Mafra se nemusí ospravedlniť ani vyplatiť odškodné bývalému ministrovi Foto: Mafra

Mafra se nemusí ospravedlniť ani vyplatiť odškodné bývalému ministrovi

13.09.2019 10:09 | Česko | ČTK

 Mediální dům Mafra se s konečnou platností nemusí omlouvat ani vyplácet odškodnění bývalému ministru vnitra Ivanu Langerovi (ODS).

 

 Langer neuspěl s dovoláním k Nejvyššímu soudu. S Mafrou se soudil kvůli článku Lidových novin z roku 2015 s titulkem "Korupční kauza kolem Langera se rozvětvuje". Nejvyšší soud rozhodnutí zveřejnil na úřední desce.

Policisté u Langera v roce 2015 dělali domovní prohlídky v souvislosti s takzvanou kauzou Vidkun. Nebyl ale z ničeho obviněn. Od Mafry chtěl omluvu a dva miliony korun. Obvodní soud pro Prahu 5 mu přiznal nárok na omluvu a 100.000 korun. Titulek podle obvodního soudu působil dojmem, že Langer je ústřední postavou korupční kauzy, což vedlo k újmě v jeho profesním i osobním životě.

Městský soud v Praze ale žalobu zamítl s tím, že nešlo o exces ze svobody projevu. Titulek nelze vnímat odděleně od obsahu. Z článku bylo zřejmé, že Langer není mezi obviněnými. Lidové noviny také už dříve na webu zveřejnily Langerovo vyjádření. Sporný titulek byl podle odvolacího soudu přípustnou mediální zkratkou za situace, kdy Langer představoval nejznámější jméno skloňované v souvislosti s prověřováním korupce.

Podle Langerova dovolání není možné, aby člověk, u kterého proběhla domovní prohlídka, byl jen na základě toho označován za osobu, kolem které se rozvětvuje korupční kauza.

Nejvyšší soud kromě jiného připomněl, že Langer je veřejně činná a známá osoba, bývalý ministr vnitra. "Osoba veřejně činná nevyhnutelně a vědomě předkládá široké veřejnosti ke kontrole každé své slovo a každý svůj čin, a proto musí projevit vyšší stupeň tolerance," stojí v rozhodnutí, které jinak hlavně odkazuje na argumenty odvolacího Městského soudu v Praze.

Obžaloba v kauze Vidkun byla podána letos v červenci po 3,5 letech vyšetřování. Směřuje na dva vysoce postavené policisty, olomouckého podnikatele Ivana Kyselého a bývalého hejtmana Jiřího Rozbořila (ČSSD). Případ podle žalobců odkrývá korupční vztahy mezi policií, podnikateli a správou.

pošli na vybrali.sme.sk


Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ včera omilostil novinárku Hadžáru Rajsúníovú, ktorá bola minulý mesiac odsúdená k ročnému väzenia za nemanželský sex a interrupciu spolu so svojím snúbencom, lekárom a dvoma jeho kolegami.

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Najnovší počin skupiny Elán videoklip Bulvárne krysy vyvolal nielen medzi novinármi ale aj mnohými fanúšikmi skupiny pobúrenie a kritiku.

Najčítanejšie