Print this page
Štart kontroverznej televízie INTV sa nevydaril Foto: INTV

Štart kontroverznej televízie INTV sa nevydaril

23.02.2016 15:16 | TV | mk

Televízia dostane na obraz zakladateľa Slobodného vysielača. Provizorný web televízie donedávna zdieľal proruské správy z pochybných webov a tvárou jej spravodajstva je Martina Šimkovičová.

 


V týchto dňoch spúšťa vysielanie nová celoplošná televízia INTV.

 

INTV ohlásila vznik minulý rok, za krátko v Bratislave vybudovala vysielacie štúdio a s operátormi dohaduje podmienky vysielania.

Viac: Ktorí operátori budú mať novú celoplošnú televíziu INTV?

INTV sa charakterizuje ako celoštátna televízia, ktorá bude mať celoslovenské pokrytie. „INTV bude tak ako to vyjadruje aj názov jednoducho "IN". výnimočná bude práve spravodajstvom. Pretože bude objektívne a bude poskytovať informácie, ktoré sú pre diváka užitočné. Na rozdiel od iných, my prinesieme divákovi kvalitu a objektívnosť, dobrú zábavu, zaujímavé filmy a dokumenty ako aj svetové seriály. Výnimočná bude aj v tom, že bude vysielať čo najmenej reklamy," reagoval na otázky pre Omédiách.com Andrej Antal PR manager televízie.

Je otázne, ako bude vyzerať objektivita INTV

Spravodajstvo bude dodávať o.z. InfoVojna Norberta Lichtnera, zakladateľa Slobodného vysielača. Slobodný vysielač za Lichtnera dával priestor na šírenie rôznych konšpiračných teórií ale aj extrémistických názorov. Rádio nemalo problém podporovať stránky ako "Vladimír Putin náš prezident" a častými hosťami boli napríklad Helena Mezenská, Marián Kotleba či Rudolf Vasky, ale aj Slovenské hnutie obrody. Úplne vážne sa tam hovorilo napríklad o hrozbách chemtrails.

Garantom nezávislosti a objektívnosti sotva môže byť hlavná moderátorka spravodajstva novej televízie Martina Šimkovičová, ktorá je tvárou spravodajstva no zároveň kandiduje do parlamentu za stranu Sme rodina Borisa Kollára. Šimkovičová v minulosti bola moderátorkou Televíznych novín Markízy, kam sa mala po materskej dovolenke vrátiť. Po svojich kontroverzných názoroch na utečencov s ňou televízia ukončila spoluprácu.

Televízia avizuje predvolebné politické diskusie, ktoré bude moderovať Lichtner a Ľubomír Huďo. Viacero politikov odmietlo prísť.

Foto: INTV

Kto je vlastníkom televízie?

INTV nevzniká na základe novej licencie. Vznikla z pôvodnej regionálnej TV Karpaty. Minulý rok licenčná rada schválila zmenu názvu Televízie Karpaty na INTV a udelila predchádzajúci súhlas s prevodom 38% podielu na základnom imaní a hlasovacích právach držiteľa licencie – spoločnosti TV Karpaty. Tá sa premenovala na INTV, kde sú spoločníkmi podľa obchodného registra spoločnosť Key Art Agency, Mária Eibl a pôvodný vlastník TV Karpaty Július Greguš.

Konateľom spoločnosti je Mária Eibl s trvalým pobytom v Rakúsku.

Finančné pozadie televízie je nejasné

PR manažér ho nekonretizoval. „Investormi televízie sú spoločníci. Financovaná bude prostredníctvom predaja reklamy a príspevkov od divákov. Už sa nám podarilo zabezpečiť na podstatnú časť budúceho roka zmluvy o reklame. Avšak jeden z našich cieľov je vysielať čo najmenej reklamy a preto model financovania od divákov uprednostňujeme, za čo im poskytneme to čo inde nedostanú," tvrdí Antal.

Aktualizácia 23.2. 23:00:
Televízia avizovala, že o 20:30 spustí na webe online vysielanie. To sa jej nakoniec nepodarilo. "Ospravedlňujeme sa, ale živé vysielanie na internete z technických dôvodov nie je funkčné," oznámila televízia.

 



Súvisiace články