Komentár Miroslavy Kernovej: Naozaj chcete poslať do RTVS Rezníka? Foto: RTVS

Komentár Miroslavy Kernovej: Naozaj chcete poslať do RTVS Rezníka?

19.06.2017 11:29 | Blog | Miroslava Kernová

Hoci kandidáti na nového šéfa RTVS predkladali projekty, posielali životopisy, ukázalo sa, že voľba generálneho riaditeľa je len politická fraška, kde sa vyberá ten, kto najlepšie poslúži.

 


Vďaka podpore Smeru, SNS a jemnocitu Mostu-Hídk požiadavkám Smeru má najväčšie šance stať sa šéfom RTVS Jaroslav Rezník. A práve on tam nepatrí. Médiám šéfuje s prestávkami takmer 20 rokov, napriek tomu ukazuje, že nechápe, že spravodajstvo má byť nezávislé.

 

Pred 20 rokmi bol ústredným riaditeľom Slovenského rozhlasu dosadený za Vladimíra Mečiara, ktorému v tom čase spolu s Kubišovou STV slúžil a chodil po inštrukcie priamo do centrály HZDS. V roku 1998 deň po porážke HZDS vo voľbách sa šiel radiť do centrály HZDS so šéfom SIS Ivanom Lexom.

Jeho zásahy do spravodajstva vyústili do protestného listu 26 redaktorov. Tvrdili, že „objektívnejšie a pluralitnejšie spravodajstvo rozhlasu oproti Kubišovej STV nebolo zásluhou, ale napriek vedeniu SRo."

Rezník sa nezmenil. HZDS len vymenil za SNS. Pred voľbami v roku 2016 agentúra TASR pod jeho vedením ospevovala SNS a jej predsedu Andreja Danka, v podobnom duchu sa nieslo aj veľa článkov o umelcoch spriaznených s niekdajšou HZDS, Maticou slovenskou či SNS.

Len pár mesiacov pred voľbami sa zviditeľnil tým, že dal polovicu portálu tlačovej agentúry firme blízkej Slavii Capital, ktorá je spájaná s Dankom.

Za hlavný dôkaz toho, že nepatrí na čelo modernej verejnoprávnej inštitúcie, považujem jeho inklinovanie k proruským médiám. V ére hybridnej vojny, keď sa Rusko snaží v Európe manipulovať myslením ľudí cez podporu anonymných webov a šírením dezinformácií, Rezník podpísal spoluprácu s proputinovskou agentúrou Sputník, ktorá je označovaná za jeden z hlavných dezinformačných webov napojených na Kremeľ. Až po vlne kritiky od zmluvy odstúpil. Sputnik bol však zdrojom informácií v TASR za jeho éry aj pred podpísaním zmluvy.

V čase, keď jedným z najväčších problémov doby sú dezinformácie, narastá extrémizmus a do parlamentu sa dostali fašisti, médiá získavajú oligarchovia a keď je všetkým jasné, že Slovensko je súčasťou informačnej vojny, v ktorej je snaha čo najviac spochybniť existujúci systém, by práve verejnoprávna RTVS mala byť médiom, kde má človek záruku, že má objektívne, neskreslené a nezmanipulované informácie.

Za posledné desaťročia si prešla STV, SRo, RTVS veľkými búrkami. Kubiš, Hreha či Nižňanský ukázali, ako ľahko je možné urobiť z RTVS slúžku, značku RTVS riadne poškodili. Václavovi Mikovi sa podarilo rozbehnúť tvorbu, zvýšiť sledovanosť a dôveryhodnosť spravodajstva ale aj celej inštitúcie. Ak poslanci napriek tomu zvolia Rezníka, hazardujú nielen s nezávislosťou aj celou krajinou.

pošli na vybrali.sme.sk


Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

1. Kvôli kontaktom s obvinenou z vraždy novinára prokurátor prišiel o funkciu

Slovenský generálny prokurátor Jaromír Čižnár dnes odvolal z funkcie jedného zo svojich námestníkov Reného Vaneka.

Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

2. Dobrý anjel od nového roka s podporou najväčšej banky

Od januára má Dobrý anjel novú posilu. Partnerom neziskovej organizácie sa stala Slovenská sporiteľňa. Prináša možnosť viac ako 700 000 používateľom Georgea vyklikať si trvalý príkaz a stať sa Dobrým anjelom, súčasne túto možnosť ponúka aj v 250 pobočkách po celom Slovensku.

Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

3. Objednávateľka vraždy Kuciaka sa pokúšala flirtovať aj s bývalým komentátorom SME

Sieť kontaktov, ktoré nadväzovala s vplyvnými ľuďmi Alena Zsuzsová, ktorá je obvinená z objednávky vraždy novinára Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej, sa rozrastá.

Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

4. Z Reportérov odchádza ich šéf Vincent Štofaník

Vincent Štofaník sa podľa informácií Omediach.com rozhodol odísť z vedenia investigatívnej relácie Reportéri, v RTVS ostáva. RTVS informáciu Omediach.com potvrdila.

SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

5. SaS posiela otvorený list, kritizuje spravodajstvo RTVS

Strana SaS tvrdí, že v televíznom spravodajstve RTVS sú manipulatívne praktiky.

Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

6. Súkromné rádiá upozorňujú na výsledky kvót: Oldies rádiá hrajú novú hudbu, hitové rádiá hrajú nehity

Súkromné rádiá si nevedia vysvetliť, prečo štát a táto vláda majú snahu unifikovať hudobnú službu rádií.

Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

7. Takto vyzerá doposiaľ najúspešnejšia fotka na Instagrame

Najúspešnejšou fotkou ​​v histórii sociálnej siete Instagram sa stal obrázok obyčajného vajíčka.

Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

8. Info.cz a Zdroj.cz sa spojili, za novým vydavateľstvom je Křetinský a Tkáč

Český zpravodajský server Info.cz a agregátor zpráv Zdroj.cz se spojily pod nové vydavatelství Info.cz Online Media (IOM).

Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

9. Konšpiračnej IN TV rada odňala licenciu, mala to však urobiť už pred rokmi (VIDEO)

Rade pre vysielanie a retransmisiu trvalo niekoľko rokov, kým odobrala konšpiračnej televízii licenciu.

Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

10. Biskup kritizuje mediálne vystupovanie supsendovaných kňazov, kritizujúcich celibát

Na jeseň minulého roka banskobystrický biskup suspendoval dvoch kňazov Michala Lajchu a Petra Baláža.

Najčítanejšie