Trend zmazal pôvodný článok o svojom majiteľovi – plagiátorovi. Článok sme pre vás zachránili (FOTO) Foto: Penta

Trend zmazal pôvodný článok o svojom majiteľovi – plagiátorovi. Článok sme pre vás zachránili (FOTO)

30.03.2020 15:26 | Blog | Miroslava Kernová*

Web Trend.sk, ktorý patrí vydavateľstvu Penty, najprv napísal článok s titulkom: Spolumajiteľ Penty je plagiátor. Rigorózku obhájil tam, kde Danko. Neskôr redakčný článok zmazal a zverejnil len agentúrny text s jemnejším titulkom: Denník N: Finančník Dospiva získal titul JUDr. odpísaním cudzej práce.

Denník N v nedeľu popoludní informoval, že jeden z majiteľov finančnej skupiny Penta sa pri získaní titulu nechoval veľmi eticky. Marek Dospiva získal v Banskej Bystrici titul za ukradnutú prácu - doktorom práv sa stal vďaka práci, ktorú okopíroval od iného študenta.

V nedeľu podvečer tému na základe informácií Denníka N spracoval aj web Trend.sk. O 19:52 vyšiel článok s titulkom Spolumajiteľ Penty je plagiátor. Rigorózku obhájil tam, kde je Danko. Redakčný článok, pod ktorým nebolo meno autora len skratka TREND.sk, bol krátky ale kritický, rovnako aj status na facebooku.

 

Článok však po niekoľkých hodinách z webu zmizol a zmizol aj link, na ktorý odkazoval status na facebooku, teraz odkazuje len na webovú titulku Trendu. Na web redakcia zavesila o niekoľko hodín neskôr agentúrny článok, ten už mal menej údernejší titulok, ale aj obsah.

Pôvodný článok na webe už nie je, cez google históriu sme však článok našli:

 

Nový článok z agentúry ČTK, ktorý sa na stránke objavil:

Aktualizácia 17:00 o vyjadrenie šéfredaktora: "Pôvodný článok bol naším monitoringom Denníka N. Pred desiatou večer som včera zaregistroval správu ČTK, ktorá bola tiež monitoringom Denník N, obsahovala ale navyše vyjadrenie Marka Dospivu, kde sa k opísanej práci priznal a vyjadril poľutovanie. Správa bola dobre vystavaná a nahradiť jeden text iným aktuálnejšou som vyhodnotil ako najjednoduchšie riešenie. Obzvlášť, keď už víkendový webový editor mal po službe," odpísal pre Omediach.com Tomáš Skřivánek, šéfredaktor TRENDu a Trend.sk.

V redakciách sa zvyčajne využíva pri horúcich aktualitách opačný postup - redakcia dá najskôr agentúrny článok a potom ho nahradí plnohodnotnejšou redakčnou správou.

Pri tak závažnej téme, ktorá sa týka spolumajiteľa jednej z najväčších finančných skupín v krajine, a ten je naviac aj spolumajiteľom Trendu, by vôbec neprekážalo, ak by si Trend dal námahu a spracoval tému ako plnohodnotný vlastný článok. Takto to vyzerá ako cenzúra správy, ktorá jasne a rázne pomenovala neetické správanie spolumajiteľa.

*Autorka článku v minulosti pracovala vo vydavateľstve Trendu

Zaujíma vás zákulisie médií, sledujte nás aj na Facebooku.



Šéfredaktor Denníka N zverejnil ospravedlnenie prezidentke, premiérovi aj čitateľom

Šéfredaktor Denníka N zverejnil ospravedlnenie prezidentke, premiérovi aj čitateľom

Denník N a šéfredaktor Denníka N Matúš Kostolný zverejnili ospravedlnenie.

Čaputová a Matovič si cez facebook posielajú odkazy

Čaputová a Matovič si cez facebook posielajú odkazy

To, že vláda chce plošne testovať na koronavírus celú populáciu pomocou armády, sa prezidentka Zuzana Čaputová, ktorá je veliteľkou Ozbrojených síl SR, dozvedela až z médií.

RTVS mení program, odvysiela mimoriadnu reláciu (VIDEO)

RTVS mení program, odvysiela mimoriadnu reláciu (VIDEO)

RTVS v súvislosti s aktuálnou pandemickou situáciou na Slovensku odvysiela dnes o 20.30 na Jednotke špeciálnu spravodajskú reláciu Druhá vlna venovanú zdravotníctvu.

Alarmujúci prieskum: Až 31% učiteľov II. stupňa ZŠ si myslí, že očkovanie proti korone je prípravou na čipovanie ľudí

Alarmujúci prieskum: Až 31% učiteľov II. stupňa ZŠ si myslí, že očkovanie proti korone je prípravou na čipovanie ľudí

Hoci odborníkmi overená očkovacia látka ešte nie je na trhu, hoaxoch o očkovaní, pôvode či existencii koronavírusu je neúrekom a to žiaľ, aj medzi ľuľmi, u ktorých sa predpokladá istá úroveň poznania a kritického myslenia.

Asistent poslanca Žigu kritizuje správanie premiéra v zákulisí diskusie na Markíze

Asistent poslanca Žigu kritizuje správanie premiéra v zákulisí diskusie na Markíze

V nedeľu bol hosťom televíznej diskusie Na telo aj premiér Igor Matovič.

Dezinfo scéna zneužila fotku z protestov Za slušné Slovensko

Dezinfo scéna zneužila fotku z protestov Za slušné Slovensko

V sobotu bol v Bratislave nepovoleného protest, počas ktorého fanúšikovia Ultras Slovan a prívrženci Kotlebovcov pred Úradom vlády skandovali hanlivé heslá a vzduchom lietali dymovnice, kamene aj dlažobné kocky a zasahovali policajní ťažkoodenci.

Tip ako ušetriť: 4ka odmení zákazníkov za platbu kartou

Tip ako ušetriť: 4ka odmení zákazníkov za platbu kartou

Ak sa zákazník rozhodne platiť za svoj paušál SLOBODA ∞+ automatickou platbou zo svojej karty, dostane ho každý mesiac len za 20 eur, namiesto pôvodných 22.

V Plus 7 dní skončila redaktorka Nina Košecká

V Plus 7 dní skončila redaktorka Nina Košecká

V Plus 7 dní skončila redaktorka Nina Košecká. O svojom odchode informovala statusom na facebooku.

Poslanec Čekovský podal trestné oznámenie pre podozrenie z prelievania štátnych peňazí z TASR do súkromných rúk

Poslanec Čekovský podal trestné oznámenie pre podozrenie z prelievania štátnych peňazí z TASR do súkromných rúk

Poslanec NR SR Kristián Čekovský (OĽANO) dnes na Generálnu prokuratúru doručil trestné oznámenie na neznámeho páchateľa za činnosť vo verejnoprávnej TASR a spriaznených spoločnostiach od roku 2013, keď bol šéfom TASR terajší riaditeĽ RTVS Jaroslav Rezník, až doteraz.

V Prahe a Brne začne vychádzať bezplatný týždenník Náš region

V Prahe a Brne začne vychádzať bezplatný týždenník Náš region

V Praze a v Brně začnou od příštího týdne vycházet lokální mutace bezplatného týdeníku Náš region. Předpokládá se náklad kolem 150.000 kusů. Oznámilo to dnes vydavatelství A 11.

Najčítanejšie