Poslancov násilím vyviedli zo štátnej maďarskej televízie Ilustr.foto Omediach.com

Poslancov násilím vyviedli zo štátnej maďarskej televízie

17.12.2018 16:53 | TV | ČTK

Niekoľkí maďarskí opoziční poslanci sa v budove televízie domáhajú zverejniť ciele protestov, ktorých sa zúčastnili tisícky ľudí.

Maďarskí opoziční poslanci sa dnes už druhý deň domáhajú v sídle štátnej televízie, ktorá slúži Viktorovi Orbanovi, zverejnenia cieľov protestov z minulého týždňa. Do budovy podľa maďarských médií prenikajú ďalší zákonodarcovia, teraz sa ich tam nachádza pätnásť. Opozícia potom zvoláva na 18:00 novú demonštráciu, tentokrát za nezávislé verejnoprávne médiá.

Po skončení nedeľných protivládnych protestov v Budapešti sa časť demonštrantov zhromaždila pred budovou televízie. Ako uviedla agentúra MTI, trinásť opozičných poslancov potom využilo svoje právo na vstup do budovy, kde chceli v živom vysielaní prečítať petíciu s požiadavkami protestujúcich. Poslanci v budove strávili noc, bezpečnostná ostraha im ale neumožnila vstúpiť do vysielania. Dvoch z nich ochranka nadránom s použitím sily prinútila budovu opustiť, ostatní a novo prichádzajúci poslanci v budove zostávajú.

V Budapešti v nedeľu protestovalo asi 10.000 ľudí proti novele Zákonníka práce, ktorý volajú aj "otrocký zákon", zvyšuje limit na počet nadčasov pre zamestnancov. Demonštrácie sa konali aj v ďalších piatich maďarských mestách. Išlo o štvrtý a zatiaľ najsilnejší protest počas piatich dní od schválenia novely zákona minulú stredu.

Odporúčame aj: Provládne médiá v Maďarsku vytvorili dominantný konglomerát

Organizátori protestov chceli vyjadriť aj nesúhlas s aktuálnou reformou súdneho systému, podporiť nezávislosť médií a pripojenie Maďarska k Európskej prokuratúre. Tieto požiadavky sa podľa spravodajského portálu 24.hu opoziční poslanci neúspešne pokúsili verejnosti predniesť vo vysielaní verejnoprávnej televízie.

Podľa maďarských komentátorov možno najnovšie udalosti vnímať ako znovuzrodenie maďarskej opozície, ktorá vystupuje v predtým nevídanej zhode. Na protestoch sa podieľajú ako liberálne strany, tak skôr vládni socialisti (MSZP) a pravicová strana Jobbik.

Novela Zákonníka práce umožňuje, aby zamestnanci ročne odpracovali až 400 nadčasových hodín namiesto doterajšieho limitu 250 hodín. Podľa prieskumu agentúry Republikon Intézet to odmieta 83 percent Maďarov.

Maďarský parlament minulý týždeň odhlasoval tiež kontroverzný zákon, ktorý dáva ministrovi spravodlivosti právomoc vymenovať predsedu správnych súdov a dohliadať na ich rozpočet. To podľa kritikov narúša deľbu moci a podkopáva princípy právneho štátu.

pošli na vybrali.sme.sk


Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Ľudia na Slovensku opäť vo vidine, že niečo drahé získajú zadarmo, šírili hoax a zároveň poskytovali dôležité údaje, ktoré mohli následne podvodníci zneužiť.

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán chce získať sympatie mladých veriacich vďaka technologickej inovácii, ktorá ich má prepojiť s elektronickou aplikáciou, a pomôcť im tak pri tradičných ružencových modlitbách.

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Hostia a témy víkendových diskusii. Na verejnosť sa dostal zvukový záznam z Gorily, ktorý obsahuje nahrávky, ktoré naznačujú politickú korupciu.

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný klip Karla Gotta a jeho dcéry Charlotte Elly k piesni Srdcia nehasnú už má na YouTube okolo 23 miliónov zhliadnutí. Singel zložil frontman skupiny Kryštof Richard Krajčo, ktorý ich tiež doprevádzal na akustickej gitare. Ide o prvú pieseň, ktorú Krajčo napísal pre niekoho iného než svoju kapelu. Finálnu podobu doladil s Petrom Harazinom z kapely Nebe.

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Najčítanejšie