Print this page
Markíza dostala sankciu za reportáž Barbory Marekovej o Gorile Reprofoto Markíza

Markíza dostala sankciu za reportáž Barbory Marekovej o Gorile

24.05.2016 22:17 | TV | mk

Rada pre vysielanie a retransmisiu dnes uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona za porušenie ustanovenia zákona o objektívnosti a nestrannosti, ku ktorému podľa rady došlo v príspevku Gorila po rokoch.

 


Redaktorka Barbora Mareková v príspevku v Televíznych novinách z 1. novembra 2015 informovala o vývoji v kauze Gorila a upozornila na skutočnosť, že v spise Gorila sa opakovane vyskytuje meno Oszkára Világiho.

 

„Polícia má už 4 roky v rukách kauzu Gorila, no nepriniesla zatiaľ žiadne hmatateľné výsledky. Do masívneho rozkrádania Slovenska mali byť podľa spisu zapletení ľudia z vrcholovej politiky a biznisu. Vo funkciách sú mnohí dodnes. Patrí medzi nich aj šéf Slovnaftu Oszkár Világi, ktorý je jednou z hlavných postáv spisu Gorila. Novinárske otázky ho zatiaľ akosi obchádzali a tak sme sa ho spýtali, či je spis pravdivý," uviedla Markíza príspevok, v ktorom redaktorka prišla do areálu Slovnaftu a pýtala sa Világiho a Roberta Fica na údajný spis.

Novinárske otázky Világiho v minulosti  úplne neobchádzali, ako tvrdí Markíza. Na Gorilu sa ho v minulosti pýtal redaktor .týždňa, jeho vyjadrenie prebrali napríklad Hospodárske noviny.

„Podľa mňa vôbec nie je autentický ten spis a tuto som rád, že ste počítali, že 15-krát, ale ja s tým spisom nemám nič spoločné a čo tam je napísane, ja s tým nemám nič," odpovedal jej Világi.

Podľa rady Világi k vysloveným podozreniam nedostal v príspevku adekvátny priestor.

Odporúčame aj: Všetky rozhodnutia rady posledného zasadnutia

Markíza príspevok považuje za vyvážený. „Príspevok informoval o kauze Gorila a upozornil divákov na skutočnosť, že v spise Gorila sa opakovane uvádza meno Oszkára Világiho, a to v súvislostiach, že sa mal zúčastňovať na korupčnom správaní, prípadne na inej trestnej činnosti a benefitovať z nej... Reportérka vysielateľa Barbora Mareková dôvodne v príspevku konštatovala, že sa mu novinárska pozornosť a otázky vyhýbali a položila mu legitímne otázky k pravdivosti informácií o jeho osobe, ktoré sa v spise uvádzajú," uviedla pre radu Markíza.

Hoci odborníci z Kancelárie rady v svojej analýze, ktorú pripravujú na rokovanie členov rady, dospeli k záveru, že reportáž bola „názorovo vyvážená, keďže na krátkom priestore sprostredkúva stanoviská všetkých zainteresovaných osôb... A že Világi dostal priestor na vyjadrenie, ktorý následne aj využil." A Markíza podľa ich názoru zákon neporušila.

Členovia rady sa rozhodli inak, reportáž Marekovej podľa nich spracovaním porušila zákon.

Nie je to prvýkrát, čo mali odborníci z kancelárie iný názor ako členovia rady. Podobne to bolo napríklad pri posudzovaní reportáže RTVS.

pošli na vybrali.sme.sk


Súvisiace články