Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT Foto: ČT

Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT

02.04.2020 14:29 | Česko | ČTK

Společnost Agrofert podala žalobu na Českou televizi za to, že ji pořad Reportéři ČT spojil s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Informace, která dala odvolání do souvislosti s tím, že úřad předtím doměřil daň společnosti z koncernu Agrofert, je podle žaloby zavádějící. Firma proto žádá omluvu za zásah do dobré pověsti. Žalobu, kterou má ČTK k dispozici, chce pražský městský soud začít projednávat v polovině dubna.

 

Žaloba se týká reportáží nazvaných Dvojí metr a Dvojí metr II, které ČT odvysílala 23. září a 7. října loňského roku. V upoutávce na první reportáž zaznělo "Doměřil daň Agrofertu. Jako ředitel skončil. Dvojí metr finanční správy."

Příbramský úřad kontroloval akciovou společnost Primagra, která mimo jiné vyrábí biopaliva. "My jsme Primagře doměřili daň z přidané hodnoty asi ve výši jeden a půl milionu korun. Společnost se odvolala. V odvolání nebyla úspěšná, takže potom podala správní žalobu. Ve správní žalobě nebyli taky úspěšní. Daň uhradili a já jsem vůbec netušil, ani jsem si nemyslel, že by to mohlo mít nějaké následky," uvedl v reportáži bývalý ředitel příbramského finančního úřadu Karel Trefný.

Reportáž pokračovala sdělením, že krátce po této události byl Trefný "pod hlavičkou reorganizace" přesunut z Příbrami do Prahy. Muž uvedl, že kvůli tomu musel vstávat v půl páté ráno a že šlo o šikanu. "Oni věděli, že se dojíždět nedá. Dovolil jsem si doměřit firmu, která patřila do holdingu Agrofertu. A mohl bych si dovolit třeba víc, no tak tím pádem jsem se stal osobou neloajální, s kterou není důvod dál spolupracovat," řekl.

Reportéři dodali, že proti přesunutí se Trefný bránil u soudu a spor s finanční správou vyhrál. Nyní tedy pracuje opět v Příbrami, ale jako řadový daňový úředník.

"Každý se tak po zhlédnutí reportáže mohl domnívat, že zde existuje nějaká koordinace mezi žalobkyní (Agrofertem) a finanční správou, když tato se mstí panu Karlu Trefnému za to, že doměřil daň jedné ze společností patřících do koncernu žalobkyně. Nemůže být sporu o tom, že takové sdělení je způsobilé zasáhnout do pověsti žalobkyně," stojí v žalobě.

Agrofert se dožaduje toho, aby omluva zazněla do 15 dnů od právní moci rozsudku jednak v úvodu pořadu Reportéři ČT, jednak v Událostech, tedy v hlavním zpravodajském pořadu dne. Soud naplánoval zahájení projednávání žaloby na 15. dubna.

Bývalým vlastníkem Agrofertu je premiér Andrej Babiš (ANO). V roce 2017 vložil akcie kvůli zákonu o střetu zájmů do svěřenských fondů. Podle auditu Evropské komise má však premiér nadále zájem na hospodářském úspěchu holdingu Agrofert a také vliv na svěřenské fondy. Česku kvůli tomu hrozí, že přijde o unijní dotace v řádu několika stovek milionů korun. Babiš jakýkoli střet zájmů popírá.



Nora Gubková bude vo vedení rozhlasového spravodajstva

Nora Gubková bude vo vedení rozhlasového spravodajstva

Bývalá dlhoročná hovorkyňa Nora Gubková len pred pár dňami nastúpila do RTVS ako editorka a už mieri medzi šéfov spravodajstva.

Rezník zosadil vedenie televízneho spravodajstva RTVS

Rezník zosadil vedenie televízneho spravodajstva RTVS

V RTVS v televíznej časti spravodajstva a publicistiky to posledné dni vrie. Medzi členmi vedenia spravodajstva sú nezhody. Až také, že ich riešila Rada RTVS.

Abstinujúci gambler prehovoril o svojej závislosti

Abstinujúci gambler prehovoril o svojej závislosti

„Nevenujem majiteľom ani prevádzkovateľom stávkových kancelárií.“ Píše v úvode knihy Gambler samotný autor. Aj on

Markíza bude mať špeciálny večer - Spolu pre Slovensko (VIDEO)

Markíza bude mať špeciálny večer - Spolu pre Slovensko (VIDEO)

Televízia Markíza odvysiela v nedeľu, 7. júna 2020, so začiatkom o 20:30 charitatívny večer s názvom Spolu pre Slovensko. V spolupráci so Slovenskou sporiteľňou prinesie na obrazovky program, v rámci ktorého sa známe osobnosti predstavia spoločne s hrdinami z prvej línie v boji s COVID-19.

