Print this page
Dagmar Havlová vysúdila milióny korún za nepravdivé tvrdenia o milencovi Reprofoto youtube DnV

Dagmar Havlová vysúdila milióny korún za nepravdivé tvrdenia o milencovi

20.08.2019 11:10 | Česko | ČTK, mk

Pražský vrchný súd dnes priznal herečke Dagmar Havlovej štyri milióny korún odškodného od vydavateľstva Bauer Media za tvrdenie, že mala milenecký pomer v čase, keď jej umieral manžel, bývalý prezident Václav Havel.

 

Verdikt je právoplatný. Priznaná suma výrazne prevyšuje sumy, ktoré súdy zvyčajne priznávajú za porušenie práva na ochranu osobnosti. Podľa odvolacieho senátu bol zásah do práva extrémny a intenzívny.

Vydavateľstvo sa niekdajšej prvej dáme podľa verdiktu musí tiež ospravedlniť.

Havlová požadovala za text v bulvárnom časopise Pestrý svět celkom päť miliónov českých korún. Odvolací senát jej nepriznal plnú sumu, pretože sa nepodarilo preukázať, že by nepravdivé tvrdenie negatívne ovplyvnilo aj jej charitatívnu činnosť.

Článok z marca 2012 nazvaný "Škandalózne zvesti o Dáši Havlovej. Šokujúce obvinenia - Tajné rande v kúpeľoch" tvrdil, že Havlová dorazila 16. decembra 2011, teda len dva dni pred Havlovou smrťou, spoločne s milencom do hotela vo Františkových Lázních.

Správu označila za nepravdivú ako Havlová, tak aj jej údajný partner František Loukota, ktorého fotografiu s Havlovou časopis uverejnil. Podľa neho bola snímka odfotografovaná s najväčšou pravdepodobnosťou v čase nakrúcania seriálu Sanitka, keď herečku sprevádzal na nákupy. Muž, ktorý pôsobí ako asistent réžie, sa vraj s Havlovou pozná od nakrúcania filmu Odcházení.

Pražský mestský súd konštatoval už v novembri 2015, že údaje publikované v napadnutom článku boli "absolútne nepravdivé a neoverené". Poukázal vtedy okrem iného na to, že správu o údajnom pobyte Havlovej s priateľom vo Františkových Lázních začula autorka článku vraj "niekde v reštaurácii". Súdy vtedy Havlovej neprávoplatne priznali 1,2 milióna korún. Obe strany sporu sa následne odvolali.

Vydavateľstvo Bauer Media počas trvania sporu prevzala mediálna skupina Mafra patriaca do holdingu Agrofert zo zvereneckého fondu premiéra Andreja Babiša. Podľa informácií Omediach.com záväzky z predchádzajúcich právnych sporov zostávajú na českej spoločnosti Bauer Media, ktorá v ČR pokračuje v podnikateľskej činnosti.



Súvisiace články