Google má dôkazy o zneužití svojich služieb Ruskom Reprofoto RT

Google má dôkazy o zneužití svojich služieb Ruskom

09.10.2017 20:22 | Internet | ČTK

 

 


Americká internetová spoločnosť Google prvýkrát našla dôkazy o tom, že Rusi sa pokúsili využiť jej komunikačnú platformu k zasahovaniu do amerických prezidentských volieb v roku 2016. Napísal to dnes denník The Washington Post. Desaťtisíce dolárov vraj minuli ruskí agenti za inzeráty šíriaci dezinformácie.

 

Rusi podľa washingtonského denníku investovali do inzerátov na najväčšej svetovej platforme pre zdieľanie videí YouTube, vo vyhľadávacej službe Google, na inzertné sieti DoubleClick a v službe elektronickej pošty Gmail. Zadávatelia inzerátov podľa The Washington Post zrejme nie sú totožní s tými, ktorí na rovnaké účely využívali Facebook. To môže znamenať, že Rusko sa snaží šíriť dezinformácie v ďaleko širšom meradle, než sa doteraz predpokladalo, píše denník.
Google skôr možnosť zneužitia svojich služieb podceňoval, nedávno však oznámil, že začína vyšetrovanie. Dnešné správu washingtonského denníka, ktorý sa odvoláva na osoby oboznámené s týmto vyšetrovaním, odmietlo vedenie Google komentovať. Agentúra Reuters však poznamenala, že dnešné vyhlásenie spoločnosti Alphabet, ktorá Google vlastní, materiál denníka The Washington Post nijako nepoprelo.

Spoločnosť Alphabet vo vyhlásení poukázala na svoje pravidlá, ktoré obmedzujú politickú reklamu a ktoré zakazujú komerčné príspevky užívateľsky zacieliť podľa rasy či vyznania. "Rozhodli sme sa podrobnejšie prešetriť pokusy o zneužitie našich systémov, spolupracujeme s bádateľmi a ďalšími spoločnosťami a poskytneme pomoc so súčasným vyšetrovaním," oznámila dnes hovorkyňa Googlu.
Spoločnosť sa teraz podľa denníka zameriava na analýzu balíku inzerátov, zadaných za takmer 100.000 dolárov. Zisťuje, či boli objednané takzvanými trollmi, teda provokatérmi najatými ruskou vládou pre šírenie online dezinformácií, alebo či pochádzajú z legálnych ruských účtov.

Facebook nedávno poskytol americkému Kongresu súbor 3000 inzerátov, ktoré si Rusko objednalo na jeho populárnej sociálnej sieti. Podľa parlamentných vyšetrovateľov inzeráty zadali agenti Agentúry pre výskum internetu, ktorú Facebook označuje za "Troll farmu" napojenú na ruskú vládu. Cena inzerátov sa pohybovala okolo 100.000 dolárov. Ďalších 2200 inzerátov údajne firma skúma.

Spoločnosť Twitter nedávno oznámila, že uzavrela vyše 200 účtov napojených na Agentúru pre výskum internetu. Uviedla tiež, že webové stránky ruskej štátnej propagandistickej spoločnosti RT uvoľnili na nákup reklamy na sieti 274.000 dolárov.

Vedúci predstavitelia firiem Facebook a Twitter majú 1. novembra vypovedať pred americkými parlamentnými výbormi, ktoré vyšetrujú zásahy do amerických volieb. Google doteraz neoznámil, či prijal výzvu na účasť na rokovaní.

 

pošli na vybrali.sme.sk
Služba otta teraz dostupná aj pre iOS

Služba otta teraz dostupná aj pre iOS

Od soboty 14.7.2018 si môžu zákazníci nájsť online službu otta už aj cez App Store. Aplikácia je tak zadarmo dostupná aj pre zariadenia s operačným systémom iOS.

Kaspersky Lab pre východnú Európu má novú členku marketingového tímu

Kaspersky Lab pre východnú Európu má novú členku marketingového tímu

Tím spoločnosti Kaspersky Lab posilní Zorana Jurić na pozícii senior marketingovej manažérky pre východnú Európu.

Hotely majú tajné izby, o ktorých vám nehovoria

Hotely majú tajné izby, o ktorých vám nehovoria

Hotel Blue Lagoon leží napoly schovaný v drsnej krajine pri Reykjavíku. Otvorený bol síce ešte len pred tromi mesiacmi, ale už teraz sa svojím geotermálne vyhrievaným bazénom a oknami od stropu až k podlahe s výhľadom na kusy lávy patrí k vyhľadávaným luxusným miestam v Európe.

Luxusná firma Burberry zničila tovar za milióny, nechce zlacňovať

Luxusná firma Burberry zničila tovar za milióny, nechce zlacňovať

Britský výrobca luxusného módneho tovaru Burberry vlani zlikvidoval nepredané oblečenie, doplnky a parfumy za 28,6 milióna libier. Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal tovar radšej spáliť, než by ich zlacnel, informoval server BBC.

V auguste štartuje nová Orange Sport TV, chystá sa aj Orange Sport 2, 3 a 4

V auguste štartuje nová Orange Sport TV, chystá sa aj Orange Sport 2, 3 a 4

Už o pár týždňov 15. augusta odštartuje nová televízna stanica Orange Sport spoločnosti Orange.

Sesterský projekt Denníka N bude Nový deník, oznámil dátum štartu a zloženie redakcie

Sesterský projekt Denníka N bude Nový deník, oznámil dátum štartu a zloženie redakcie

Sesterský projekt Denníka N v Česku má už názov, bude sa volať Nový deník.

Zuckerberg: Facebook má jasné dôkazy o ruskom zasahovaní

Zuckerberg: Facebook má jasné dôkazy o ruskom zasahovaní

Spoločnosť Facebook má "úplne jasné" dôkazy o tom, že Rusko sa pokúšalo miešať do amerických prezidentských volieb.

Britský spevák vysúdil od BBC odškodné za narušenie súkromia

Britský spevák vysúdil od BBC odškodné za narušenie súkromia

Britský spevák Cliff Richard vysúdil od BBC a polície odškodné v celkovej výške 210.000 libier za narušenie práva na súkromie.

Vydavateľstvo Penty v ČR kúpilo časopis Receptář vrátane webu

Vydavateľstvo Penty v ČR kúpilo časopis Receptář vrátane webu

Vydavatelství Vltava Labe Media koupilo od společnosti Tarsago nejprodávanější tuzemský hobby magazín Receptář.

Mladí thajskí futbalisti odpovedali na otázky novinárov na špeciálnej tlačovke

Mladí thajskí futbalisti odpovedali na otázky novinárov na špeciálnej tlačovke

Médiá špekulujú, že chlapci strávia krátky čas ako mnísi v budhistickom chráme.