Petra Stano Maťašovská končí vo funkcii šéfky rozhlasového spravodajstva RTVS Foto: UNB

Petra Stano Maťašovská končí vo funkcii šéfky rozhlasového spravodajstva RTVS

15.10.2018 22:53 | Rádio | mk

Kontroverzné zásady, v ktorých odporúčala obmedziť opozíciu, necitovať súkromné médiá či nevysielať informácie o chystaných protestoch v Krátkych správach, stáli šéfku rozhlasového spravodajstva a publicistiky Petru Stano Maťašovskú miesto.

Interné pravidlá vyzerali ako keby boli okopírované z noriem pre tvorbu správ televízie Smer. Potom, ako o kontroverzných inštrukciách pre pracovníkov Krátkych správ v rozhlase informoval minulý týždeň web Omediach.com, v RTVS bola napätá atmosféra. Opozícia žiadala rezignáciu Stano Maťašovskej.

RTVS najprv oznámila, že za inštrukcie dala napomenutie.

Podrobnosti: Nové pravidlá šéfky spravodajstva rozhlasu: zakazuje citovať niektoré médiá, obmedzuje informácie o opozícii a protestoch

Dnes šéfka rozhlasového spravodajstva a publicistiky na pozícii končí. „Vedúca Odboru rozhlasového spravodajstva a aktuálnej publicistiky Petra Stano Maťašovská rezignovala zo svojej funkcie. Generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník jej rezignáciu prijal,“ povedala pre Denník N hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková. „Rozhodla som sa ponúknuť generálnemu riaditeľovi svoju rezignáciu v záujme ochrany RTVS pred bezprecedentným nátlakom niektorých politikov v uplynulých dňoch. Aj keď sa absolútne nezakladal na pravde, ale spôsoboval inštitúcií značné škody na reputácii a vrhal na prácu jej zamestnancov zlé svetlo,“ povedala pre TASR Stano Maťašovská.

Podľa informácií Omédiách.com list vyvolal v RTVS napätie a bol predmetom debát na poradách, napríklad v televízii, kde niektorí redaktori na porade vyslovili pohoršenie a žiadali, aby boli zásady stiahnuté a vedenie sa od nich dištancovalo. Napomenutie Stano Maťašovskej bol podľa nich malý trest. Veľká nespokojnosť a pobúrenie nad nízkym trestom pre Stano Maťašovskú boli podľa informácií Omédiách.com aj medzi redaktormi spravodajatva a publicistiky v rozhlase.

Od listu sa podľa zápisu z porady dištancovala šéfka spravodajstva a publicistiky v televízii Hana Lyons a Miroslav Frindt, ktorý je tímlídrom televízneho spravodajstva.

Materiál rozposlala redaktorom Stano Maťašovská, podľa informácií Omediach.com ho však nepripravovala sama. Na tvorbe kontroverzných zásad spolupracoval aj Juraj Rybanský, šéf informačných okruhov Slovenského rozhlasu, ktorý v minulosti pracoval na tlačových oddeleniach ministerstiev kontrolovaných Smerom. Opozícia žiada odvolanie Stano Maťašovskej, ak sa tak nestane, zvažuje zvolanie mimoriadneho zasadnutia parlamentu.

Stano Maťašovská stála za viacerými kontroverznými vyjadreniami. Kritických redaktorov volala kričiacou menšinou či nemala problém s dezinformačnými webmi: „Verejnoprávne médium by malo prinášať spektrum názorov, lebo my vysielame pre všetkých občanov… Preto v rozhlase pozývame čo najviac ľudí, aby si poslucháč vybral, čomu verí.“ Stano Maťašovská bola presvedčená, že ak RTVS nebude takýmto ľuďom dávať priestor „docielime, že si ich naši diváci a poslucháči budú vyhľadávať v alternatívnych médiách,“ povedala pre Denník N.

Petra Stano Maťašovská počas štúdia pôsobila v domácej redakcii TASR. V rokoch 2006 až 2010 pracovala v Slovenskom rozhlase ako redaktorka a spravodajkyňa Rádiožurnálu, moderátorka hlavnej politickej diskusnej relácie Sobotné dialógy a správ. V rokoch 2010 až 2011 bola reportérkou domáceho spravodajstva v TA3 a v 2011 až 2012 redaktorkou domácej politiky v Hospodárskych novinách. Pred príchodom do RTVS v roku pracovala ako hovorkyňa Univerzitnej nemocnice Bratislava a počas Ficovej vlády bola riaditeľkou odboru komunikácie na MŽP SR, ministrom bol László Solymos (Most-Híd).

pošli na vybrali.sme.sk


Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

1. Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

Slovenský generálny prokurátor Jaromír Čižnár dnes odvolal z funkcie jedného zo svojich námestníkov Reného Vaneka.

Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

2. Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

Od januára má Dobrý anjel novú posilu. Partnerom neziskovej organizácie sa stala Slovenská sporiteľňa. Prináša možnosť viac ako 700 000 používateľom Georgea vyklikať si trvalý príkaz a stať sa Dobrým anjelom, súčasne túto možnosť ponúka aj v 250 pobočkách po celom Slovensku.

Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

3. Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

Sieť kontaktov, ktoré nadväzovala s vplyvnými ľuďmi Alena Zsuzsová, ktorá je obvinená z objednávky vraždy novinára Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, sa rozrastá.

Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

4. Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

Vincent Štofaník sa podľa informácií Omediach.com rozhodol odísť z vedenia investigatívnej relácie Reportéri, v RTVS ostáva. RTVS informáciu Omediach.com potvrdila.

SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

5. SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

Strana SaS tvrdí, že v televíznom spravodajstve RTVS sú manipulatívne praktiky.

Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

6. Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

Súkromné rádiá si nevedia vysvetliť, prečo štát a táto vláda majú snahu unifikovať hudobnú službu rádií.

Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

7. Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

Najúspešnejšou fotkou ​​v histórii sociálnej siete Instagram sa stal obrázok obyčajného vajíčka.

Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

8. Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

Český zpravodajský server Info.cz a agregátor zpráv Zdroj.cz se spojily pod nové vydavatelství Info.cz Online Media (IOM).

Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

9. Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

Rade pre vysielanie a retransmisiu trvalo niekoľko rokov, kým odobrala konšpiračnej televízii licenciu.

Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

10. Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

Na jeseň minulého roka banskobystrický biskup suspendoval dvoch kňazov Michala Lajchu a Petra Baláža.

Najčítanejšie