Týždenník Respekt sa musí ospravedlniť lobistovi za článok o kmotroch Twitter I.R.

Týždenník Respekt sa musí ospravedlniť lobistovi za článok o kmotroch

02.02.2017 10:07 | Česko | ČTK

Vydavatel týdeníku Respekt se musí omluvit lobbistovi Ivu Rittigovi kvůli článku o kmotrech, protože se mu nepodařilo prokázat pravdivost zveřejněných tvrzení.

Podnikatel však neuspěl s žádostí o omluvu také formou osobního dopisu a o finanční zadostiučinění 100.000 korun. Dnešní verdikt pražského městského soudu je pravomocný. Žalovaný článek mimo jiné uváděl, že Rittig měl informátory, kteří ho měli varovat před policejním zatčením.

Podnikateli vadil text "Kde zůstali kmotři", který v roce 2013 sepsali novináři Jaroslav Spurný a Ondřej Kundra. Rittig označil za nepravdivá a dehonestující ta tvrzení, podle nichž se několikrát vypravil na letiště k přichystanému letadlu, když měl podezření, že proti němu policie plánuje akci. Lobbista odmítal, aby byl spojován s trestnou činností a popisován jako člověk, který se chce vyhýbat zadržení.

Autoři článku mimo jiné uvedli, že "známý pražský podnikatel měl dlouhodobě informátory, kteří jej měli varovat, jestli se ho někdo z Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu nechystá zatknout" a že "jakmile se zpravodajové ozvali s podezřením, že tentokrát to přijde, okamžitě se vydával na ruzyňské letiště, kde už čekal připravený tryskáč".

Obvodní soud loni původně konstatoval, že napadená tvrzení sice zůstala sporná, ale že tak jako tak nezasáhla dostatečně intenzivně do Rittigových osobnostních práv. Odvolací senát však tento rozsudek označil za "nepovedený" a uložil Respektu, aby pravdivost svých tvrzení prokázal. Týdeník žádné důkazy nesehnal, a proto spor prohrál.

Rittig čelí obžalobě v souvislosti s vytunelováním firmy Oleo Chemical. V jiné kauze byl nedávno za vyzrazení zprávy BIS nepravomocně odsouzen k podmíněnému trestu. Obviněný je rovněž v případu předražených jízdenek pro pražský dopravní podnik. Kvůli zprávám, které popisují jeho údajnou trestnou činnost, vede řadu soudních sporů s médii. Ve většině z nich zatím úspěšný nebyl.

Sledujte dianie v českých médiách na novej stránke.

pošli na vybrali.sme.sk


České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ včera omilostil novinárku Hadžáru Rajsúníovú, ktorá bola minulý mesiac odsúdená k ročnému väzenia za nemanželský sex a interrupciu spolu so svojím snúbencom, lekárom a dvoma jeho kolegami.

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Najnovší počin skupiny Elán videoklip Bulvárne krysy vyvolal nielen medzi novinármi ale aj mnohými fanúšikmi skupiny pobúrenie a kritiku.

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

Telekomunikačný operátor SWAN posilňuje svoju pozíciu na slovenskom trhu. Akvizíciou lučeneckých spoločností SBD Lučenec – stredisko Satelit a Kabel Telekom napĺňa SWAN aj naďalej svoju víziu vyzývateľa trojice nadnárodných telekomov, ktoré pôsobia na našom trhu. Zákazníkom prinesie majetkový vstup nielen modernizáciu infraštruktúry, ale aj nové produkty a služby.

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

V utorok večer dostalo niekoľko redakcií mailom link, na ktorom je 39 hodinová nahrávka súboru v mp3 formáte s názvom Gorila.

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Od 16. októbra 2019 Orange zvyšuje rýchlosti pevného DSL internetu a optického internetu Partner a ruší pri nich dátové obmedzenia. O ďalších 100 Mbit/s vzrastie aj maximálna rýchlosť pri najvyššom variante optického internetu Home Fiber. To všetko bez akejkoľvek zmeny v cenách.

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

„Lustrovanie 29 novinárov a ich 140 príbuzných vrátane zavraždeného Jána Kuciaka v policajných databázach nariadil aj zabezpečil Marian Kočner a sprostredkoval ho podnikateľ s väzbami na Smer Norbert Bödör. Vypovedal o tom bývalý šéf kontrarozviedky SIS a Kočnerov priateľ a spolupracovník Peter Tóth v prípade vyšetrovania lustrácií aj v prípade vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.“

Najčítanejšie