Print this page
Foto: JOJ Foto: JOJ

JOJ dostala pokuty spolu za 25 tisíc

06.11.2013 10:03 | TV | mk

Licenčná rada na poslednom rokovaní pokuty uštedrila len JOJ - za nevhodný program pre deti, za prerušovanie filmov reklamou a aj za neoslovenie druhej strany pri reportáži o týraných deťoch.

 

 

Spolu pokuty vo výške 25 638 eur dala v pondelok Rada pre vysielanie a retransmisiu spoločnosti MAC TV, ktorá stojí za televíziami okolo JOJ.

Najvyššiu pokutu vo výške 15 tisíc eur dostala za to, že pri viacerých upútavkách, či odkazoch na relácie používala nesprávne označenie vhodnosti pre deti. Napríklad na Pluske v máji odvysielala upútavky na relácie Ozajstné zviera a Teror vo vlaku počas dňa, pričom upútavky boli klasifikované ako nevhodné pre vekovú skupinu maloletých do 15 rokov. Pokuta je aj za nevhodnú upútavku, na program Črepiny*, ktorá bola odvysielaná pred 22 hodinou. Podľa rady bola klasifikovaná ako nevhodná a neprístupná pre vekovú skupinu maloletých do 18 rokov. Pokuta je aj za niekoľko ďalších oznamov alebo upútaviek, pričom k nevhodným a neprístupným programom pre maloletých neboli uvedené príslušné grafické symboly.

Ďalšiu pokutu 4 tisíc eur dostal vysielateľ za to, že na JOJ a Pluske nedodržal limit na vysielanie reklamy. V júni počas filmu Odhalenie, ktorý celkovo trval 148 minút, prerušila film zaradením reklamy päťkrát a film Milionár z chatrče bol v prvom 30-minútovom časovom úseku prerušený reklamou dvakrát.

Pokutu 700 eur dostal vysielateľ za to, že pri novej programovej službe WAU nedosiahol v mesiacoch apríl, máj a jún minimálne 2-percentný podiel vysielania programov vo verejnom záujme, čím došlo k vysielaniu v rozpore s podmienkami licencie.

Pokutu 6 638 eur dostala JOJ za to, že nedodala rade na jej vyžiadanie súvislé záznamy vysielania programov sprevádzaných hlasovým komentovaním pre nevidiacich odvysielaných vo februári.

Okrem toho dostala JOJ aj upozornenie na porušenie zákona za nedodržanie ustanovenia o objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov. V programe Noviny v príspevku NA STOPE – Ďalšie týrané deti! „nebolo sprostredkované stanovisko ÚPSVaR Bratislava a stanovisko matky detí, zároveň v úvode príspevku odznelo komentatívne vyjadrenie moderátorky/moderátora," tvrdí rada. Stanovisko ÚPSVaR Bratislava a základnej školy rade chýbal aj v ďalšom príspevku VÁŽNE PODOZRENIE – Chyby v systéme ochrany detí.

pošli na vybrali.sme.sk


Súvisiace články