Zápisnica zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa 6. 2. 2019

06.02.2019 15:56 | Tlačové správy | RVR

Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu:


• uložila sankciu – pokutu 12 000 eur vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba DAJTO) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo dňa 29. 6. 2018 o cca 20:16 hod. odvysielaním programu Parker, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov, hoci program svojím obsahom naplnil hodnotiace kritérium ako nevhodný pre maloletých divákov do 18 rokov;
• uložila sankciu – pokutu 11 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 35 ods. 3 ZVR v súvislosti s vysielaním programu Návštevníci 3: Revolúcia dňa 10. 6. 2018 o cca 12:59:29 hod. v trvaní cca 146 minút a 28 sekúnd (vrátane reklamných prerušení), ktorý vysielateľ prerušil zaradením reklamy celkovo päťkrát;
• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) za porušenie § 16 ods. 3 písm. m) ZVR, ku ktorému došlo tým, že nedoručil Rade v stanovenej lehote štatistiku o odvysielanom programe obsahujúcu vyhodnotenie podielov programových typov a podielu programov vo verejnom záujme za mesiace júl, august a september 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Rádio FM) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – časové zaradenie programu) v súvislosti s tým, že dňa 2. 12. 2018 o cca 20:00 hod. odvysielal program Nu Spirit FM, v rámci ktorého odznela o cca 21:37 hod. pieseň Kým dýcham, o cca 21:42 hod. pieseň 1991 a o cca 21:45 hod. pieseň Pow Pow, čím mohlo dôjsť k nesprávnemu časovému zaradeniu programu;
• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému mohlo dôjsť odvysielaním programu Správy RTVS (príspevky s názvom Spor Ukrajina-Rusko, Čo znamená vyhlásenie výnimočného stavu na Ukrajine, Reportáž z mesta Berďansk na Ukrajine, NATO: Rusko bude niesť následky, Séria rokovaní o situácii na Ukrajine) dňa 27. 11. 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 31a ods. 4 ZVR (zákaz skrytej reklamy) v súvislosti s vysielaním programu Správy RTVS (príspevok V rozprávke Vianočné želanie sa plnia sny) zo dňa 11. 12. 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Dvojka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov), v súvislosti s vysielaním programu Večera s Havranom dňa 9. 10. 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba Rádio Slovensko) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému mohlo dôjsť odvysielaním programu Rádiožurnál dňa 3. 11. 2018 o cca 12:00 hod.;
• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba WAU) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania zo dňa 17. 11. 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 (ochrana maloletých – časové zaradenie) a § 32 ods. 4 písm. a) (čestnosť a slušnosť reklamy a telenákupu) v súvislosti s odvysielaním komunikátu Clavin Platinum - označujúceho ako sponzora programu Športové noviny dňa 1. 12. 2018 o cca 20:13:31 hod. a 20:18:11 hod.;
• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) vo veci možného porušenia § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom) v súvislosti s tým, že dňa 1. 12. 2018 v čase od 20:00:00 hod. do 20:59:59 hod. a dňa 8. 12. 2018 v čase od 12:00:00 hod. do 12:59:59 hod. a v čase od 14:00:00 hod. do 14:59:59 hod. mohlo dôjsť k odvysielaniu reklamných a telenákupných šotov v časovom rozsahu vyššom ako 12 minút;
• začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov), ku ktorému mohlo dôjsť dňa 16. 11. 2018 odvysielaním programu Teleráno (komunikátu informujúcom o rozdávaní vianočných darčekov) a vo veci možného porušenia porušenie § 39a ods. 2 ZVR (zreteľné informovanie o umiestňovaní produktov na začiatku, na konci programu a pri jeho pokračovaní po prerušení), ku ktorému mohlo dôjsť odvysielaním programu Teleráno dňa 15. a 16. 11. 2018;
• začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov), v súvislosti s vysielaním programu Televízne noviny zo dňa 7. 12. 2018 – príspevok s názvom Prezident sa neodvolá;
• začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) vo veci možného porušenia § 18a písm. a) ZVR v súvislosti s možným nedodržaním podielu programov s multimodálnym prístupom v mesiacoch október, november a december 2018;
• uznala za neopodstatnené 11 sťažností, respektíve ich častí.

pošli na vybrali.sme.sk


Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

1. Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

Úrad vlády zverejnil video, v ktorom traja redaktori verejnoprávnych médií chvália podmienky pre novinárov na Úrade vlády. Ukázalo sa, že Úrad vlády "nepekné veci" vystrihol.

Poľský vicepremiér sľubuje návrat médií do poľských rúk

2. Poľský vicepremiér sľubuje návrat médií do poľských rúk

Poľskej vládnucej strane Právo a spravodlivosť (PiS) pripadne podľa vicepremiéra Jaroslawa Gowino v prípade volebného víťazstva úloha vrátiť médiá pôsobiace v jeho krajine do poľských rúk. Informoval o tom internetový portál Onet.pl. Gowin je presvedčený o tom, že zahraniční majitelia médií budú vždy reprezentovať záujmy tej krajiny, odkiaľ pochádzajú.

