Print this page

Turecký režim nariadil odpojiť vysielanie kurdskej TV zo Švédska

12.10.2016 23:56 | Stručne | ČTK

Vo Švédsku prestala vysielať kurdská televízia Newroz, ktorú spoločnosť Eutelsat na žiadosť tureckej rady pre rozhlasové a televízne vysielanie odpojila od signálu. Informoval o tom dnes švédsky rozhlas. Minulý týždeň Eutelsat urobil to isté s kurdským kanálom Med-skryto v Belgicku.

Kurdský televízny kanál Newroz vysielal zo Švédska cez satelit do zvyšku Európy a častí Ázie. Jeho program zahŕňal správy a zábavné programy v kurdskom jazyku a perzštine. Podľa tureckej agentúry Anadolu bolo vysielanie ukončené na žiadosť najvyššej tureckej Rady pre rozhlasové a televízne vysielanie, a to kvôli podpore zakázanej Strany kurdských pracujúcich (PKK).

Krok kritizovala Európska novinárska federácia (EJF) a Reportéri bez hraníc (RWB).

"Tento režim zašiel vo svojom hone na novinárov príliš ďaleko a snažia sa umlčať slobodnú výmenu myšlienok," uviedol na adresu Ankary šéf švédskej pobočky RWB Jonathan Lundqvist. Kritizoval aj francúzsku spoločnosť Eutelsat, ktorá podľa neho nemala turecký režim počúvať.

Šéf kanálu Newroz Faruk Nozhatzadeh chce prípad dostať pred súd vo Francúzsku, kde má Eutelsat sídlo. "Neporušili sme žiadne zákony ani pravidlá, čo sa týka televízneho vysielania v Európe," povedal Nozhatzadeh.

pošli na vybrali.sme.sk


Súvisiace články