omedich.com

Súd sa postavil proti neobvyklým praktikám v Hlase Ameriky

Súd sa postavil proti neobvyklým praktikám v Hlase Ameriky Foto: VOA

Americký federálny súd rozhodol v neprospech šéfa americkej Agentúry pre globálne médiá (Usage) Michaela Packa v spore o personálnu politiku v rozhlasovej stanici Hlas Ameriky (VOA), ktorú agentúra prevádzkuje, rovnako ako napríklad aj Rádio Slobodná Európa / Rádio Sloboda (RFE / RL). Výrok súdu Packovi prakticky zakazuje robiť personálne rozhodnutia a zasahovať do redakčnej činnosti, píše dnes agentúra AP.

Pack bol obviňovaný z pokusu o premenu rozhlasové stanice v nástroj propagandy v prospech amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho agendy.

Žalobu podala minulý mesiac vo Washingtone pätica prepustených riadiacich pracovníkov Hlasu Ameriky. Packa a jeho poradco vinili z porušenia štatutárnych zásad, ktoré majú jednotlivé médiá chrániť pred politickým zasahovaním.

Konzervatívny filmár Pack sa netajil zámerom uskutočniť výrazné zmeny v agentúre, do ktorej čela nastúpil v júni. Vykonal personálne čistky okrem iného vo vedení RFE / RL a Rádia Slobodná Ázia a tiež v spoločnosti Open Technology Fund, ktorá pomáha zaisťovať internetové pripojenie ľuďom na celom svete. Riaditeľ a zástupca riaditeľa Hlasu Ameriky rezignovali na svoje funkcie.

Kroky Michaela Packa kritizovali demokrati aj republikáni v Kongrese, ktorý schvaľuje rozpočet Usage.

Po podaní žaloby Pack oznámil, že ochranné ustanovenia zavedené vysielacou radou zrušil, lebo mu zakazovali riadiť vysielanie a komplikovali riadenie celej agentúry.

Sudkyňa Beryl Howell vo svojom piatkovom rozsudku Packovi znemožnila robiť personálne rozhodnutia týkajúce sa novinárov zamestnaných agentúrou, priamu komunikáciu s nimi a vykonávať akékoľvek vyšetrovanie redakčného obsahu alebo jednotlivých novinárov.