Moderátorka BBC skončila potom, čo premiéra kritizovala za poradcu

Moderátorka BBC skončila potom, čo premiéra kritizovala za poradcu

Moderátorka britskej vysielacej spoločnosti BBC dočasne skončila s účinkovaním vo svojej relácii potom, čo sa kriticky vyjadrila k súčasnej afére premiérovho poradcu Dominika Cummingsa.

Riaditeľ ČT: Časti poslancov vyhovuje stupňujúci sa tlak na ČT

Riaditeľ ČT: Časti poslancov vyhovuje stupňujúci sa tlak na ČT

 

Generálního ředitele České televize (ČT) Petra Dvořáka výsledek dnešní volby do Rady ČT nepřekvapil. Část poslanců se podle něj dlouhodobě netají tím, že jim vyhovuje, když se tlak na ČT a její nezávislost stupňuje. Dvořák to uvedl ve stanovisku zveřejněném na twitteru České televize. Sněmovna zvolila do Rady ČT ekonomku Hanu Lipovskou, novináře Pavla Matochu a moderátora Lubomíra Veselého známého pod jménem Luboš Xaver Veselý.

"Výsledek volby pro mě není překvapivý. Část poslanců se dlouhodobě netají tím, že jí vyhovuje stav, kdy se tlak na Českou televizi a její nezávislost stupňuje, k čemuž má možná směřovat i personální obměna Rady ČT," uvedl Dvořák.

O této skutečnosti podle něj svědčil nedávný dopis předsedy sněmovního volebního výboru Stanislava Berkovce (ANO) o kandidátech do rady. Berkovec v e-mailu u kandidátů například analyzoval, zda případné zvolení vzbudí protesty médií a zda by mohli v radě zastupovat zájmy generálního ředitele.

"Nemohu tak nyní jako ředitel televize, kterou Rada ČT kontroluje, vyslovit nic jiného než víru v to, že přístup všech jejích členů k České televizi bude konstruktivní, objektivní a bude respektovat zákon a Kodex ČT," dodal Dvořák.

Většina opozice výsledek volby kritizuje. ODS jej považuje za ohrožení svobody a nezávislosti fungování veřejnoprávního média. Podle předsedy Pirátů Ivana Bartoše je volba výsledkem nedůstojného politického handlu. Místopředseda hnutí STAN Petr Gazdík považuje volbu za alarmující a za ohrožení nezávislosti jednoho ze stěžejních pilířů demokracie. TOP 09 hovořila o černém dni pro svobodu českého mediálního prostředí a ČT jako takovou. Rozčarování dal najevo i poslanec koaliční ČSSD Roman Sklenák.

Rada ČT je orgán, jehož prostřednictvím veřejnost uplatňuje své právo kontroly tohoto veřejnoprávního média. Do působnosti rady náleží například jmenování a odvolání generálního ředitele a schvalování rozpočtu.

Online účet zadarmo cez Georgea propaguje známy herec (VIDEO)

Online účet zadarmo cez Georgea propaguje známy herec (VIDEO)

Slovenská sporiteľňa prichádza s novou kampaň, ktorou tvárou je herec Marián Mitáš.

4ka naďalej rozširuje svoje pokrytie, jej signál pribudol vo vyše troch desiatkach miest a obcí

4ka naďalej rozširuje svoje pokrytie, jej signál pribudol vo vyše troch desiatkach miest a obcí

Mobilný operátor 4ka má opäť dobré správy pre svojich klientov. V týchto týždňoch zvýšil svoje pokrytie na 80% populácie, pre ktorých je odteraz k dispozícii najmodernejšia LTE sieť.

RTVS odvysiela priamy prenos letu kozmickej lode do vesmíru (VIDEO)

RTVS odvysiela priamy prenos letu kozmickej lode do vesmíru (VIDEO)

Na stredu 27. mája je naplánovaný štart misie Demo-2 do vesmíru. Od roku 2011, čo bol ukončený program letu raketoplánov do vesmíru, je to prvýkrát čo poletí americká posádka do vesmíru z americkej pôdy na americkom zariadení, ale aj prvýkrát, čo ľudí do vesmíru dopraví súkromná spoločnosť.

Zuzana Čaputová bude večer na Markíze  (VIDEO)

Zuzana Čaputová bude večer na Markíze (VIDEO)

Televízia Markíza odvysiela dnes večer so začiatkom o 20:30 ďalšie vydanie spravodajského špeciálu Koronavírus: Mimoriadna relácia.

Najčítanejšie