Vznikol portál Defence News. Šéfuje mu novinár, ktorý musel odísť kvôli článku o Paškovi

Vznikol portál Defence News. Šéfuje mu novinár, ktorý musel odísť kvôli článku o Paškovi

17.11.2019 11:22 | Internet | mk

Dnes 17. novembra, symbolicky na 30. výročie od Nežnej revolúcie, odštartoval nový portál s názvom Defence News.

Zakladatelia avizujú, že to bude prvý nezávislý spravodajský portál na Slovensku, ktorý sa špecializuje na oblasť obrany a bezpečnosti.

Spravodajský portál defencenews.sk prevádzkuje spoločnosť W.R. MEDIA. Majiteľmi spoločnosti je bývalý redaktor TA3 a televízie Markíza Ivan Rudolf, ktorý sa v súčasnosti venuje PR, a Mikuláš Virág.

Šéfredaktorom je Lukáš Milan, ktorý sa dlhé roky špecializuje práve na obranu a bezpečnosť. „V minulosti sme to len tušili, no dnes sa jednoznačne potvrdzuje, že peniaze, známosti a moc mali v tomto štáte dlho navrch. Každý slušný človek by mal prispieť k tomu, aby si našu krajinu už nikdy žiadna skupina ľudí nemohla privlastniť. Do verejného priestoru sa navyše úspešne tlačia politici, ktorých hlavným pracovným nástrojom sú dezinformácie a polopravdy. Našou ambíciou je naopak prinášať kvalitné, overené správy a analýzy, a tak zvyšovať povedomie o dôležitosti otázok bezpečnosti a obrany. Veríme v demokraciu a chceme zamedziť vlne falošných správ, povier, klebiet, či priamo výmyslov, ktoré majú jej zmysluplnosť podkopať,“ povedal Lukáš Milan.

Web má podsekcie: Aktuality, Technika, Rozhovory, IT, Komentáre a Prísne tajné.

Napríklad z domáceho spravodajstva sú to články o tom, že Ministerstvo obrany hľadá dve tisíc vojakov či že Minister obrany predáva už aj trenírky., rozhovor so štátnym tajomníkom ministerstva obrany Róbertom Ondrejcsákom. Web sa venuje aj témam z oblasti obrany, IT, bezpečnosti v zahraniči, napríklad v článkoch: Holandskí vedci upozorňujú na bezpečnostný problém Intelu, Vo svete chýbajú milióny IT-ečkárov, najmä odborníci na bezpečnosť.

Lukáš Milan v minulosti ako novinár pôsobil v RTVS, v denníkoch Pravda, Nový Čas, či týždenníku Plus 7 dní. Je manželom poslankyňe OĽaNO Natálie Milanovej. Za ministra Ľubomíra Galka spolu s Ivanom Rudolfom pracovali na tlačovom oddelení ministerstva obrany. Po odchode z ministerstva sa Milan stal redaktorom Plus 7 dní. Odtiaľ musel odísť po tom, ako v roku 2016 zverejnil článok, ktorý odhalil podozrivé prepojenia v zdravotníctve smerujúce k expredsedovi parlamentu za SMER-SD Pavlovi Paškovi. Týždenník Plus 7 dní v tom čase už vlastnila finančná skupina Penta, ktorá v zdravotníctve dlhodobo podniká.

Podrobnosti: Novinár reaguje na rozhodnutie prokuratúry stiahnuť naňho žalobu za ohováranie

Po odchode z novín pracoval ako riaditeľ Odboru informácií a zahraničných vzťahov Žilinského samosprávneho kraja.

Členmi redaktorského tímu sú aj Richard Eisner, ktorý v minulosti pracoval pre šport.sk, Veronika Hubinská, Róbert Endrödy a Denis Dufala.



