Článok v MfD je podle šéfa ČT lživý a účelový, Mafra na ňom trvá Foto: ČT

Článok v MfD je podle šéfa ČT lživý a účelový, Mafra na ňom trvá

15.02.2017 18:39 | Česko | ČTK

Česká televize se důrazně ohradila proti dnešnímu článku v Mladé frontě Dnes (MfD) o tom, že si údajně najala tři PR agentury na vylepšení své pověsti za 12 milionů korun.

Generální ředitel ČT Petr Dvořák označil článek za lživý a plný účelového propojování jevů. Uvedl to na dnešním zasedání Rady ČT. Mafra na informacích trvá, sdělila ČTK za vydavatele Mladé fronty Dnes Silvie Škábová.

Článek v MfD, kterou donedávna vlastnil ministr financí Andrej Babiš (ANO) prostřednictvím své firmy Agrofert, uvádí, že Česká televize uzavřela politicky ožehavou smlouvu s PR agenturami AMI Communications, Bison&Rose a Stance, aby příští čtyři roky vylepšovaly její obraz u veřejnosti. Bison&Rose přitom spoluvlastní Miloš Růžička, který radí ministru vnitra Milanu Chovancovi (ČSSD).

"Článek je snůška pomluv a účelového propojování jevů," uvedl Dvořák s tím, že mu to připomíná "estébácké" postupy z 50. let. Podle něj vychází uzavřené dohody z transparentní veřejné zakázky vypsané už v roce 2015 na základě předtím uzavřené rámcové smlouvy, a nelze je tedy spojovat se současným politickým děním kolem budoucnosti ČT nebo nadcházející volbou generálního ředitele ČT. Volba podle něj padla na dvě největší PR agentury v ČR a agenturu Stance, která patří do první desítky.

Uzavřené smlouvy na čtyři roky zní na maximální částku 9,6 milionu korun, která nemusí být zcela vyčerpána. Agentury také nemají vylepšovat image ČT, jak píše deník, ale pomoci televizi propagovat pořady na internetu, respektive na sociálních sítích, uvedl Dvořák.

Mafra za informacemi otištěnými v dnešní MfD stojí. "Česká televize je veřejnoprávní instituce financovaná z koncesionářských poplatků. Proto by její aktivity měly být transparentní. Nerozumíme tomu, proč to není v zájmu i generálního ředitele. Nervózní reakce a invektivy ze strany Petra Dvořáka jsou nedůstojné. Na informacích, které jsme zveřejnili, trváme," uvedla Škábová.

Babiš si na ČT v poslední době několikrát stěžoval kvůli reportážím o jeho nákupu dluhopisů v pořadech 168 hodin a Reportéři ČT.

Sledujte dianie v českých médiách na novej stránke.

pošli na vybrali.sme.sk


České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ včera omilostil novinárku Hadžáru Rajsúníovú, ktorá bola minulý mesiac odsúdená k ročnému väzenia za nemanželský sex a interrupciu spolu so svojím snúbencom, lekárom a dvoma jeho kolegami.

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Najnovší počin skupiny Elán videoklip Bulvárne krysy vyvolal nielen medzi novinármi ale aj mnohými fanúšikmi skupiny pobúrenie a kritiku.

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

Telekomunikačný operátor SWAN posilňuje svoju pozíciu na slovenskom trhu. Akvizíciou lučeneckých spoločností SBD Lučenec – stredisko Satelit a Kabel Telekom napĺňa SWAN aj naďalej svoju víziu vyzývateľa trojice nadnárodných telekomov, ktoré pôsobia na našom trhu. Zákazníkom prinesie majetkový vstup nielen modernizáciu infraštruktúry, ale aj nové produkty a služby.

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

V utorok večer dostalo niekoľko redakcií mailom link, na ktorom je 39 hodinová nahrávka súboru v mp3 formáte s názvom Gorila.

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Od 16. októbra 2019 Orange zvyšuje rýchlosti pevného DSL internetu a optického internetu Partner a ruší pri nich dátové obmedzenia. O ďalších 100 Mbit/s vzrastie aj maximálna rýchlosť pri najvyššom variante optického internetu Home Fiber. To všetko bez akejkoľvek zmeny v cenách.

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

„Lustrovanie 29 novinárov a ich 140 príbuzných vrátane zavraždeného Jána Kuciaka v policajných databázach nariadil aj zabezpečil Marian Kočner a sprostredkoval ho podnikateľ s väzbami na Smer Norbert Bödör. Vypovedal o tom bývalý šéf kontrarozviedky SIS a Kočnerov priateľ a spolupracovník Peter Tóth v prípade vyšetrovania lustrácií aj v prípade vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.“

Najčítanejšie