Andrej Babiš podáva sťažnosť na Českú televíziu Reprofoto ČT

Andrej Babiš podáva sťažnosť na Českú televíziu

31.01.2017 17:40 | Česko | ČTK

Důvodem jsou pořady 168 hodin a Reportéři ČT, v nichž se ho novináři ptali na nesrovnalosti v příjmech a nákup dluhopisů Agrofertu.

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš podává stížnost na Českou televizi (ČT). Ministr to dnes řekl na tiskové konferenci. Podle Babiše jsou pořady účelové a jejich autoři zkorumpovaní. Podle dramaturga Reportérů ČT Marka Wollnera má Babiš na stížnost právo, pro Český rozhlas ale odmítl výroky o "zkorumpované pakáži". Vedení ČT bude chtít, aby vicepremiér svá tvrzení doložil, nebo se omluvil.

"Podávám stížnost na Radu ČT a Radu pro rozhlasové a televizní vysílání pro účelovost pořadu 168 hodin a Reportérů ČT. Co se týká Reportérů, tak to je velice zajímavý pořad, který vlastně permanentně manipuluje reportáže," řekl dnes ministr. Podle Wollnera je podávání stížnosti celkem běžné, ohradil se ale proti Babišovu výroku v pondělním pořadu, že novináři jsou "zkorumpovaná pakáž, která točí na objednávku".

"Jako novináři musíme přesně zvažovat fakta a nesmíme se splést vůbec v ničem, i když ukazujeme na nesrovnalosti v řádech milionů. Ale o nikom si bez soudního verdiktu nemůžeme dovolit říct, že je zkorumpovaný. A byl bych rád, kdyby tahle pravidla začala platit i pro politiky," řekl Wollner Českému rozhlasu.

Reportéři ČT natáčeli o nejasnostech ohledně Babišových příjmů. Ministr totiž doposud uspokojivě nevysvětlil, kde vzal dost osobních legálních příjmů, aby si mohl pořídit od daní osvobozené dluhopisy Agrofertu za 1,482 miliardy korun. Ty jsou dnes podle serveru Echo24.cz hlavním zdrojem jeho osobních příjmů.

"V této chvíli jsme nuceni požádat ministra financí, aby jednoznačně upřesnil svůj výrok a doložil tvrzení, která zazněla ve včerejším vydání pořadu Reportéři ČT. Očekáváme, že pokud obvinění neprokáže, České televizi a především zaměstnancům redakce aktuální publicistiky se omluví," řekla ČTK mluvčí ČT Alžběta Plívová.

Babiš už dříve uvedl, že dluhopisy koupil za své vydělané a zdaněné peníze. Podle medií mu ale na nákup dluhopisů v roce 2013 chybělo 142 milionů korun. Babiš na webových stránkách hnutí ANO později uvedl, že někteří redaktoři zapomínají, že jsou i příjmy, které se nedaní jako například podíly ve firmách nebo akcie. "A tak začali psát, že jsem neměl dost peněz na život," uvedl.

Server Echo24.cz na začátku ledna napsal, že ministr čelí trestnímu oznámení právě kvůli nákupu dluhopisů Agrofertu před více než čtyřmi lety. Autor oznámení v jeho postupu spatřuje krácení daně a porušení povinnosti při správě cizího majetku. Nákup dluhopisů prošetří policie. Babiš podle Echo24.cz svým postupem využil mezeru v zákoně, protože dluhopisy v hodnotě jedné koruny vydané v roce 2012 nepodléhaly dani. Základ daně se zaokrouhloval na celé koruny dolů, vlivem zaokrouhlení tak byla u fyzických osob efektivní daň nulová.

S žádostí o vysvětlení se na Babiše již v půlce ledna při sněmovních interpelacích obrátil poslanec vládní ČSSD Václav Klučka. Protože ministr financí nebyl přítomen, měl by poslanec obdržet jeho odpověď písemně do 30 dnů.

K řešení nejasností kolem Babišova majetku vyzvala dnes premiéra Bohuslava Sobotku (ČSSD) ODS. Podle předsedy občanských demokratů Petra Fialy nemůže být ministrem financí člověk, o jehož příjmech jsou pochybnosti.

pošli na vybrali.sme.sk


Novým stratégom Mayer/McCann Erickson sa stal Martin Kozár

1. Novým stratégom Mayer/McCann Erickson sa stal Martin Kozár

O júla tohto roku pôsobí na pozícii Head of Strategy reklamnej agentúry Mayer/McCann Erickson Martin Kozár.

Ministerka kultúry vymenovala nových členov Rady Slovenského filmového ústavu

2. Ministerka kultúry vymenovala nových členov Rady Slovenského filmového ústavu

Rada Slovenského filmového ústavu má nové zloženie. Ministerka kultúry Ľubica Laššáková vymenovala štyroch nových členov.

Fico: Hlavnú vinu na stave slovenskej spoločnosti nesú slovenské médiá

3. Fico: Hlavnú vinu na stave slovenskej spoločnosti nesú slovenské médiá

Predseda Smeru-SD dnes pobúril článok Nového Času, na facebooku opäť kritizuje slovenské médiá.

Ukrajinský prezident navrhol výmenu novinára Vyšynského za Sencova

4. Ukrajinský prezident navrhol výmenu novinára Vyšynského za Sencova

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj dnes navrhol výmenu novinára Kyryla Vyšynského väzneného v Kyjeve za režiséra Oleho Sencova odsúdeného v Rusku na dvadsať rokov.

Na komunikačnom oddelení v Tescu sú zmeny

6. Na komunikačnom oddelení v Tescu sú zmeny

Na komunikačnom oddelení spoločnosti Tesco Slovensko došlo k viacerým zmenám.

Zomrel spisovateľ a bývalý šéfredaktor Dotykov a rádia Devín

7. Zomrel spisovateľ a bývalý šéfredaktor Dotykov a rádia Devín

V stredu vo veku 58 rokov zomrel spisovateľ, básnik, textár, publicista a dlhoročný rozhlasový spolupracovník Maroš M. Bančej.

Pri požiari v štúdiu animovaných filmov zahynulo najmenej 33 ľudí (VIDEO)

8. Pri požiari v štúdiu animovaných filmov zahynulo najmenej 33 ľudí (VIDEO)

Najmenej 33 ľudí zahynulo pri požiari v známom japonskom štúdiu animovaného filmu Kyoto Animation Studio v japonskom Kjóte.

Nela Pocisková a Filip Tuma v kampani Orange hovoria o svojom súkromí (VIDEO)

9. Nela Pocisková a Filip Tuma v kampani Orange hovoria o svojom súkromí (VIDEO)

Spoločnosť Orange štartuje novú PR kampaň s názvom Rodinné LOVEstories.

Známy prejav Jakeša má už 30 rokov, pozrite si necenzurovaný záznam (VIDEO)

10. Známy prejav Jakeša má už 30 rokov, pozrite si necenzurovaný záznam (VIDEO)

Paní Zagorová je síce „milá holka“, ale už tri roky po sobe berie 600 tisíc... a čo potom „Jandovia a iní“? Od slávneho prejavu Miloša Jakeša, ktorý bol predzvesťou pádu komunismu, uplynulo presne 30 rokov.

Najčítanejšie