Ovčáček nechce odpovedať niektorým novinárom, syndikát sa ohradil Foto: FB J. Ovčáček

Ovčáček nechce odpovedať niektorým novinárom, syndikát sa ohradil

10.01.2018 10:57 | Česko | ČTK

Syndikát novinářů České republiky se dnes ohradil proti rozhodnutí mluvčího prezidenta Jiřího Ovčáčka, který deníku Hospodářské noviny (HN) a serveru Aktuálně.cz odmítl odpovědět na otázky k financování kampaně prezidenta Miloše Zemana a odkázal je na zákon o svobodném přístupu k informacím. 

 

 

Je to jasné omezení svobody získávat a šířit informace, uvedl syndikát na twitteru. Podle Ovčáčka vydavatelství Economia, které patří finančníkovi Zdeňku Bakalovi a mimo jiné vydává HN a provozuje server Aktuálně.cz, účelově a záměrně již delší dobu šíří dezinformace s cílem poškodit v očích veřejnosti prezidenta republiky.

"Ostře odsuzujeme @prezidentmluvci, který chce @Hospodarky a @Aktualnecz odpovídat pouze na základě zákona 106 o svobodném přístupu k informacím," napsal syndikát. Zákon ukládá státním orgánům, orgánům územní samosprávy a veřejným institucím povinnost poskytovat informace vztahující se k jejich působnosti. Pokud nejsou dány důvody pro odmítnutí poskytnutí informací, musí je úřad poskytnout nejpozději ve lhůtě do 15 dnů ode dne přijetí žádosti.

Podle člena představenstva Economie a ředitele redakcí Vladimíra Piskáčka zvolil Ovčáček "bezprecedentní postup", který nemá v české demokratické společnosti obdoby. "Reportérovi oznámil, že Hospodářské noviny a Aktuálně.cz nejsou média, ale ´volební věštníky´, a proto na dotazy nebude odpovídat," uvedl Piskáček ve vyjádření zveřejněném na twitteru.

Prezidentův mluvčí v reakci zaslané ČTK poté uvedl, že "Bakalovo vydavatelství" šíří vyslovené dezinformace. "K tomu Syndikát novinářů celou dobu mlčí, ač už jsem na problém několikrát veřejně upozornil," napsal v SMS. Vydavatelství podle něj také vede nepokrytě volební kampaň ve prospěch konkrétního prezidentského kandidáta, kterého veřejně podpořilo, dodal.

Novináři HN a Aktuálně.cz se podle Piskáčka nenechají zastavit. Podobně "naivní a nesmyslné kroky" ze strany kanceláře nejvyššího ústavního činitele je podle Piskáčka motivují k další práci.

Práci novinářů kritizovali už loni v prosinci na celostátní konferenci SPD předseda hnutí Tomio Okamura a přidal se k němu i prezident Miloš Zeman, který byl hostem konference. Některá média na sjezd SPD nesměla. Dovnitř konferenčního centra se nedostali například novináři z Aktuálně.cz, Seznam Zprávy nebo pořadu 168 hodin České televize.

pošli na vybrali.sme.sk
Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje satelitný službu Skylink, musí pri dekódovacích kartách pre slovenský trh zablokovať prístup k televíznym programom Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

"Ak by súd Kočnera s Ruskom naozaj odsúdil, pre trestný čin falšovania cenných papierov by im hrozila sadzba 12 až 20 rokov väzení," povedal dnes na tlačovej besede prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry Ján Šanta, ktorý navrhol väzbu pre Kočnera.

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

Televízia TA3 bude mať v nedeľu V politike neobvyklú zostavu hostí.

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Ako mi Tajomstvo zmenilo život prináša výber najsilnejších, najdojímavejších a najpovzbudzujúcejších životných osudov v jednej knižke. Každý príbeh je autentickou ilustráciou cesty k úspechu, bez ohľadu na to, či ide o peniaze, zdravie, vzťahy, lásku, rodinu, kariéru, alebo iné oblasti života.

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

Relácia O 5 minút 12 bude mať túto nedeľu špeciálnu zostavu.

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

V 6 mestách po Slovensku sa v týchto dňoch zmenilo niekoľko obyčajných zastávok na malé čitárne. V nich si ľudia môžu čítať magazín Sóda, ktorý vydáva spoločnosť O2.

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. ČTK to dnes řekl mluvčí ČRo Jiří Hošna. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matici slovenskej tečie do topánok. Jej predstavitelia by sa radi ukazovali po boku kadejakých proruských spolkov, strašili islamizáciou a bratríčkovali sa s extrémistami, no zároveň by chceli, aby im tiekli peniaze zo štátneho rozpočtu a všetci sa na to len ticho pozerali. No nedá sa. Pokračovanie.

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Pred niekoľkými dňami Peter Hajdin a Jakub Goda rozprúdili diskusiu o tom, či majú obchodné reťazce ponúkať na svojich pultoch časopis, ktorí šíri rasizmus a konšpiračné bludy.

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko posilňuje svoje postavenie na trhu. Do svojho portfólia získava slovenskú minerálnu vodu Kláštorná.

Najčítanejšie