Print this page
Ivan Čeredejev končí na poste šéfredaktora Plus 7 dní Reprofoto youtube

Ivan Čeredejev končí na poste šéfredaktora Plus 7 dní

28.02.2018 08:52 | Tlač | mk

  Vydavateľstvo poverilo vedením Plus 7 dní dlhoročnú redaktorku.


Podľa informácií Omédiách.com Ivan Čeredejev po troch mesiacoch končí na poste šéfredaktora týždenníka Plus 7 dní.
Na stoličke bol krátko, prišiel na miesto po Nancy Závodskej, stihol urobiť príjemný a nekritický rozhovor s premiérom Robertom Ficom. Čeredejevovi končí trojmesačná skúšobná doba.

Odporúčame aj: Fico je s rozhovorom s novým šéfom Plus 7 dní mimoriadne spokojný, má byť prečo

Čeredejev nebol ani na včerajšom stretnutí Fica so šéfredaktormi, redakciu Plus 7 dní na úrade vlády zastupovala redaktorka Anka Žitná Lučaiová, práve ona pravdepodobne podľa informácií Omédiách.com bude poverená vedením. Informáciu Omédiách.com dodatočne potvrdlil aj šéf vydavateľstva.

"K 28.2.2018 ukončil po vzájomnej dohode pôsobenie v NMH šéfredaktor Plus7 Dní Ivan Čeredejev. Vedením redakcie je poverená zástupkyňa šéfredaktora pre politiku Anka Lučaiová-Žitná. O finálnom riešení vedenia redakcie Plus7 Dní budeme informovať v čo najskoršom termíne," povedal pre Omédiách.com Generálny riaditeľ News and Media Holding Michal Teplica. Dôvody zmeny nekonkretizoval.

Čeredejev prišiel v čase, keď došlo aj k zmene vo vedení vydavateľstva Penty - v spoločnosti News and Media Holding - Petra Mertusa nahradil Michal Teplica. Z vedenia vydavateľstva sa rozhodlo následne odísť viacero ľudí.

Požiadali sme o vyjadrenie Čeredejeva aj Žitnú Lučaiovú.

Odporúčame: Bývalý redaktor Plus 7 dní: Tému o mafii, ktorej sa venoval zavraždený novinár, mi v Pluske zhora stopli

Kto je Ivan Čeredejev?

Pred voľbami v roku 1998 sa podieľal na príprave volebných novín SDK a následne ho po voľbách v roku 1998 vymenovala vláda Mikuláša Dzurindu za šéfa TASR. Tá istá vláda ho v roku 2002 odvolala. Dôvodom boli jeho vulgárne výroky a nákup drahého služobného auta BMW za 1,4 milióna korún, keď o 600-tisíc prekročil limit a navyše agentúra v tom čase žiadala vládu o vyššie dotácie.

Čeredejev pre denník Pravda povedal, že bavorák si kúpil, pretože sa mu páči a na poznámku o vysokej cene reagoval: „Čo za hovadiny rozprávate." Na ďalšiu otázku, či je pravda, že zarába viac ako premiér, odpovedal: „To sú sračky."
Čeredejev sa potom stal šéfom vydavateľstva, ktoré vydávalo denník Národná obroda a potom vydavateľstva, ktoré vydávalo nový bulvárny denník 24 hodín. Za oboma médiami stál Pavol Rusko. Národná obroda robila neskrývané PR v prospech Ruskovej ANO a jeho politických ambícií. „Známe sú jeho (Čeredejevove) empatické rozhovory s Ivanom Lexom a jeho komentáre brániace Lexovu česť," hodnotila pôsobenie Čeredejeva v Národnej obrode Eva Čobejová z Týždňa. Dobrým priateľom bol aj s Jozefom Majským, známym z kauzy tunelovania nebankových spoločností BMG Invest a Horizont.

Oba denníky kvôli finančným problémom a nezáujmu čitateľov skončili. Národná obroda v roku 2005 a denník 24 hodín po niekoľkých mesiacoch od vzniku - v roku 2006.
V rokoch 2007-08 bol Čeredejev hovorcom Slovenského futbalového zväzu. V nasledujúcom období prispieval do časopisu Euroreport plus a v roku 2012 kandidoval neúspešne do parlamentu na kandidátke Strany občanov Slovenska.

 

pošli na vybrali.sme.sk


Súvisiace články