Tlačová informácia zo zasadnutia RVR 14. 4. 2015

14.04.2015 21:03 | Tlačové správy | RVR

 

 

- uložila sankciu – pokutu 4 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 36 ods. 2 ZVR (vysielací čas vyhradený reklamným šotom), ku ktorému došlo tým, že dňa 21. 9. 2014 odvysielal v čase od 20:00 do 21:00 hod dva komunikáty propagujúce koncert Kylie Minoque a v čase od 21:00 do 22:00 hod dva komunikáty propagujúce koncert Richarda Müllera a skupiny Fragile, ktoré naplnili definíciu reklamy, a preto navýšili celkový povolený 12-minútový časový rozsah reklamy o cca 30 sekúnd;

- uložila sankciu – pokutu 3 319 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 34 ods. 1 ZVR (zreteľné oddelenie reklamy, rozoznateľnosť a nezameniteľnosť reklamy od iných programov) v súvislosti s tým, že dňa 28. 11. 2011 odvysielal bezprostredne po programe Farmár hľadá ženu a dňa 31. 10. 2011 pred, počas a po programe Farmár hľadá ženu komunikáty propagujúce traktor Zetor Forterra 135 (vrátené z NS SR);

- uložila sankciu – pokutu 3 000 eur vysielateľovi MARKÍZA-SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová služba TV MARKÍZA) za porušenie § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých - JSO), ku ktorému došlo tým, že dňa 12. 11. 2014 v čase o cca 17:52 hod odvysielal program Chlapi neplačú, ktorý označil ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, napriek tomu, že obsahoval scény s detailným a naturalistickým zobrazením násilných aktov, násilie na živých bytostiach a zobrazoval krutú násilnú smrť človeka bez pocitov ľútosti, preto mal byť označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov;

- uložila sankciu – pokutu 1 000 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ) za porušenie § 16 ods. 3 písm. l) ZVR v súvislosti s tým, že nedodal Rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania programu Aféry zo dňa 16. 10. 2014;

- uložila sankciu – pokutu 165 eur vysielateľovi Mestská televízia Trnava, s.r.o. (programová služba Mestská televízia Trnava) za porušenie § 16 ods. 3 písm. g) ZVR, ku ktorému došlo tým, že dňa 26. 5. 2014 v čase od cca 09:00 do 15:00 hod a dňa 2. 6. 2014 v čase od cca 09:00 do 15:00 hod neoznačil na obrazovke svoju programovú službu nezameniteľným obrazovým symbolom (logom) a upozornenie na porušenie zákona za porušenie § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – časová opona) v súvislosti s tým, že dňa 16. 6. 2014 v čase cca o 15:00 hod odvysielal program Topmjuzik, ktorý obsahoval vulgárne a obscénne vyjadrovanie, preto mal byť označený ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov a odvysielaný medzi 20:00 a 06:00 hod, za porušenie § 38 ods. 4 ZVR (zákaz priamej podpory predaja, nákupu a prenájmu tovarov a služieb sponzora) tým, že uvedenom programe došlo k podpore hudobného festivalu Topfest a za porušenie § 38 ods. 2 ZVR (označovanie sponzorovaného programu) v súvislosti s tým, že dňa 16. 6. 2014 odvysielal program Bezbúdovci bez zreteľného označenia sponzora na začiatku a konci programu;

- uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona vysielateľovi Hlohovská televízia, s.r.o. (programová služba HCT) za porušenie § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru), ku ktorému došlo dňa 14. 8. 2014 odvysielaním príspevku informujúcom o aktivitách občianskej iniciatívy Aliancia za rodinu v programe Noviny s vyjadreniami len jedného názorového spektra;

- začala správne konanie voči vysielateľovi RTVS (programová služba Jednotka) vo veci možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR (objektívnosť a nestrannosť spravodajských a politicko-publicistických programov, oddeľovanie názorov a komentárov od informácií spravodajského charakteru) v súvislosti s odvysielaním príspevkov Angela Merkelová odmietla vojnu a Na východe Ukrajiny pokračujú tvrdé boje dňa 10. 2. 2015 v programe Noviny;

- uznala za neopodstatnené 11 sťažností resp. ich častí; okrem iných aj
• sťažnosť na jednostranné informácie – vyjadrenie ombudsmanky ohľadom referenda v programe Rádiožurnál dňa 22. 1. 2015 (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS),
• sťažnosť na program Popoludnie so Sajfom dňa 22. 1. 2015, ktorého moderátor podľa sťažovateľa kritizoval kresťanov, zastával sa homosexuálov a ako prostriedok zábavy používal narážky na sex a dvojzmyselné reči (programová služba Fun Radio, vysielateľ RÁDIO, a.s.),
• sťažnosť na nevyváženosť a tendenčnosť príspevkov týkajúcich sa referenda v programe Rádiožurnál dňa 30. 1. 2015 (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS),
• sťažnosť na program Kresťanská nedeľa odvysielaný dňa 1. 2. 2015, ktorý mal podľa sťažovateľa prezentovať nenávistný obsah (programová služba Rádio Slovensko, vysielateľ RTVS),
• sťažnosť na neobjektívnosť a jednostrannosť príspevku V Minsku sa začal summit o Ukrajine odvysielanom dňa 11. 2. 2015 v programe Správy RTVS (programová služba Jednotka, vysielateľ RTVS).



