom výbore pred časom poslankyňa OĽaNO Monika Kozelová aj Kristián Čekovský, bývalý redaktor RTVS a dnes poslanec OĽaNO. prieskum MEMO 98 poukázal na to, že SNS spolu so Smerom mala vo vysielaní RTVS výraznejší priestor ako iné politické strany a RTVS o nej informovala pozitívne.Podobne informovala v minulosti o SNS aj TASR, v čase keď jej šéfoval Rezník, ktorý má k SNS a Andrejovi Dankovi blízko.

Odporúčame aj: Rezník vypomáha Dankovi do poslednej chvíle, pchá ho aj tam, kde už nepatrí

Počas minulej vlády sa obraz Andreja Danka v spravodajstve RTVS prikrášľoval. RTVS ho doprevádzala na jeho obľúbených cestách po Rusku a ďalších postkomunistických krajinách. Chuguryan sa v minulosti netajil pozitívnym vzťahom k Vladimírovi Putinovi.

Minulý rok v príspevku o ceste Danka do Bieloruska sa Chuguryanovi nepáčilo, že redaktori spomenuli, že Danko šiel do krajiny, na ktorú sú uvalené sankcie na vývoz zbraní, že západ vyčíta Bielorusku nedodržiavanie ľudských práv a že Danko sa stretáva s ľuďmi, ktorí sú na sankčnom zozname. Práve Chuguryan bojoval v RTVS za to, aby sa vo vysielaní RTVS neobjavila nahrávka, ktorá dokazovala kontakt Andreja Danka s Alenou Zsuzsovou.

Podrobnosti: V RTVS stopli pripravené reportáže o Dankovi a Zsuzsovej, dvaja redaktori dali výpoveď

Konflikt v spravodajstve RTVS nastal napríklad aj v januári tohto roka, pár dní pred voľbami, keď sa Chuguryanovi nepáčilo, že v reportáži  o vnímaní korupcie na Slovensku z 23. januára dostal priestor Richard Sulík na ostrú kritiku Smeru a z príspevku vyplývalo, že Smer je zodpovedný za korupciu.

List, ktorý Miroslav Frindt adresoval generálnemu riaditeľovi RTVS, vedenie dôsledne prešetrí v súlade s internými pravidlami, reagovala hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková.



Súvisiace články