Editorka BBC napísala otvorený list: Nepáči sa jej, aký má ona a ďalšie ženy v BBC plat Reprofoto video BBC News

Editorka BBC napísala otvorený list: Nepáči sa jej, aký má ona a ďalšie ženy v BBC plat

08.01.2018 22:34 | Tlač | ČTK

  

Jedna z popredných tvárí zahraničného spravodajstva britskej mediálnej organizácie BBC Carrie Gracieová v otvorenom liste obvinila svojho zamestnávateľa, že má "tajnostkársku a nelegálnu kultúru odmeňovania". BBC podľa nej nedodržiava zákon, ktorý nariaďuje mužom a ženám za rovnakú prácu vyplácať rovnakú odmenu. Na konci decembra kvôli tomu odstúpila z pozície editorky a vracia sa do londýnskej redakcie, kde - ako uviedla - očakáva, že bude platená spravodlivo.

Vlani v júli bola BBC nútená zverejniť platy všetkých svojich zamestnancov, ktorí berú cez 150.000 libier ročne. Pobúrenie vtedy vyvolala skutočnosť, že dve tretiny ľudí na zozname tvorili muži. Medzi nimi boli tiež hlavní spravodajcovia v Spojených štátoch a na Blízkom východe s platom 200.000 až 250.000 libier, respektíve 150.000 až 200.000 libier ročne.

Gracieová vraj vtedy zistila, že obaja muži zarábali "aspoň o 50 percent viac" ako ženy na rovnakých pozíciách inde vo svete. "Môj údiv sa zmenil v zdesenie, keď som sa dopočula, že sa BBC sťažovala na to, že bola nútená platy zverejniť. Keby na to nedošlo, ja a mnoho ďalších žien v BBC by sa nikdy nedozvedeli pravdu," napísala Gracieová. Tá v BBC pracuje viac ako 30 rokov a správy z Číny prináša asi 25 rokov. Denník The Guardian napísal, že Gracieová je považovaná za jednu z najnadanejších osobností BBC.

Jej nadriadení údajne neboli ochotní vyrovnať platy všetkých svetových editorov a Gracieovej namiesto toho ponúkli výrazné zvýšenie platu, ktorým by však stále rozdiel oproti mužským kolegom neodstránili. Gracieová ponuku odmietla a podala sťažnosť, následne opustila svoju pozíciu, pretože vraj nemôže zároveň vykonávať náročnú prácu a bojovať s vedením v rámci "spletitého procesu vybavovania sťažností".

Od svojho zamestnávateľa v liste požaduje, aby "priznal existenciu problému, ospravedlnil sa a zriadil jednotný, spravodlivý a transparentný platový systém". Hovorkyňa BBC reagovala, že "spravodlivosť v odmenách" je pre spoločnosť "životne dôležitá". Nezávislé audity podľa nej dokazujú, že medzi radovými pracovníkmi neexistuje akákoľvek systémová diskriminácia žien.

"Veľký počet organizácií už svoje údaje týkajúce sa platovej nerovnosti pohlaví zverejnilo a ukázalo sa, že sme na tom o dosť lepšie ako iní a sme výrazne pod národným priemerom," uviedla hovorkyňa. BBC podľa nej v blízkej budúcnosti uverejní správu o situácii medzi zamestnancami, ktorí vystupujú vo vysielaní.

pošli na vybrali.sme.sk
Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje satelitný službu Skylink, musí pri dekódovacích kartách pre slovenský trh zablokovať prístup k televíznym programom Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

"Ak by súd Kočnera s Ruskom naozaj odsúdil, pre trestný čin falšovania cenných papierov by im hrozila sadzba 12 až 20 rokov väzení," povedal dnes na tlačovej besede prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry Ján Šanta, ktorý navrhol väzbu pre Kočnera.

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

Televízia TA3 bude mať v nedeľu V politike neobvyklú zostavu hostí.

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Ako mi Tajomstvo zmenilo život prináša výber najsilnejších, najdojímavejších a najpovzbudzujúcejších životných osudov v jednej knižke. Každý príbeh je autentickou ilustráciou cesty k úspechu, bez ohľadu na to, či ide o peniaze, zdravie, vzťahy, lásku, rodinu, kariéru, alebo iné oblasti života.

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

Relácia O 5 minút 12 bude mať túto nedeľu špeciálnu zostavu.

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

V 6 mestách po Slovensku sa v týchto dňoch zmenilo niekoľko obyčajných zastávok na malé čitárne. V nich si ľudia môžu čítať magazín Sóda, ktorý vydáva spoločnosť O2.

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. ČTK to dnes řekl mluvčí ČRo Jiří Hošna. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matici slovenskej tečie do topánok. Jej predstavitelia by sa radi ukazovali po boku kadejakých proruských spolkov, strašili islamizáciou a bratríčkovali sa s extrémistami, no zároveň by chceli, aby im tiekli peniaze zo štátneho rozpočtu a všetci sa na to len ticho pozerali. No nedá sa. Pokračovanie.

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Pred niekoľkými dňami Peter Hajdin a Jakub Goda rozprúdili diskusiu o tom, či majú obchodné reťazce ponúkať na svojich pultoch časopis, ktorí šíri rasizmus a konšpiračné bludy.

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko posilňuje svoje postavenie na trhu. Do svojho portfólia získava slovenskú minerálnu vodu Kláštorná.

Najčítanejšie