Zrušili trest smrti vrahovi, ktorý investigatívnemu novinárovi pred kamerami odrezal hlavu

Zrušili trest smrti vrahovi, ktorý investigatívnemu novinárovi pred kamerami odrezal hlavu

Pakistanský súd zrušil trest smrti britskému teroristovi, ktorý v roku 2002 s ďalšími ozbrojencami uniesol a brutálne zavraždil novinára denníka Wall Street Journal Daniela Pearla.

Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT

Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT

Společnost Agrofert podala žalobu na Českou televizi za to, že ji pořad Reportéři ČT spojil s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Informace, která dala odvolání do souvislosti s tím, že úřad předtím doměřil daň společnosti z koncernu Agrofert, je podle žaloby zavádějící. Firma proto žádá omluvu za zásah do dobré pověsti. Žalobu, kterou má ČTK k dispozici, chce pražský městský soud začít projednávat v polovině dubna.

Samosprávy môžu počas epidémie rokovať a hlasovať online, k dispozícii majú zadarmo systém GAMO Meet

Samosprávy môžu počas epidémie rokovať a hlasovať online, k dispozícii majú zadarmo systém GAMO Meet

Riešením zasadnutí samospráv počas epidémie je online. Hlasovanie per rollam nie je budúcnosť.

Bývalý redaktor Markízy bude poradcom a hovorcom ministra dopravy

Bývalý redaktor Markízy bude poradcom a hovorcom ministra dopravy

Poradcom ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala pre strategickú a krízovú komunikáciu sa stal bývalý novinár Ivan Rudolf.

Už viete, kto je Nanuk? Stredoslovenská energetika, a. s., prináša zaujímavú zmenu v kreatíve (VIDEO)

Už viete, kto je Nanuk? Stredoslovenská energetika, a. s., prináša zaujímavú zmenu v kreatíve (VIDEO)

Spoločnosť Stredoslovenská energetika, a. s., sa po troch rokoch rozhodla zmeniť svoj komunikačný koncept. Ústredná postava a tvár predchádzajúceho konceptu Šoko odovzdáva štafetu peknej a šikovnej eskimáčke Nanuk.

Bývalá hovorkyňa premiéra má novú prácu

Bývalá hovorkyňa premiéra má novú prácu

Bývalá hovorkyňa premiéra sa presunula z úradu vlády do parlamentu.

Penta čistí redakciu Trendu, zbavila sa ľudí, ktorí sa ozvali proti zásahom zhora

Penta čistí redakciu Trendu, zbavila sa ľudí, ktorí sa ozvali proti zásahom zhora

Penta si s nákazou koronavírusu vyčistila redakciu od kritických a "neposlušných" redaktorov.

Zabite nudu počas karantény a natočte spot pre 365.bank!

Zabite nudu počas karantény a natočte spot pre 365.bank!

Aktuálna situácia ohľadne koronavírusu donútila ostať doma nejedného človeka. Čo zrazu s toľkým voľným časom? Môžete ho využiť efektívne, kreatívne a ešte sa aj zabavíte. 365.bank totiž dáva príležitosť stať sa hlavnými aktérmi jej spotov. Hercami, kameramanmi, rekvizitármi či strihačmi. Stačí si len vybrať jeden zo scenárov a poslať svoje podomácky vytvorené videá odborníkom.

Z Trendu odchádzajú ďalší ľudia

Z Trendu odchádzajú ďalší ľudia

Minulý týždeň sa v redakcii Trendu osem ľudí vrátane zástupkyne šéfredaktora dozvedelo, že vedenie nemá záujem o ďalšiu spoluprácu a v redakcii končia.

RTVS pridáva do vysielania bohoslužby, ale nie tak, ako žiadal Matovič

RTVS pridáva do vysielania bohoslužby, ale nie tak, ako žiadal Matovič

Vláda minulý týždeň požiada riaditeľa RTVS Jaroslava Rezníka, aby RTVS každý deň o 18:00 vysielala na Dvojke bohoslužby. RTVS dnes oznámila, že pridáva do vysielania bohoslužby, ale nie tak, ako žiadal Igor Matovič.

Najčítanejšie