Sankcie pre JOJ za porušenie ľudskej dôstojnosti a pre TA3 za neobjektívnosť

Sankcie pre JOJ za porušenie ľudskej dôstojnosti a pre TA3 za neobjektívnosť

03.07.2013 09:16 | TV | mk

Prekročenie limitu reklám, zásah do súkromia v programe Bučkovci, či neobjektívna relácia na TA3 - boli dôvody sankcii, ktoré udelila na svojom poslednom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu.

 

 

Rada udelila spoločnosti MAC TV pokutu 5 tisíc eur za prekročenie povoleného množstva reklám vo filme Geronimo a Pasca v džungli v januári tohto roka a Nevyslovená pravda vo februári, keď JOJ Plus prekročila povolený limit 12 minút reklám za hodinu o viac ako 6 minút.
Ďalšie štyri tisíc eur dostala MAC TV za porušenie ustanovení o ochrane ľudskej dôstojnosti odvysielaním relácie Bučkovci – Slnko, seno, dedina v januári tohto roka na JOJ. „Spôsobom svojho spracovania a svojím obsahom program zasiahol do práva na súkromie účinkujúcich v programe označených ako Jánovi rodičia," oznámila rada.
Markíza dostala pokutu 3 500 eur za hlasnú reklamu v rámci programu Stroskotanec v januári tohto roka. Zvuková intenzita reklamy v reklamnom bloku o cca 15:12 hodine bola o 17,4 dB vyššia ako zvuková intenzita programu vysielaného pred ním;

MAC TV dostala aj 3 tisíc eur za nedodanie rade na jej vyžiadanie súvislý záznam vysielania viacerých programov.

Pokutu tri tisíc eur dostal aj RTVS. V marci na Dvojke odvysielal program Prípad na vidieku, ktorý nesprávne klasifikoval ako nevhodný pre vekovú skupinu maloletých do 7 rokov.

TA3 dostala upozornenie na porušenie zákona za to, že v Správach TA3 v decembri minulého roka v príspevku Dva roky bez elektriny boli prezentované jednostranné a neúplné informácie o prípade rodiny Kollárikovej, pričom stanovisko dotknutej strany nebolo v príspevku sprostredkované. Ďalšie upozornenie na porušenie zákona dostala TA3 tiež za porušenie ustanovenia o objektívnosti a nestrannosti spravodajských programov, keď v januári v programe Hlavné správy odvysielala príspevok Poslanecký prieskum nebude, v ktorom boli podľa rady prezentované jednostranné, neúplné a nezrozumiteľné informácie ohľadne vyjadrenia Daniela Lipšica na adresu riaditeľa žilinskej nemocnice, pričom stanovisko dotknutej strany nebolo v príspevku sprostredkované.

Rada zároveň začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV vo veci možného porušenia ustanovenia o objektívnosti a nestrannosti, ku ktorému mohlo podľa rady dôjsť došlo v príspevku NA STOPE – Ďalšie týrané deti! v programe Noviny a v príspevku VÁŽNE PODOZRENIE – Chyby v systéme ochrany detí v apríli v rámci programu Noviny.

pošli na vybrali.sme.sk


Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková

Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková

Spoločnosť BILLA sa dlhodobo snaží apelovať na verejnosť aj v oblasti zdravého stravovania v kombinácií s pravidelným pohybom. Je partnerom mnohých športových aktivít a podujatí, podporuje však aj šikovných slovenských športovcov. Vo februári k súčasným mužským ambasádorom pribudla úspešná biatlonistka Paulína Fialková, aktuálne bojujúca o medaily na Majstrovstvách sveta v biatlone v Taliansku.

Vyzývame politikov a političky, aby nepoužívali dezinformácie v politickom súboji

Vyzývame politikov a političky, aby nepoužívali dezinformácie v politickom súboji

Pár dní pred voľbami 50 osobností občianskeho a podnikateľského života posiela politikom výzvu s názvom Klamať sa nemá.

Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

Vydavatelství Mladá fronta a. s. je v úpadku. Věřitelé by měli pohledávky přihlásit do dvou měsíců, soud je přezkoumá v květnu.

V nedeľnej televíznej diskusii sa stretnú Peter Pellegrini a Andrej Kiska (VIDEO)

V nedeľnej televíznej diskusii sa stretnú Peter Pellegrini a Andrej Kiska (VIDEO)

Sú dva týždne pred voľbami a politický súboj sa vyostruje.

Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk

Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk

Po troch mesiacoch pilotnej prevádzky Slovenská sporiteľňa oficiálne spustila web #mamnato.sk.

Polícia obvinila manažéra RTVS zo sexuálneho zneužívania 13-ročného dievčaťa (FOTO)

Polícia obvinila manažéra RTVS zo sexuálneho zneužívania 13-ročného dievčaťa (FOTO)

Vyšetrovateľ Odboru kriminálnej polície Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave dnes vzniesol po niekoľko mesačnom vyšetrovaní obvinenie z trestného činu sexuálneho zneužívania 56-ročnému Romanovi P. z Bratislavy, informuje polícia.

Kočner priamo cez Haščáka vybavoval, čo sa bude a nebude písať v médiách Penty

Kočner priamo cez Haščáka vybavoval, čo sa bude a nebude písať v médiách Penty

To, že s Marianom Kočnerom komunikoval len v právnej rovine, ako sa snažil šéf Penty Jaroslav Haščák vo výpovedi na súde v prípade kauzy vraždy Jána Kuciaka naznačiť, nie je úplne pravda.

Súd rozhodne o pokute 400.000 Kč za reláciu Kauzy Jaromíra Soukupa

Súd rozhodne o pokute 400.000 Kč za reláciu Kauzy Jaromíra Soukupa

Pražský městský soud dnes rozhodne o žalobě televize Barrandov na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Rada televizi loni vyměřila pokutu 400.000 korun za neobjektivitu v pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa.

Kiska ku kompromitujúcemu videu: Fico mi sľuboval pomstu... a už je to akože anonymne tu

Kiska ku kompromitujúcemu videu: Fico mi sľuboval pomstu... a už je to akože anonymne tu

Vo štvrtok popoludní dostali redakcie niektorých médií anonymný mail s videom a textom: „Uniklo tajné video, na ktorom predstavitelia popradského podsvetia M. Reichel a M. Šuliga svedčia o tom, ako robili podvody s Andrejom Kiskom.“

V RTVS majú avatarov - vedenie spravodajstva si nakreslilo ideálnych redaktorov (FOTO)

V RTVS majú avatarov - vedenie spravodajstva si nakreslilo ideálnych redaktorov (FOTO)

Keď už po chodbách nemôžu chodiť skúsení redaktori, lebo z RTVS znechutene odišli, tak si vedenie spravodajstva nejakých nakreslilo.

Najčítanejšie