Print this page
Novinár, ktorý písal o Paškovi, dostal podmienku 18 mesiacov Foto: NR SR

Novinár, ktorý písal o Paškovi, dostal podmienku 18 mesiacov

15.03.2018 09:57 | Tlač | mk

Novinár Lukáš Milan v roku 2015 napísal pre týždenník Plus 7 dní článok s názvom Košická chobotnica s podtitulom Výpalník Paška?.

 

V októbri v roku 2015 Pavol Paška podal v Košiciach trestné oznámenie na novinára o podozrení zo spáchania trestného činu ohovárania.

Teraz sudca rozhodol a priklonil sa na stranu Pašku. „Milana, ktorý už v Plus 7 dní nepracuje, polícia stíhala, prokurátor podal obžalobu a sudca ho trestným rozkazom odsúdil na 18 mesiacov väzenia s trojročnou podmienkou a rovnako dlhým zákazom novinárskej činnosti,“ píše Trend.sk, ktorý na rozhodnutie súdu dnes upozornil. S Plus 7 dní patrí pod rovnaké vydavateľstvo News and Media Holding.

Novinár s trestom nesúhlasí a podal proti rozkazu odpor.

Redaktor Lukáš Milan okrem iného v článku písal: "Nášmu týždenníku sa ozval mladý košický podnikateľ v autodoprave, ktorý chcel pred časom robiť biznis s prevozom krvnej plazmy. „Zistili sme, že prevoz biologického materiálu je veľmi výnosný. Tak sme chceli prevážať najmä krvnú plazmu, keďže máme na to voľné kapacity. Hneď ako som sa začal zaujímať o možnosti prihlásiť sa do výberového konania v košických nemocniciach, automaticky ma nasmerovali za ľuďmi Pavla Pašku," tvrdí košický tridsiatnik. Ako dodáva, cez jedného známeho sprostredkovali stretnutie priamo s Paškom. „Poviem to rovno. Po prepočtoch nám to vychádzalo na obrat sedem a pol tisíca eur mesačne. No Paška nám povedal, že to môžeme robiť, ale musíme z toho mesačne platiť 75 percent, čo vychádzalo na päťtisíc eur. Skoro som odpadol," hovorí a dodáva, že tak by bol v čistej strate."

Podľa Pašku v článku ide o osočujúce a lživé informácie.

V obžalobe podľa Trendu prokurátor uvádza, že Milan uviedol v článku klamlivé skutočnosti. Tie mali viesť k narušeniu vzťahov Pašku pri podnikaní a znížiť jeho spoločenský status. Ako nepravdivú označil prokurátor pasáž, v ktorej novinár cituje nemenovaného podnikateľa v oblasti dopravy a ten uvádza, že si od neho mal Paška pýtať provízie.

Je to neobvyklý prípad, na Slovenku sú v súvislosti s článkami skôr žaloby o ochranu dobrého mena na vydateľstvá.

Milan podľa Trendu odmietol pred vyšetrovateľom povedať, kto je anonymný zdroj, ktorý mu poskytol informácie. Podľa zákona je totiž povinný chrániť zdroj.

Zákon hovorí, že vydavateľ periodickej tlače a tlačová agentúra sú povinní zachovávať mlčanlivosť o zdroji informácií získaných na zverejnenie v periodickej tlači alebo v agentúrnom spravodajstve a o obsahu týchto informácií tak, aby sa nedala zistiť totožnosť zdroja, ak o to požiadala fyzická osoba, ktorá informáciu poskytla, a aby sa odhalením obsahu informácií neporušili práva tretích osôb... Vydavateľa periodickej tlače a tlačovú agentúru môže od povinnosti podľa odseku 1 oslobodiť udelením súhlasu len fyzická osoba, ktorá informáciu poskytla.

Trend komunikoval s anonymným zrojom, ktorý mu povedal, že na súd z obáv svedčiť o Paškovi nechce.

Lukáš Milan v minulosti pracoval okrem Plus 7 dní aj v Slovenskej televízii, v Pravde, v Novom Čase, aj na tlačovom oddelení ministerstva obrany. V súčasnosti je riaditeľ Odboru informácií a zahraničných vzťahov Žilinského samosprávneho kraja.



Súvisiace články