Print this page
Úrad vlády: Nie je pravda, že Fico sľub z Modrého z neba nesplnil

Úrad vlády: Nie je pravda, že Fico sľub z Modrého z neba nesplnil

26.09.2013 15:56 | Tlač | mk

"Denníky SME, Košický Korzár a Plus Jeden Deň vo svojich článkoch k téme, kde sa venovali sľubu premiéra pani Jane z relácie Modré z neba, hrubo zaviedli svojich čitateľov," píše vo vyhlásení Úrad vlády. Aktualizácia o stanovisko Korzára.

 

 

 Úrad Roberta Fica tvrdí, že denníky priniesli nepravdivú informáciu o tom, že premiér vraj nesplnil sľuby, ktoré v relácii pani Jane dal. „Premiér splnil aj ďalší sľub z relácie. V uplynulých dňoch doručili do kancelárie predsedu vlády ďakovný list z Onkologického ústavu v Košiciach za dotáciu poskytnutú z rezervy premiéra tomuto ústavu pre účely obstarania gama sondy. Navyše, kancelária predsedu vlády je v pravidelnom kontakte s pani Janou, naposledy sprostredkovala konzultáciu jej zdravotného stavu so špecialistami v Bratislave," píše Úrad vlády.

V Košickom Korzáre (od ktorého článok prebral aj denník SME, s ktorým má spoločné vydavateľstvo) a denníku Plus Jeden Deň vyšli články o tom, že šéfka košického úradu práce, sociálnych vecí a rodiny končí. Zrejme pre Modré z neba. „V známej televíznej relácii Robert Fico v apríli prisľúbil pomoc chorej Janke. „Nič zo sľubov sa nestalo," povedala nám v júni pani Jana. Ešte v ten deň sa ozvala znova. „Práve mi volali z Úradu vlády. Myslím, že len preto, lebo ste sa o to zaujímali," vysvetlila. Vážne chorej Košičanke vzápätí pomohol košický úrad práce," napísala Pluska.
„Podľa našich informácií od ľudí blízkych Smeru je za odvolaním príbeh z televíznej relácie Modré z neba," napísal Korzár.

 

Úrad vlády obviňuje všetky tri médiá, že „zjavne účelovo zamlčali verejné vyhlásenie samotnej pani Jany zo dňa 20. júna 2013 zverejnené v TASR, kde uviedla, že článok "o tom, že pán premiér nesplnil sľuby, ktoré mi dal, sa nezakladá na pravde. Všetky sľuby a sociálne dávky, na ktoré mám nárok, sú vybavené." Samotná dotknutá pani Jana teda potvrdila, že predseda vlády svoj sľub z relácie naplnil a príslušný úrad práce s ňou potrebné veci konzultoval a riešil."

Aktualizácia o vyjadrenie Korzára (doplnené 26. 9. o 20:00): "Denník Korzár v článku o odvolaní riaditeľky košického úradu práce svojich čitateľov v žiadnom prípade hrubo nezavadzal. Pointou článku vôbec nebolo pátranie potom, či premiér splnil alebo nesplnil nejaký sľub z televíznej relácie, ale fakt, že dochádza k zmene na poste riaditeľa Úradu práce v Košiciach. Keďže hovorca ministra práce do večera neposkytol odpovede na naše otázky, aké sú dôvody, v článku sme sa len pýtali, či to nemá súvis s problémami, resp. nedorozumeniami, ktoré po odvysielaní relácie zaznamenal denník Plus 1 deň.
V žiadnom prípade (a každý človek, ktorý vie čítať a rozumie po slovensky, mi dá za pravdu) sme nenapísali, že premiér nesplnil sľub. Zamysleli sme sa len nad tým, či úrad odvolávanej riaditeľky v čase po odvysielaní relácie pracoval alebo nepracoval podľa predstáv premiéra pri riešení problémov pani Polaškovej.
Veď aj hovorkyňa Beatrice Szaboová priznala, že "vtedy" došlo "k nedorozumeniu". Považujem preto stanovisko Úradu vlády za dogmatické, zavádzajúce a nespravodlivo osočujúce denník Korzár, ktorý informoval o zmene na poste riaditeľa štandardným spôsobom a snažil sa zistiť dôvody odvolania u ľudí za to platených z našich daní - hovorcov ministra práce, ktorí do neskorého večera neodpovedali, hoci to na obed sľúbili," napísala v reakcii Renáta Némethová, zástupkyňa šefredaktora denníka Košický Korzár.

 

Odporúčam aj: Ficove Modré z neba

Robert Fico sa do relácie plnej emócií rozhodol prísť po tom, ako sa v jednom z vydaní Modrého z neba jedna z účinkujúcich - ťažko chorá matka dvoch detí - posťažovala na svoju smutnú situáciu. Pri svojej vážnej chorobe nedokáže s deťmi vyžiť z nízkeho príspevku od štátu. „Chcela by som od premiéra len jedno, nech mi dá ten vzorec, ako to on vypočítal," povedala v relácii. Televízia bola vtedy kritizovaná, že vytvorila premiérovi neadekvátny priestor na sebaprezentáciu.

Požiadali sme o stanovisko aj redakciu Plus Jeden Deň.



Súvisiace články