Maďarský Jobbik dostal vysokú pokutu za kampaň proti Orbánovi Foto: Jobbik

Maďarský Jobbik dostal vysokú pokutu za kampaň proti Orbánovi

08.01.2018 18:16 | Reklama | ČTK

Maďarské úrady vymerali pokutu vo výške 331,7 milióna forintov (milión eur) najsilnejšej opozičnej strane Jobbik za billboardovú kampaň proti premiérovi Viktorovi Orbánovi. 

 

 

 Štátny audítorský úrad (ASZ) stranu potrestal za to, že zverejňovala heslá tvrdiace, že Orbán a jeho spojenci kradnú, a to na reklamných plochách patriacich podnikateľovi a premiérovmu kritikovi Lajosovi Simicskovi. Niekdajší Orbánov blízky spojenec, ktorý zarobil stámilióny na štátnych stavebných zákazkách, podľa ASZ poskytol Jobbiku billboardy za nedovolene nízke ceny. Informovala o tom dnes agentúra Reuters.

Jobbik tvrdí, že zaplatenie pokuty vo výške dvoch tretín jeho ročného štátneho príspevku môže ohroziť kampaň strany pred aprílovými parlamentnými voľbami.

Audítori tiež tvrdia, že strana nepredložila dostatočne transparentný prehľad o tom, kam smerovali financie zo štátnych príspevkov, ktoré dostala v posledných rokoch a ktoré sú 475,8 miliónov forintov ročne.

Maďarský parlament ovládaný Orbánovou stranou Fidesz vlani v lete schválil zákon, ktorý pod hrozbou vysokých pokút zakazuje majiteľom reklamných plôch poskytovať zľavy väčšine politických strán. Podľa vlády je cieľom zmeny bojovať proti nelegálnemu financovaniu politických zoskupení, zatiaľ čo podľa opozície ide o snahu obmedziť možnosť kritickej kampane.

Jobbik sa do parlamentu prvýkrát dostal v roku 2010 ako strana hlásajúca krajne nacionalistické a xenofóbne heslá. V posledných mesiacoch však jeho politici rétoriku trochu zmiernili a upustili od radikálnych a antisemitských hesiel, čím podľa Reuters cielia pred aprílovými voľbami na nových voličov. V prieskumoch síce výrazne zaostáva za Orbánovu stranou, ktorú by volilo takmer 40 percent ľudí, s 11 percentami si však môže zabezpečiť druhé miesto s náskokom pred tretími socialistami, ktorí majú podporu okolo sedem percent voličov.

pošli na vybrali.sme.sk
Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje satelitný službu Skylink, musí pri dekódovacích kartách pre slovenský trh zablokovať prístup k televíznym programom Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

"Ak by súd Kočnera s Ruskom naozaj odsúdil, pre trestný čin falšovania cenných papierov by im hrozila sadzba 12 až 20 rokov väzení," povedal dnes na tlačovej besede prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry Ján Šanta, ktorý navrhol väzbu pre Kočnera.

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

Televízia TA3 bude mať v nedeľu V politike neobvyklú zostavu hostí.

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Ako mi Tajomstvo zmenilo život prináša výber najsilnejších, najdojímavejších a najpovzbudzujúcejších životných osudov v jednej knižke. Každý príbeh je autentickou ilustráciou cesty k úspechu, bez ohľadu na to, či ide o peniaze, zdravie, vzťahy, lásku, rodinu, kariéru, alebo iné oblasti života.

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

Relácia O 5 minút 12 bude mať túto nedeľu špeciálnu zostavu.

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

V 6 mestách po Slovensku sa v týchto dňoch zmenilo niekoľko obyčajných zastávok na malé čitárne. V nich si ľudia môžu čítať magazín Sóda, ktorý vydáva spoločnosť O2.

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. ČTK to dnes řekl mluvčí ČRo Jiří Hošna. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matici slovenskej tečie do topánok. Jej predstavitelia by sa radi ukazovali po boku kadejakých proruských spolkov, strašili islamizáciou a bratríčkovali sa s extrémistami, no zároveň by chceli, aby im tiekli peniaze zo štátneho rozpočtu a všetci sa na to len ticho pozerali. No nedá sa. Pokračovanie.

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Pred niekoľkými dňami Peter Hajdin a Jakub Goda rozprúdili diskusiu o tom, či majú obchodné reťazce ponúkať na svojich pultoch časopis, ktorí šíri rasizmus a konšpiračné bludy.

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko posilňuje svoje postavenie na trhu. Do svojho portfólia získava slovenskú minerálnu vodu Kláštorná.

Najčítanejšie