Kto sú vlastníci denníkov v Česku? Foto: Omédiách.com

Kto sú vlastníci denníkov v Česku?

19.04.2016 15:16 | Česko | ČTK

Přehled hlavních vydavatelů celostátních deníků v České republice:

 

 

Borgis, a.s.

- Vydává deník Právo (náklad 89.560 kusů) a dodává zpravodajský obsah pro portály Novinky.cz, Super.cz a Sport.cz.

- Většinovým majitelem společnosti založené v roce 1990 je šéfredaktor deníku Právo Zdeněk Porybný. V roce 2013 získal třetinový podíl v Borgisu její dlouhodobý partner - společnost Seznam.cz.

- Za rok 2014 vykázala firma tržby 652 milionů korun a zisk 9,5 milionu korun.

Czech News Center a.s.

- Vydává deníky Blesk (náklad 242.001 kusů), Aha! (57.075 kusů) a Sport (36.126 kusů). Dále vydává týdeník Reflex a motoristické tituly Svět motorů a Auto TIP. Pod společností působí také tiskárny v Praze a Ostravě. Mezi projekty firmy jsou i virtuální mobilní operátor - BLESKmobil, dále platební karta Blesk Peněženka a produkt Blesk Energie.

- Společnost je součástí koncernu Czech Media Invest, který kontrolují finančníci Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Ti vydavatelství koupili koncem roku 2013 od německo-švýcarské společnosti Ringier Axel Springer AG.

- V roce 2014 CMI majetkově vstoupila do provozovatele internetových obchodů E-commerce Holding.

- Loni v listopadu CMI požádala antimonopolní úřad o posouzení koupě části vydavatelství Mladá fronta. ÚOHS letos v únoru prodloužil lhůtu pro schvalování změny vlastníka o čtyři měsíce.

- Hospodářské výsledky firma neuvádí.

Economia, a.s.

- Vydává deník Hospodářské noviny (náklad 32.970 kusů), týdeníky Ekonom, Respekt, Marketing&Media a několik odborných titulů. Provozuje rovněž zpravodajské weby Aktuálně.cz a iHNed.cz a magazínové projekty jako Žena.cz nebo Vaření.cz.

- Majitelem skupiny je finančník Zdeněk Bakala.

- Economia předloni po organizačním sloučení se společnostmi Centrum Holdings a Respekt Publishing, jednorázových nákladech a účetních odpisech vykázala ztrátu 153 milionů korun; tržby společnosti činily 843 milionů korun.

Mafra, a.s.

- Mediální skupina Mafra vydává deníky Mladá fronta Dnes (náklad 155.542 kusů), Lidové noviny (40.309 kusů) a bezplatný deník Metro. Vydává rovněž týdeníky TÉMA a 5plus2 a provozuje zpravodajské portály iDNES.cz, lidovky.cz a další internetové portály a služby. Do skupiny Mafra patří i hudební stanice ÓČKO, ÓČKO Gold a ÓČKO Expres. Součástí skupiny jsou tiskárny Mafraprint a vydavatelství Mafra Slovakia. Ve spolupráci se společností T-Mobile provozuje virtuálního operátora Mobil.cz.

- Vlastníkem skupiny se v říjnu 2013 stala společnost Agrofert současného ministra financí a předsedy hnutí ANO Andreje Babiše. Ten vydavatelství koupil od německé společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft GmbH.

- Společnost v roce 2014 hospodařila se ziskem 137,4 milionu korun; tržby činily 2,469 miliardy korun.

Mladá fronta a.s.

- Od roku 2007 vydává ekonomický deník E15 (náklad 53.485 kusů), v roce 2012 začala vydávat ekonomický týdeník Euro a od roku 2013 zpravodajský týdeník v anglickém jazyce E15 weekly. Dále vydává časopisy pro děti (Sluníčko, Mateřídouška), lifestylové magazíny (například Lidé a Země, For Men, Maminka, Dieta) i odborné tituly (Strategie, Real-immo, Právo&Byznys atd.). Dále provozuje divize zaměřené na on-line média, časopiseckou a knižní produkci.

- Vlastníkem vydavatelství je podnikatel František Savov.

- Hospodářské výsledky firma neuvádí.

Vltava-Labe-Press, a.s. (VLP)

- V Česku vydává 71 regionálních Deníků (náklad 140.609 kusů) a 23 regionálních týdeníků. Do skupiny VLP patří polygrafická firma Novotisk, společnost Astrosat, firmy Česká distribuční a První novinová společnost i největší slovenské vydavatelství News & Media Holding. Portfolio tvoří také lifestylové tituly Glanc, Story, Gurmet, Kondice, National Geographic, tradiční tituly Týdeník Květy, Vlasta, Překvapení, TV Magazín, Magazín Šíp, měsíčník Dům a zahrada nebo tabletový titul Dotyk

- Loni v srpnu podepsala smlouvu o koupi vydavatelství Vltava-Labe-Press od německého koncernu Verlagsgruppe Passau investiční skupina Penta Investments. Transakci schválil antimonopolní úřad a loni v listopadu převzala 100 procent VLP.

- Nedávno VLP koupila od vydavatelství Economia společnost Webfarm, která provozuje webový portál o autech Cars.cz

- V roce 2013 vydavatelství vykázalo ztrátu 60,97 milionu korun.

Poznámka: údaje o nákladu se týkají denního průměrného prodaného nákladu v loňském červnu; zdroj: ABC ČR

Sledujte nás na podstránke, ktorá prináša správy hlavne z diania v médiách v ČR:

pošli na vybrali.sme.sk


České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ včera omilostil novinárku Hadžáru Rajsúníovú, ktorá bola minulý mesiac odsúdená k ročnému väzenia za nemanželský sex a interrupciu spolu so svojím snúbencom, lekárom a dvoma jeho kolegami.

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Najnovší počin skupiny Elán videoklip Bulvárne krysy vyvolal nielen medzi novinármi ale aj mnohými fanúšikmi skupiny pobúrenie a kritiku.

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

Telekomunikačný operátor SWAN posilňuje svoju pozíciu na slovenskom trhu. Akvizíciou lučeneckých spoločností SBD Lučenec – stredisko Satelit a Kabel Telekom napĺňa SWAN aj naďalej svoju víziu vyzývateľa trojice nadnárodných telekomov, ktoré pôsobia na našom trhu. Zákazníkom prinesie majetkový vstup nielen modernizáciu infraštruktúry, ale aj nové produkty a služby.

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

V utorok večer dostalo niekoľko redakcií mailom link, na ktorom je 39 hodinová nahrávka súboru v mp3 formáte s názvom Gorila.

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Od 16. októbra 2019 Orange zvyšuje rýchlosti pevného DSL internetu a optického internetu Partner a ruší pri nich dátové obmedzenia. O ďalších 100 Mbit/s vzrastie aj maximálna rýchlosť pri najvyššom variante optického internetu Home Fiber. To všetko bez akejkoľvek zmeny v cenách.

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

„Lustrovanie 29 novinárov a ich 140 príbuzných vrátane zavraždeného Jána Kuciaka v policajných databázach nariadil aj zabezpečil Marian Kočner a sprostredkoval ho podnikateľ s väzbami na Smer Norbert Bödör. Vypovedal o tom bývalý šéf kontrarozviedky SIS a Kočnerov priateľ a spolupracovník Peter Tóth v prípade vyšetrovania lustrácií aj v prípade vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.“

Najčítanejšie