Najznámejšia severokórejská moderátorka zrejme končí (VIDEO) Reprofoto KCTV

Najznámejšia severokórejská moderátorka zrejme končí (VIDEO)

04.12.2018 11:19 | TV | ČTK, mk

Známa moderátorka pri čítaní správ niekedy aj kričala či plakala.

 

Severokórejská štátna televízia KCTV prechádza rozsiahlou vlnou modernizácie, pri ktorej okrem iného pravdepodobne nahradí svoju najznámejšiu moderátorku mladšou tvárou. Podľa webu denníka The Daily Telegraph hlásateľka Ri Čchon-hi, známa aj na Západe, nezodpovedá novému imidžu, ktorým sa režim diktátora Kim Čong-una snaží pôsobiť na verejnosť.

Ri Čchon-hi začala pracovať v severokórejskej televízii KCTV v roku 1971 a v 80. rokoch sa stala hlavnou hlásateľkou. Preslávila sa svojím zvučným hlasom, ktorým v priebehu rokov oznamovala správy o nových severokórejských jadrových a raketových skúškach, aj príležitostným jedovatým tónom, ktorým šírila oheň a síru na západné krajiny. Pri oznamovaní smrti vodcov krajiny Kim Ir-sena a Kim Čong-ila, deda a otca súčasného diktátora Kim Čong-una, plakala.

Časom jej melodramatickému prejavu však zrejme definitívne odzvonilo a "dáma v ružovej", ktorú diváci desiatky rokov vídali na obrazovkách v ružovom tradičnom kórejskom odeve hanbok či v oblečení západného štýlu rovnakej farby, sa v televízii už nejakú dobu neobjavila.

Odporúčame aj: KĽDR spustila svoju obdobu Netflixu, ponúka dokumenty o Kimovi

Štátna televízia KCTV podľa britského denníka prechádza vlnou modernizácie. Okrem vývoja aplikácie pre online nakupovanie či streamovacie platformy podobné internetovej televízii Netflix chce verejnosti predstaviť aj mladších a štýlovejších reportérov a lepšie vybavené televízne štúdio.

Ri je známa pre svoju bezhraničnú podporou vládnucej dynastie Kimov a príležitostne aj nevyberanými prejavmi na účet Západu. V televízii teraz vystupuje čoraz menej, to sa však prisudzuje aj jej čiastočnému odchodu do dôchodku.

Podľa niektorých odborníkov sa KĽDR snaží vyrovnať s novým storočím a jeho trendmi, čo sa odráža aj na televíznej produkcii. Televízne programy tak upúšťajú od čistej ideológie a od správ o úspechoch "veľkých vodcov" a pridávajú reportáže z terénu, sústreďujú sa pritom na témy ako napríklad vylepšenie životných štandardov. Na obrazovkách sa tak objavujú študenti s mobilnými telefónmi alebo ľudia, ktorí si v reštauráciách vychutnávajú pizzu.

Poslanie televíznych programov však zostáva rovnaké, poznamenal The Daily Telegraph. Hoci reportáže môžu zahŕňať úryvky výrokov obyčajných občanov, tí ale vždy prejavujú vďačnosť vodcovi.

pošli na vybrali.sme.sk


Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

1. Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

Parlament dnes schválil novelu zákona, ktorou zrušil koncesionárske poplatky pre dôchodcov, ľudí v hmotnej núdzi a pre zdravotne postihnutých.

Internet by sme deťom nemali zakazovať.  Mali by sme ich učiť používať ho správne

2. Internet by sme deťom nemali zakazovať. Mali by sme ich učiť používať ho správne

Internet sa veľmi rýchlo stal neoddeliteľnou súčasťou života dospelých, ale aj tínedžerov a detí. Tie si bez online pripojenia nevedia predstaviť svoj deň. Internet sa už od útleho detstva stáva ich primárnym zdrojom informácií, ale aj hlavným sprostredkovateľom sociálneho kontaktu s rovesníkmi. Nadácia Orange vo svojom grantovom programe e-Školy pre budúcnosť upozorňuje na potrebu zabezpečiť žiakom potrebné zručnosti a skúsenosti nevyhnutné pre spoločenské a pracovné prostredie 21.storočia.

Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

3. Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

Orange v týchto dňoch spúšťa aj na Slovensku globálnu kampaň, ktorá sa zaoberá rozumným a bezpečným používaním digitálnych technológií. 

Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

4. Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

Politici, vysokí štátni úradníci a ďalší predstavitelia verejných inštitúcií opäť získajú právo na zverejnenie reakcie na články tlače a tlačových agentúr, pokiaľ tieto články obsahujú nepravdivé alebo neúplné údaje o ich práci.

Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

5. Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

 Vydavatelství Mafra dnes spustilo prémiovou nadstavbu svého zpravodajského portálu iDNES.cz.

Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

6. Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

Necelý rok po začiatku vysielania v susednej Českej republike začala vysielať na Slovensku lokalizovaná Mall.tv aj s vlastnou produkciou. Vysielateľ avizuje dvanásť pôvodných relácií, v ktorých budú účinkovať známe tváre z Markízy, JOJ či RTVS.

Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

7. Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

Čínská společnost Rainbow Wisdom Investment ze skupiny CITIC se může podílet na kontrole firem Empresa Media a Médea Jaromíra Soukupa. Povolil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

8. Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

Organizátori Národného pochodu za život, ktorý bude tento víkend, zverejnili vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú od "násilných a urážlivých prejavov ... a od všetkých možných foriem, ktoré by smerovali k potláčaniu ľudských práv a slobôd."

Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

9. Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

Stovky svetových médií a ďalších inštitúcií upozorňujú tento týždeň vo zvýšenej miere na klimatické hrozby dnešnej doby. Pridali k iniciatíve s názvom Covering Climate Now.

Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

10. Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

Čína stála za hackerským útokom na austrálsky parlament a tri najväčšie politické strany pred májovými parlamentnými voľbami. Vyplýva to zo správy austrálskych tajných služieb, o ktorej s odvolaním sa na zdroje oboznámené s obsahom dokumentu informovala agentúra Reuters.

Najčítanejšie