Súd zamietol žalobu Penty za článok Made in Penta Foto: Omédiách.com

Súd zamietol žalobu Penty za článok Made in Penta

17.05.2016 14:51 | Tlač | mk

Okresný súd Bratislava III zamietol žalobu troch spoločností zo skupiny Penta voči vydavateľstvu Mafra Slovakia, ktorou sa domáhali uverejnenia opravy za komentár Daga Daniša Made in Penta, ktorý vyšiel v Hospodárskych novinách.

 


O zamietnutí žaloby informuje v tlačovej správe vydavateľ, potvrdil ju pre Omédiách.com Vladimír Mužík, riaditeľ vydavateľstva.
Penta v komentári namietala dva výroky. A to, že Penta mala mať prepracovaný bezpečnostný a sledovací systém a „páky" na privatizáciu a tajnú službu a konštatovanie o negatívnom dôsledku monopolu na pravdu, informácie a slobodný názor.

 

„V oboch prípadoch dal súd za pravdu Hospodárskym novinám," píšu v tlačovej správe Hospodárske noviny.

Podľa zdôvodnenia, ktoré súd uviedol na pojednávaní, v prípade prvého výroku bola preukázaná jeho pravdivosť a v prípade druhého výroku ide o hodnotiaci úsudok.

Vydavateľstvo Hospodárskych novín má podľa slov Mužíka otvorené s Pentou ešte ďalšie spory - ohľadom ďalšieho komentára Daniša a komentára Martina Kuglu, ktoré sa týkali zákazky na dodávku vrtuľníkov Black Hawk.

V prípade komentára Made in Penta ide o prvostupňové rozhodnutie, voči ktorému sa môžu obe strany odvolať.

"Rozhodnutie okresného súdu nám zatiaľ nebolo doručené, preto sa k jeho podrobnostiam nevieme vyjadriť. Sme však presvedčení, že napadnuté výroky Daga Daniša v predmetnom článku nie sú pravdivé a korektné a preto zvažujeme, že sa proti rozhodnutiu odvoláme," reagoval hovorca Penty Gabriel Tóth pre Omédiách.com.

pošli na vybrali.sme.sk


Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková

Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková

Spoločnosť BILLA sa dlhodobo snaží apelovať na verejnosť aj v oblasti zdravého stravovania v kombinácií s pravidelným pohybom. Je partnerom mnohých športových aktivít a podujatí, podporuje však aj šikovných slovenských športovcov. Vo februári k súčasným mužským ambasádorom pribudla úspešná biatlonistka Paulína Fialková, aktuálne bojujúca o medaily na Majstrovstvách sveta v biatlone v Taliansku.

Vyzývame politikov a političky, aby nepoužívali dezinformácie v politickom súboji

Vyzývame politikov a političky, aby nepoužívali dezinformácie v politickom súboji

Pár dní pred voľbami 50 osobností občianskeho a podnikateľského života posiela politikom výzvu s názvom Klamať sa nemá.

Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

Vydavatelství Mladá fronta a. s. je v úpadku. Věřitelé by měli pohledávky přihlásit do dvou měsíců, soud je přezkoumá v květnu.

V nedeľnej televíznej diskusii sa stretnú Peter Pellegrini a Andrej Kiska (VIDEO)

V nedeľnej televíznej diskusii sa stretnú Peter Pellegrini a Andrej Kiska (VIDEO)

Sú dva týždne pred voľbami a politický súboj sa vyostruje.

Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk

Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk

Po troch mesiacoch pilotnej prevádzky Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk.

Polícia obvinila manažéra RTVS zo sexuálneho zneužívania 13-ročného dievčaťa (FOTO)

Polícia obvinila manažéra RTVS zo sexuálneho zneužívania 13-ročného dievčaťa (FOTO)

Vyšetrovateľ Odboru kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave dnes vzniesol po niekoľko mesačnom vyšetrovaní obvinenie z trestného činu sexuálneho zneužívania 56-ročnému Romanovi P. z Bratislavy, informuje polícia.

Kočner priamo cez Haščáka vybavoval, čo sa bude a nebude písať v médiách Penty

Kočner priamo cez Haščáka vybavoval, čo sa bude a nebude písať v médiách Penty

To, že s Marianom Kočnerom komunikoval len v právnej rovine, ako sa snažil šéf Penty Jaroslav Haščák vo výpovedi na súde v prípade kauzy vraždy Jána Kuciaka naznačiť, nie je úplne pravda.

Súd rozhodne o pokute 400.000 Kč za reláciu Kauzy Jaromíra Soukupa

Súd rozhodne o pokute 400.000 Kč za reláciu Kauzy Jaromíra Soukupa

Pražský městský soud dnes rozhodne o žalobě televize Barrandov na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Rada televizi loni vyměřila pokutu 400.000 korun za neobjektivitu v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa.

Kiska ku kompromitujúcemu videu: Fico mi sľuboval pomstu... a už je to akože anonymne tu

Kiska ku kompromitujúcemu videu: Fico mi sľuboval pomstu... a už je to akože anonymne tu

Vo štvrtok popoludní dostali redakcie niektorých médií anonymný mail s videom a textom: „Uniklo tajné video, na ktorom predstavitelia popradského podsvetia M. Reichel a M. Šuliga svedčia o tom, ako robili podvody s Andrejom Kiskom.“

V RTVS majú avatarov - vedenie spravodajstva si nakreslilo ideálnych redaktorov (FOTO)

V RTVS majú avatarov - vedenie spravodajstva si nakreslilo ideálnych redaktorov (FOTO)

Keď už po chodbách nemôžu chodiť skúsení redaktori, lebo z RTVS znechutene odišli, tak si vedenie spravodajstva nejakých nakreslilo.

Najčítanejšie