Print this page
Čína kvôli titulku zrušila akreditácie troch novinárov WSJ Reprofoto RFS

Čína kvôli titulku zrušila akreditácie troch novinárov WSJ

19.02.2020 12:49 | Tlač | ČTK

Čína zrušila akreditácie troch novinárov amerického denníka The Wall Street Journal (WSJ) kvôli podľa nej rasistickému a urážlivému stĺpčeku, v ktorom bola Čína v súvislosti so súčasnou epidémiou nového typu koronavírusu označená za "skutočného chorého muža Ázie" . .

 

Hovorca čínskeho ministerstva zahraničia Keng Šuang dnes na pravidelnom brífingu uviedol, že Peking zaslal denníku kvôli komentáru z 3. februára niekoľko sťažností. Čína tvrdí, že príslušný článok bol rasistický a znevažoval jej snahu bojovať proti epidémii. Denník sa napriek tomu odmietol ospravedlniť alebo vyšetriť osoby zodpovedné za príspevok, sťažuje sa Peking. Keng neuviedol totožnosť novinárov, ktorým Čína zrušila akreditácie.

"Editori použili tak rasisticky diskriminačný titulok, že vyvolali pobúrenie a odsúdenie u čínskeho ľudu a medzinárodného spoločenstva," uviedol hovorca. WSJ je rovnako ako väčšina ďalších zahraničných médií v Číne nedostupný a cenzori ich obsah blokujú na internete.

Agentúra AP v tejto súvislosti uviedla, že Čína v posledných rokoch odmietala predlžovať platnosť novinárskych preukazov zahraničným novinárom. Toto je ale prvý prípad z poslednej doby, kedy bola zrušená platnosť už vydaných preukazov, čo pre dotknutých prakticky znamená vyhostenie z krajiny.

Krok Číny nasleduje po tom, čo Spojené štáty v utorok oznámili, že začnú pristupovať k čínskym štátnym médiám pôsobiacim v USA ako k zahraničným ambasádam, a budú teda od nich požadovať registráciu zamestnancov a majetku na americkom ministerstve zahraničia. Opatrenie sa týka médií ako agentúra Nová Čína, televízna spoločnosť CGTN alebo spoločnosť China Daily Distribution Corp.



Súvisiace články