Print this page
Kočnerova Threema: Kočner sa pýtal Bödöra, či už kúpil Nový Čas Foto: Ringier

Kočnerova Threema: Kočner sa pýtal Bödöra, či už kúpil Nový Čas

10.03.2020 21:14 | Tlač | mk

Kto je skutočným majiteľom bulvárneho denníka Nový Čas? Je otázka, ktorá sa objavila už pri predaji Nového Času do rúk finančníka Antona Siekela pred viac ako dvomi rokmi. Už vtedy boli podozrenia, že skutočným vlastníkom je niekto iný.

 

Komunikácia z aplikácie Mariana Kočnera s Norbertom Bödörom, ktorú dnes zverejnil Denník N, naznačuje, že Siekel nemusí alebo nemusel byť pravým vlastníkom.

V novembri 2017 sa vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia dohodlo na odpredaji Nového Času spoločnosti FPD Media finančníka Antona Siekela, za ktorou bola cyperská spoločnosť TREENOTE HOLDING LIMITED. Jej majiteľom bola iná cyperská firma, ktorej vlastníkom bol Alexandros Oikonomou. „Je to profesionálny biely kôň, podľa databázy OpenCorporates.com bol alebo ešte stále je funkcionárom prinajmenšom šesťdesiatich rôznych firiem,“ napísal denník SME v decembri 2017.

Celý predaj najčítanejšieho denníka bol zvláštny. Už v roku 2018 sme upozornili, že v súvislosti s celou transakciou boli podozrenia, či skutočne vlastní Siekel Nový Čas, či to nie je niekto iný a či to nie je finančná skupina Penta, s ktorou mal Siekel veľmi dobré vzťahy. No vzhľadom na to, že Penta už vlastnila denník Plus Jeden deň, pri ďalšom by už mohla mať problém z pohľadu hospodárskej súťaže. Pochybnosti vznikli aj pre nejasnú vlastnícku štruktúru Siekelovej spoločnosti, keďže bola za ňou firma na Cypre. Siekel však tvrdil a stále tvrdí, že podniká sám za seba. Zvláštne bolo aj to, že denník sám neinformoval svojich čitateľov o o zmene majiteľa na svojich stránkach.

Podľa informácií z aplikácie Threemy Mariana Kočnera, ktorú zachytili vyšetrovatelia a na ktorú dnes zverejnil Denník N, predaju najväčšieho bulvárneho denníka sa venoval Kočner s Norbertom Bödörom.

Už máš ten Čas?“ pýtal sa Marian Kočner 
„Nie,“ odpísal Kočnerovi Bödör. „Nemám.“
„Prečo?“ pýtal sa Kočner.
„Teraz beží rozdelenie Ringieru. Na Nový Čas, časopisy, ktoré si berie Penta, Aktuality.sk, ktoré zostávajú Ringieru,“ vysvetlil Bödör.
K takémuto rozdeleniu v roku 2018 skutočne aj došlo. Časopisy, napríklad Nový Čas pre ženy, Život, Eva či Geo, kúpilo od Ringiera vydavateľstvo News and Media Holding, ktoré patrí Pente. Nový Čas získal Anton Siekel.

Podrobnosti: Nový Čas zmenil vlastníka. Nového majiteľa majú aj ďalšie tituly

„Inak nechať im tie Aktuality bola chyba,“ napísal Kočner. „Aktuality a Denník N sú semenište slniečkarov,“ napísal Kočner. Podľa Nka to bolo deň pred vraždou Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.
Bödör mu v odpovedi vysvetlil, že možnosť ovládnuť web Aktuality nebola vôbec v hre. „Tam boli nekompromisní, ale hlavne môj vplyv na to bol nulový.“

Aktuality.sk neboli súčasťou transakcie. Ringier si ich ponechal.

6. marca 2018, keď sme na Omediach.com napísali, že Protimonopolný úrad schválil transakciu, písal Kočner Bödörovi: „Kedy už budeš mať ten Čas pod kontrolou?“
„Podľa mňa cca 5 – 6 týždňov,“ reagoval Bödör.

Penta síce verejnosť uisťovala, že Siekel nekupoval noviny pre ňu, pochybnosti však pretrvali dodnes. Siekel totiž postupoval netransparentne, píše Denník N: "Nie je jasné, či a akým spôsobom chcel mať Norbert Bödör vplyv na Nový Čas. Hoci si o tom s Kočnerom písal, nie je známe ani to, či v tomto smere dosiahol aj nejaký úspech, alebo jeho snahy boli neúspešné."

Bödör sa k téme pre Nko nevyjadril, šéfredaktorka Nového Času jeho vplyv na noviny popiera. Siekel tvrdí, že je jediný a konečný vlastník denníka. Majiteľ vydavateľstva sídli v daňovom raji na Cypre.



Súvisiace články