Sloboda médií je na Balkáne podľa pozorovateľov v rastúcom ohrození

3. Sloboda médií je na Balkáne podľa pozorovateľov v rastúcom ohrození

 

Viac ako tretina útokov na slobodu prejavu novinárov z rokov 2018 a 2019 sa udiala na Balkáne, pričom za polovicou z nich stáli priamo miestne vlády. S odkazom na oznámenie generálneho tajomníka Európskeho zväzu novinárov Ricarda Gutierreza o tom informovala agentúra Reuters. Útokov na novinárov pritom podľa neho stále pribúda.

"Sloboda médií je na ústupe všade v Európe, ale situácia v tomto regióne (na Balkáne) je horšia, než kdekoľvek inde," uviedol Gutierrez v stredu na záver dvojdňovej konferencie organizovanej Organizáciou pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe (OBSE) v Sarajeve. Mnoho novinárov z Albánska, Turecka, Bosny, Macedónska či Srbska na nej hovorili o strastiach pri výkone ich povolania.

Viac ako tretina zo 79 útokov na slobodu prejavu novinárov zaznamenaných v Európe sa udiala práve na Balkáne. Podľa Gutierezzu pritom ohrozenie novinárskej práce začína u politikov, ktorí hovoria o žurnalistoch spôsobom podnecujúcim násilnosti.

Časť viny podľa neho leží tiež na miestnych súdoch, ktoré prešetrujú sťažnosti podané novinármi príliš pomaly, alebo sa nimi vôbec nezaoberajú. Mnoho útokov na žurnalistov pritom súvisí s ich prácou pri odkrývaní korupčných afér.

Štefica Galićová, editorka bosnianskeho nezávislého spravodajského portálu tacno.net, na konferencii uviedla, že bola kvôli svojej práci niekoľkokrát fyzicky napadnutá, súdy však všetky jej žaloby proti útočníkom zamietli. "Nehľadiac na to, ako veľmi bojujem, všetky bitky prehrávam," povedala Galićová. "Budem naďalej pracovať, nikoho sa nebojím," dodala.

Námestník britského ministra zahraničia Tariq Ahmad na konferencii sľúbil, že Spojené kráľovstvo poskytne na podporu nezávislých médií na západnom Balkáne desať miliónov libier. Ochrana miestnych novinárov je podľa jeho slov pre Britániu prioritou.

Ukrajinského novinára ubili na smrť, útočníkov sa nedarí vypátrať

4. Ukrajinského novinára ubili na smrť, útočníkov sa nedarí vypátrať

Ukrajinský novinár a protikorupčný aktivista Vadym Komarov, ktorého neznámi páchatelia minulý mesiac zbili v centre mesta Čerkasy, dnes zraneniam podľahol. Oznámila to polícia, ktorá vyšetruje, či útok na žurnalistu súvisel s jeho profesiou.

Polícia preveruje nenávistné komentáre k práci redaktorky ČRo

5. Polícia preveruje nenávistné komentáre k práci redaktorky ČRo

Česká polícia preveruje komentáre niektorých ľudí na facebooku, ktorý reagovali na vyjadrenie predsedu SPD Tomia Okamuru o redaktorke Českého rozhlasu (ČRo), ktorá mu položila v stredu v Snemovni otázky súvisiace s prípadom znásilnenia na Litoměřicku.

SME spustilo Konzervatívny web a s ním aj kontroverzné názory

6. SME spustilo Konzervatívny web a s ním aj kontroverzné názory

 

 Po Postoji či Konzervatívnom denníku, ktorý zakladal Milan Krajniak, vznikol ďalší konzervatívny portál s názvom Konzervatívny web.

OSN odporúča kvôli vražde novinára vyšetrovať saudského korunného princa

7. OSN odporúča kvôli vražde novinára vyšetrovať saudského korunného princa

Osobitná spravodajkyňa OSN pre ľudské práva Agnes Callamardová odporučila začať vyšetrovanie saudskoarabského korunného princa Muhammada bin Salmána a ďalších predstaviteľov kráľovstva v súvislosti s minuloročnou vraždou novinára Džamal Chášukdžího.

Bývalý šéf spravodajstva RTVS je opäť čiastočne v médiách

8. Bývalý šéf spravodajstva RTVS je opäť čiastočne v médiách

Lukáš Diko, ktorý bol za Václava Miku šéfom spravodajstva RTVS, je opäť čiastočne v médiách.

Neonacistický web musí zaplatiť moslimskému komikovi 4,1 milióna dolárov za falošné správy

9. Neonacistický web musí zaplatiť moslimskému komikovi 4,1 milióna dolárov za falošné správy

Federálny sudca v USA minulý týždeň rozhodol, že neonacistická stránka The Daily Stormer a jej kontroverzný zakladateľ a editor Andrew Anglin musia zaplatiť 4,1 milióna dolárov moslimskému komikovi Deanovi Obeidallahovi za falošné správy.

Otvorená optická sieť, riešenie pre všetkých?

10. Otvorená optická sieť, riešenie pre všetkých?

V rozhovore Ing. Peter Bezák, riaditeľ prevádzky spoločnosti Towercom vysvetľuje, ako je možné nájsť riešenie pre optické pripojenie domácností aj v lokalitách, kde teraz o vysokorýchlostnom internete užívatelia iba snívajú.

Najčítanejšie