Print this page
Britské noviny citovali ruských trollov viac než stokrát Foto: Omédiách.com

Britské noviny citovali ruských trollov viac než stokrát

11.09.2018 08:23 | Tlač | ČTK

Vo viac ako 100 článkoch britskej tlače sa objavili twitterove príspevky z falošných ruských účtov spravovaných Agentúrou pre výskum internetu (AII).

 

Napísal denník The Guardian. Texty s citáciami ruských trollov sa týkali amerického prezidenta Donalda Trumpa, neúspešnej kandidátky Hillary Clintonovej alebo osobností americkej kultúry.

Reportéri The Guardian našli v médiách viac ako 20 citácií účtov zo zoznamu 1000 profilov, ktorý v júni zverejnil americký Kongres. Na zozname boli účty, o ktorých sa prevádzkovateľ siete Twitter domnieval, že ich prevádzkuje AII. Táto organizácia so sídlom v Petrohrade je podľa západných spravodajských služieb najväčším ruským výrobcom a distribútorom falošných správ a je podporovaná štátom. The Guardian už skôr objavil 80 citácií účtov z iného zoznamu ruských trollov identifikovaných Twitterom.

Odporúčame: Zverejnili kontroverzné facebookové reklamy z dielne ruskej fabriky na šírenie dezinformácií

Až deväťkrát prevzala britská tlač príspevky z profilu @KaniJJackson, ktorý na twitteri publikoval pod menami Kanisha J a Remove Trump Now ("ihneď odstráňte Trumpa") a mal tvár niekdajšej prvej dámy Michelle Obamovej ako profilovú fotku. Citácie sa objavili okrem iného v bulvárnych denníkoch Daily Mail a Daily Express.

Tweet z účtu @wokeluisa prevzali aj seriózne médiá The Telegraph a BBC a tiež samotný The Guardian. Posledné dve menované médiá už príspevky zo svojich textov odstránili. "Tweet od @wokeluisa bol zo staršej verzie odstránený, pretože účet nepatrí skutočnej osobe," uvádza BBC pod článkom z januára o účasti severokórejského prebehlíka pri Trumpovom prejave v Kongrese.

"Objav ďalších 20 prípadov, keď sa ruskí trollovia infiltrovali do britského spravodajstva, ďalej dokumentuje, že AII úspešne používa humor k ovplyvneniu diskusie o aktualitách v mainstreamových médiách. Hoci bolo vzácnosťou, že spravodajské organizácie citovali falošné účty ako vierohodné, ich prítomnosť medzi údajnými reakciami obyčajných ľudí na konkrétne udalosti mohla skresliť vnímanie toho, ako sú skutočne rozšírené vyslovované stanoviská," poznamenal The Guardian.



Súvisiace články