Českú televíziu potrestali za odvysielanie seriálu, ktorý zľahčoval čistky v Rusku Foto: ČT

Českú televíziu potrestali za odvysielanie seriálu, ktorý zľahčoval čistky v Rusku

11.02.2018 09:15 | Česko | ČTK

 Proti odvysielaniu sa zdvihla vlna kritiky. Ľudia žiadajú ČT o nápravu.

 Podľa českej Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie (RRTV) Česká televízia odvysielaním ruského seriálu Zabudnutí vodcovia, ktorý zľahčuje stalinistické čistky, porušila zákon.

Osemdielny ruský dokumentárny seriál Zabudnutí vodcovia z roku 2016, ktorý ČT odvysielala koncom roka 2017, predstavil niekoľko menej známych postáv režimu sovietskeho diktátora Josifa Stalina. ČT porušila podľa RRTV zákon predovšetkým uvedením dvoch dielov týkajúcich sa Lavrentija Beriju, jedného z vykonávateľov Stalinových čistiek a popráv kritikov režimu. Program vyzdvihoval Berijove manažérske úspechy a jeho charakter a bagatelizoval jeho podiel na zatýkaní, deportáciách a popravách, uviedla rada.

"Berijov podiel na represiách je tiež prezentovaný ako niečo, čomu sa nemohol vo svojej funkcii vyhnúť, a tak robil s premáhaním. Tým de facto dochádza k ospravedlňovaniu Berijových činov, ktoré možno z historického hľadiska považovať za kruté správanie, na základe ktorého bola zamietnutá aj jeho rehabilitácia," oznámila RRTV v tlačovej správe.

Rada vyzvala ČT k náprave a v otvorenej výzve žiadajú televíziu o nápravu aj viac ako dve stovky osobností.

Na radu pre vysielanie sa kvôli seriálu obrátil aj rusista Jan Machonin. Zverejnil tiež na webe Babylon Revue otvorenú výzvu ČT k náprave. K výzve sa už pripojilo do dnešného dňa približne 240 ľudí, vrátane historikov, pedagógov, umelcov, bývalých politických väzňov alebo politikov. "Vo všetkých dieloch seriálu sa zámerne zľahčujú, vynechávajú či priamo popierajú fakty o politicky motivovaných perzekúciách vykonávaných v rokoch 1917 - 1991 sovietskym režimom a jeho predstaviteľmi," uvádza výzva.

Ľudia vo výzve žiadajú, aby televízia zverejnila okolnosti, za ktorých bol seriál zakúpený od ruských distribútorov. Chcú tiež, aby ČT nechala obsah seriálu posúdiť historikmi a výsledky potom zverejnila.

Podrobnosti o dianí v českých médiách sledujte aj na facebookuovej stránke.

pošli na vybrali.sme.sk
Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Hotel Kyjev sa zmenil, svietili na ňom nápisy v ruštine (VIDEO)

Autentické odkazy okupantom z augusta 1968 osvietili nočnú Bratislavu.

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Vyhlásenie novinárov a vydavateľov: Nedovolíme, aby sa zabudlo na Jána a Martinu

Polroka po vražde Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej podpísalo niekoľko stoviek slovenských novinárov a vydavateľov toto vyhlásenie.

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Niekoľko sôch v Bratislave a Prahe niekto v noci obliekol do neobvyklých šiat

Sochu ženy pri malej fontánke na rohu Karadžičovej a Záhradníckej ulice v Bratislave neraz zdobí neobvyklé oblečenie. V zime to je čiapka a na jeseň jej zvyčajne niekto dá na nohy ponožky. Tentokrát neostalo len pri týchto doplnkoch.

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Ako na porovnanie poskytovateľov pevného internetu na Slovensku?

Cena, rýchlosť sťahovania a odosielania alebo dĺžka viazanosti... Kritériá pri výbere domáceho internetu sú jasné, no konečná voľba nemusí byť jednoduchá ani pre technicky zdatnejších zákazníkov.

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Ministerstvo zahraničných vecí si predvolalo zástupcu ruského veľvyslanectva za šírenie dezinformácií

Slovenské ministerstvo zahraničných vecí si dnes predvolalo zástupcu (Chargé d´affaires) Veľvyslanectva Ruskej federácie v Slovenskej republike, kvôli vyjadreniam na facebooku.

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Jaromír Soukup vo svojich reláciách porušoval zákon, rozhodla rada

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání poslala TV Barrandov pět upozornění na porušení zákona kvůli pořadům vlastníka televize Jaromíra Soukupa.

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Kovačič Hanzelová mieri do SME. S ňou aj ďalší z RTVS

Bývalá redaktorka RTVS Zuzana Kovačič Hanzelová má už takmer novú prácu. S ňou aj bývalý vedúci vydania Správ RTVS Jozef Matej a ďalší ľudia.

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Andrej Kiska požiadal o mimoriadne vystúpenie v televízii

Prezident Andrej Kiska požiadal na 21. augusta o mimoriadnej vystúpenie v RTVS .

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange spustil vlastnú satelitnú službu Orange TV

Orange TV je dostupná aj cez satelit a internet.

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

350 denníkov dnes vyšlo so špeciálnym úvodníkom, v ktorom sa ohradzujú voči Trumpovi (VIDEO)

Takmer 350 denníkov dnes zverejnilo úvodník, v ktorom sa ohradzujú proti útokom amerického prezidenta Donalda Trumpa na médiá a v ktorom zároveň bránia slobodu tlače.

Najčítanejšie