Mikloš obvinil RTVS zo sofistikovanej manipulácie, tá to odmieta

Mikloš obvinil RTVS zo sofistikovanej manipulácie, tá to odmieta

18.12.2013 12:43 | TV | mk

„Dnešné spôsoby manipulácie sú síce jemnejšie a sofistikovanejšie, čo však neznamená, že sú menej nebezpečné a menej odsúdeniahodné," napísal poslanec za SDKÚ.

 

 

Poslanec za SDKÚ Ivan Mikloš sa v komentári na webe Hospodárskych novín s názvom Televízna hanba posťažoval na prístup RTVS, ktorá ho nepozvala do poslednej relácie O 5 minút 12. Minulý týždeň sa v parlamente rokovalo o štátnom rozpočte, ktorý bol aj hlavnou témou poslednej diskusnej relácie.

„SDKÚ-DS navrhla, aby som sa na nej zúčastnil ja. Bol som dvakrát ministrom financií, predkladal som šesť štátnych rozpočtov, k budúcoročnému rozpočtu som vystúpil v rozprave za klub SDKÚ-DS a zúčastnil som sa aj na tlačových konferenciách strany a Ľudovej platformy k tejto téme," vymenoval Mikloš dôvody, prečo si myslí, že mal byť do diskusie pozvaný.

„Čuduj sa svete, STV odmietla moju účasť a „vypýtala" si účasť kolegu Štefanca. Keď naša hovorkyňa namietala a argumentovala tým, že ešte pred týždňom, pri školstve, presadzovala STV model súčasný minister verzus bývalý minister, nezabralo to. STV trvala na svojom," napísal Mikloš, pričom pripomenul podobný prípad v TA3, keď ho moderátor Peter Bielik do diskusie najprv pozval, no potom jeho účasť zrušil.

Odporúčame: TA3 má na politikov dvojaký meter

„Trápne, smiešne, smutné. Neviem, čo je dôvodom takéhoto hanebného správania týchto televízií. Či je to neprofesionalita a závislosť jednotlivých redaktorov či šéfredaktorov, alebo priame zasahovanie vlastníkov a politikov. V konečnom dôsledku je to jedno. Výsledok je rovnaký. Neprofesionálne, závislé médiá neslúžiace ani verejnému záujmu, ani hľadaniu pravdy," napísal Mikloš, ktorý súčasné fungovanie RTVS prirovnáva k ére STV počas poslednej Mečiarovej vlády (1994 – 1998). „Dnešné spôsoby manipulácie sú síce jemnejšie a sofistikovanejšie, čo však neznamená, že sú menej nebezpečné a menej odsúdeniahodné."

RTVS to odmieta a stojí si za tým, že jediným, kto vyberá hostí, je len ona. „Dramaturgia všetkých diskusných relácií je plne v rukách RTVS a neurčujú ju vládni ani opoziční politici," reagoval pre Omédiách.com hovorca RTVS Juraj Kadáš. „Do diskusie o školstve sme po prvýkrát v histórii zavolali všetkých ministrov, ktorí sú zodpovední za stav v slovenskom školstve za posledných 11 rokov. V poslednej diskusii sme pred poslancom Ivanom Miklošom uprednostnili podpredsedu SDKÚ a člena prezídia strany Ivana Štefanca vo väzbe na aktuálnu tému rozkolu v strane, ktorý nastal počas uplynulého týždňa," dodal Kadáš.



Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT

Agrofert žaluje Českú televíziu za Reportérov ČT

Společnost Agrofert podala žalobu na Českou televizi za to, že ji pořad Reportéři ČT spojil s odvoláním ředitele příbramského finančního úřadu. Informace, která dala odvolání do souvislosti s tím, že úřad předtím doměřil daň společnosti z koncernu Agrofert, je podle žaloby zavádějící. Firma proto žádá omluvu za zásah do dobré pověsti. Žalobu, kterou má ČTK k dispozici, chce pražský městský soud začít projednávat v polovině dubna.

Samosprávy môžu počas epidémie rokovať a hlasovať online, k dispozícii majú zadarmo systém GAMO Meet

Samosprávy môžu počas epidémie rokovať a hlasovať online, k dispozícii majú zadarmo systém GAMO Meet

Riešením zasadnutí samospráv počas epidémie je online. Hlasovanie per rollam nie je budúcnosť.

Bývalý redaktor Markízy bude poradcom a hovorcom ministra dopravy

Bývalý redaktor Markízy bude poradcom a hovorcom ministra dopravy

Poradcom ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala pre strategickú a krízovú komunikáciu sa stal bývalý novinár Ivan Rudolf.

Už viete, kto je Nanuk? Stredoslovenská energetika, a. s., prináša zaujímavú zmenu v kreatíve (VIDEO)

Už viete, kto je Nanuk? Stredoslovenská energetika, a. s., prináša zaujímavú zmenu v kreatíve (VIDEO)

Spoločnosť Stredoslovenská energetika, a. s., sa po troch rokoch rozhodla zmeniť svoj komunikačný koncept. Ústredná postava a tvár predchádzajúceho konceptu Šoko odovzdáva štafetu peknej a šikovnej eskimáčke Nanuk.

Bývalá hovorkyňa premiéra má novú prácu

Bývalá hovorkyňa premiéra má novú prácu

Bývalá hovorkyňa premiéra sa presunula z úradu vlády do parlamentu.

Penta čistí redakciu Trendu, zbavila sa ľudí, ktorí sa ozvali proti zásahom zhora

Penta čistí redakciu Trendu, zbavila sa ľudí, ktorí sa ozvali proti zásahom zhora

Penta si s nákazou koronavírusu vyčistila redakciu od kritických a "neposlušných" redaktorov.

Zabite nudu počas karantény a natočte spot pre 365.bank!

Zabite nudu počas karantény a natočte spot pre 365.bank!

Aktuálna situácia ohľadne koronavírusu donútila ostať doma nejedného človeka. Čo zrazu s toľkým voľným časom? Môžete ho využiť efektívne, kreatívne a ešte sa aj zabavíte. 365.bank totiž dáva príležitosť stať sa hlavnými aktérmi jej spotov. Hercami, kameramanmi, rekvizitármi či strihačmi. Stačí si len vybrať jeden zo scenárov a poslať svoje podomácky vytvorené videá odborníkom.

Z Trendu odchádzajú ďalší ľudia

Z Trendu odchádzajú ďalší ľudia

Minulý týždeň sa v redakcii Trendu osem ľudí vrátane zástupkyne šéfredaktora dozvedelo, že vedenie nemá záujem o ďalšiu spoluprácu a v redakcii končia.

RTVS pridáva do vysielania bohoslužby, ale nie tak, ako žiadal Matovič

RTVS pridáva do vysielania bohoslužby, ale nie tak, ako žiadal Matovič

Vláda minulý týždeň požiada riaditeľa RTVS Jaroslava Rezníka, aby RTVS každý deň o 18:00 vysielala na Dvojke bohoslužby. RTVS dnes oznámila, že pridáva do vysielania bohoslužby, ale nie tak, ako žiadal Igor Matovič.

Členovia Klubu reklamných agentúr posielajú vláde, zadávateľom aj kolegom otvorený list

Členovia Klubu reklamných agentúr posielajú vláde, zadávateľom aj kolegom otvorený list

Zástupcovia reklamných agentúr združených v KRAS-e zverejnili otvorený list, ktorý adresujú kolegom, zadávateľom ja vláde. Prinášame celé znenie:

Najčítanejšie