Americký súd schválil prevzatie Time Warner spoločnosťou AT & T

Americký súd schválil prevzatie Time Warner spoločnosťou AT & T

13.06.2018 08:29 | TV | ČTK

Americká telekomunikačná spoločnosť AT & T dnes získala súdny súhlas s prevzatím mediálnej firmy Time Warner. Oznámila to agentúra Reuters. Fúziu vlani napadlo žalobou ministerstvo spravodlivosti USA.

 

Za prevzatie, proti ktorému sa postavil aj prezident Donald Trump, AT & T zaplatí viac ako 85 miliárd dolárov.

Súd odmietol námietku žalobcu, že spojenie oboch firiem poškodí hospodársku súťaž a doplatia na ne spotrebitelia. Fúziu schválil bez akýchkoľvek podmienok.

Ministerstvo spravodlivosti argumentovalo tým, že prevzatie spoločnosti Time Warner, ktorej súčasťou sú televízia CNN a HBO a filmové štúdiá Warner Bros, by AT & T poskytlo neoprávnenú výhodu oproti konkurenčným káblovým televíziám, ktoré tiež produkciu Warner Bros šíria. AT & T by napríklad mohla za produkciu Time Warner účtovať konkurentom vyššie poplatky.

Americké médiá označujú súdne rozhodnutie za prelomové, pretože AT & T otvára možnosť konkurovať internetovým firmám typu Netflix alebo Google, ktoré vďaka vlastnej produkcii ovládajú online reklamu. Distribútori, vrátane káblových, satelitných a bezdrôtových, považujú získavanie produkčných firiem za novú možnosť výnosov. Práve to sa dnes AT & T schválením fúzie s Time Warner podarilo.

Obsah vyrobený v produkcii Time Warner chce AT & T šíriť prostredníctvom satelitnej televízie DirecTV, ktorú vlastní. V šesťtýždňovom súdnom procese firma argumentovala tým, že nákup Time Warner jej umožní získať viac informácií o užívateľoch, ktoré potrebuje k podpore digitálnej reklamy, rovnako ako firmy Facebook alebo Google.

Rozhodnutie washingtonského súdu môže vyvolať lavínu ďalších podobných prípadov. Prvý na rade by podľa agentúry Reuters mohla byť telekomunikačná firma Comcast, ktorá sa usiluje o získanie časti produkčnej spoločnosti Twenty-First Century Fox.

Prevzatie Time Warner, vrátane jej dlhov, je štvrtou najväčšou fúziou v dejinách telekomunikačného a mediálneho sektora. Medzi všetkými uzavretými obchodmi v histórii je to dvanásty najväčší.

Americký prezident Donald Trump koncentráciu počas svojej predvolebnej kampane tvrdo kritizoval a sľuboval, že je zablokuje. Trump je hlasným kritikom spravodajskej stanice CNN, ktorá je súčasťou skupiny Time Warner. Výroky amerického prezidenta vyvolali podozrenie, že prezident mohol postup ministerstva spravodlivosti ovplyvniť.

Ministerstvo spravodlivosti dalo v reakcii na výrok súdu najavo sklamanie. Zváži vraj ďalšie kroky.

pošli na vybrali.sme.sk
Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje satelitný službu Skylink, musí pri dekódovacích kartách pre slovenský trh zablokovať prístup k televíznym programom Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

"Ak by súd Kočnera s Ruskom naozaj odsúdil, pre trestný čin falšovania cenných papierov by im hrozila sadzba 12 až 20 rokov väzení," povedal dnes na tlačovej besede prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry Ján Šanta, ktorý navrhol väzbu pre Kočnera.

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

Televízia TA3 bude mať v nedeľu V politike neobvyklú zostavu hostí.

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Ako mi Tajomstvo zmenilo život prináša výber najsilnejších, najdojímavejších a najpovzbudzujúcejších životných osudov v jednej knižke. Každý príbeh je autentickou ilustráciou cesty k úspechu, bez ohľadu na to, či ide o peniaze, zdravie, vzťahy, lásku, rodinu, kariéru, alebo iné oblasti života.

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

Relácia O 5 minút 12 bude mať túto nedeľu špeciálnu zostavu.

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

V 6 mestách po Slovensku sa v týchto dňoch zmenilo niekoľko obyčajných zastávok na malé čitárne. V nich si ľudia môžu čítať magazín Sóda, ktorý vydáva spoločnosť O2.

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. ČTK to dnes řekl mluvčí ČRo Jiří Hošna. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matici slovenskej tečie do topánok. Jej predstavitelia by sa radi ukazovali po boku kadejakých proruských spolkov, strašili islamizáciou a bratríčkovali sa s extrémistami, no zároveň by chceli, aby im tiekli peniaze zo štátneho rozpočtu a všetci sa na to len ticho pozerali. No nedá sa. Pokračovanie.

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Pred niekoľkými dňami Peter Hajdin a Jakub Goda rozprúdili diskusiu o tom, či majú obchodné reťazce ponúkať na svojich pultoch časopis, ktorí šíri rasizmus a konšpiračné bludy.

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko posilňuje svoje postavenie na trhu. Do svojho portfólia získava slovenskú minerálnu vodu Kláštorná.

Najčítanejšie