Ku kauze Mariana Kotlebu v O 5 minút 12 sa vyjadril aj prezident policajného zboru

Ku kauze Mariana Kotlebu v O 5 minút 12 sa vyjadril aj prezident policajného zboru

Vykázanie zo štúdia by z Kotlebu urobilo obeť, myslí si moderátor včerajšej kontroverznej relácie.

Zuzana Čaputová požiadala o mimoriadne vystúpenie v RTVS

Zuzana Čaputová požiadala o mimoriadne vystúpenie v RTVS

 V súvislosti so zhoršujúcou sa epidemiologickou situáciou na Slovensku požiadala Kancelária prezidentky Slovenskej republiky o mimoriadne vystúpenie vo verejnoprávnej televízii.

RTVS: Ospravedlňujeme sa divákom a dištancujeme sa od konania Mariana Kotlebu

RTVS: Ospravedlňujeme sa divákom a dištancujeme sa od konania Mariana Kotlebu

Marián Kotleba si dnes v relácii O 5 minút 12 odmietol dať rúško. Na začiatku relácie a počas relácie ho o to požiadal moderátor Marek Makara, no Kotleba odmietol. Do relácie pritom nebol pôvodne pozvaný, RTVS avizovala ako hosťa za ĽSNS Rastislava Schlosára.

Kotleba dnes v RTVS nemal sedieť, a to nielen preto, že si nechcel dať rúško

Kotleba dnes v RTVS nemal sedieť, a to nielen preto, že si nechcel dať rúško

RTVS sa dnes nechala hlúpo a nebezpečne zneužiť. V čase vážnej pandemickej situácie poslúžila na šírenie dezinformácií a zviditeľňovanie odporcov pandemických nariadení.

Hackeri zaútočili na bieloruskú štátnu televíziu, vo vysielaní ukázali protesty (VIDEO)

Hackeri zaútočili na bieloruskú štátnu televíziu, vo vysielaní ukázali protesty (VIDEO)

Bieloruskí hackeri narušili internetové vysielanie bieloruskej štátnej televíznej a rozhlasovej spoločnosti BT a miesto večerných správ umiestnili na jej web videá natočená na protivládnych protestoch.

Do kín prichádza film Krajina ve stínu (VIDEO)

Do kín prichádza film Krajina ve stínu (VIDEO)

Čiernobiela snímka, nakrútená na klasický pás, zaznamenáva skutočný príbeh z obdobia 30. až 50. rokov minulého storočia. Je kronikou toho, ako sa pokojné medziľudské vzťahy v malej obci v pohraničí premenia, keď okolo prejde veľká história.

AFP: Piatkový útok v Paríži asi súvisel s karikatúrami Mohameda

AFP: Piatkový útok v Paríži asi súvisel s karikatúrami Mohameda

Piatkový útok v Paríži, pri ktorom útočník posekal dvoch ľudí neďaleko niekdajšieho sídla redakcie satirického časopisu Charlie Hebdo, mohol súvisieť s karikatúrami proroka Mohameda, ktoré predtým zverejnil Charlie Hebdo.

V Paríži došlo k útoku pri časopise Charlies Hebdo, prípad rieši protiteroristický úrad (VIDEO)

V Paríži došlo k útoku pri časopise Charlies Hebdo, prípad rieši protiteroristický úrad (VIDEO)

Muž a žena dnes boli zranení v Paríži pri útoku, ktorého vyšetrovanie prevzal protiteroristický úrad prokuratúry. Útočník vyzbrojený pravdepodobne sečnou alebo bodnou zbraňou oboch ľudí vážne zranil na ulici pred ich pracoviskom.

Signál 4ky sa opäť rozšíril do ďalších kútov Slovenska

Signál 4ky sa opäť rozšíril do ďalších kútov Slovenska

Signál najmladšieho operátora 4ka sa šíri aj z nových vysielačov, ktoré v ostatnom kvartáli pribudli v  mnohých mestách. Plný komfort modernej 4G siete je tak dostupný pre tisícky nových zákazníkov ako zo západného, tak aj stredného či východného Slovenska.

Našli nezvestného blogera, ktorý v januári zverejňoval kritické videá o novej nákaze vo Wu-chan (VIDEO)

Našli nezvestného blogera, ktorý v januári zverejňoval kritické videá o novej nákaze vo Wu-chan (VIDEO)

Po siedmich mesiacoch sa zrejme našiel čínsky právnik, aktivista a bloger Čchen Čchiou-š'. Nezvestný bol od chvíle, keď na prelome januára a februára kriticky informoval o situácii vo Wu-chan, ťažko zasiahnutom epidémiou choroby covid-19.

Najčítanejšie