Nicholsonová: RTVS riadi Erik Tomáš Reprofoto TV SME

Nicholsonová: RTVS riadi Erik Tomáš

08.02.2014 06:33 | TV | mk

Traja opoziční poslanci kritizujú RTVS. Obviňujú ju, že slúži Smeru a propagácii Roberta Fica.

 

 

RTVS sa podľa poslankyne Lucie Nicholsonová (SaS) stáva slúžkou vládneho Smeru-SD. "Z STV sa stáva slúžka Smeru, ktorú podľa našich kuloárnych informácií riadi Erik Tomáš, šéf tlačového odboru na úrade vlády. Takéhoto vulgárneho ovládania STV sme neboli svedkami od čias mečiarizmu a jeho kapustovín, ktoré vtedy STV pravidelne vysielala," povedala podľa agentúry SITA Nicholsonová.

Ako bývalá novinárka má vraj informácie "od zvyšku slušných redaktorov, ktorí sú v STV a ktorí sú zastrašovaní len preto," lebo požadujú, aby bola dodržiavaná objektívnosť pri reláciách, alebo aby sa dodržiavala zásada tzv. prázdneho kresla.

Odporúčame aj: Éra premiéra samodiskutéra

"Takíto ľudia sú v STV perzekvovaní, sú vytláčaní, sú prepúšťaní alebo účelovo presúvaní do iných relácií. V SaS si myslíme, že v STV ide o plíživú normalizáciu," povedala Nicholsonová, podľa ktorej STV robí permanentné predvolebnú kampaň Smeru a tým politikom, ktorých si Fico vyberie.
RTVS kritizovali aj ďalší opoziční poslanci Jana Žitňanská a Jozef Viskupič za OĽaNO.

Poslanci vychádzali aj z prieskumu spoločnosti Newton Media, podľa ktorého v období od nástupu druhej vlády Roberta Fica v apríli roku 2012 až do konca roka 2013 bol premiér najčastejším hosťom štyroch politických diskusií (O 5 minút 12, V politike, Sobotné dialógy a Na telo). Premiér ich navštívil spolu 43-krát. Bez oponenta diskutoval 19-krát. Najviac bez oponenta diskutoval premiér v Sobotných dialógoch spolu 15-krát. V RTVS diskutoval sám aj v čase, keď bolo známe, že kandiduje za prezidenta.

Odporúčame aj: Takmer v polovici relácií nechali médiá Fica samého

Podľa Viskupiča si premiér do diskusných relácií pozýva politikov, ktorí iba slabučko hryzkajú. Podľa Žitňanskej politici zo Smeru si dnes určujú, s kým budú diskutovať. Ako príklad spomenula, že hoci diskusia medzi terajším a bývalým ministrom patrí k bežným zvykom, v aktuálnom volebnom období minister vnútra Robert Kaliňák ani raz nebol v televíznej diskusii s exministrom Danielom Lipšicom.

„RTVS sa nikdy nebude zapájať do politického súboja, o to viac, že sa Slovensko nachádza v citlivom predvolebnom období. Ako verejnoprávna inštitúcia dbáme na vyváženosť všetkých spravodajských a diskusných relácií podľa Štatútu programových pracovníkov a spolupracovníkov RTVS," povedala pre Omédiách.com hovorkyňa RTVS Dominika Šulková.

"Rade RTVS predkladáme všetky zásadné dokumenty a informácie. Prvýkrát v histórii sme pripravili Pravidlá volebného vysielania RTVS pre voľbu prezidenta SR, ktoré jasne upravujú rovnaký prístup ku všetkým kandidátom vo vysielaní RTVS tak, aby sa voliči mohli rozhodnúť na základe komplexných informácií. Diváci a poslucháči RTVS totiž oceňujú práve komplexnosť a vyváženosť informácií, čo sa prejavuje na rastúcej sledovanosti aj vnímaní objektivity nášho spravodajstva," dodala.

Pokúšame sa získať  strany Smer.

Aktualizácia o stanovisko Erika Tomáša: "O farizejstve a bezcharakternej účelovosti vyhlásenia trojice poslancov svedčí fakt, že počas vlády, ktorej boli oni súčasťou, premiérka Iveta Radičová diskutovala bez oponenta za rovnaké obdobie viackrát ako v súčasnosti Robert Fico. Uvádza to ten istý prieskum, o ktorý sa opreli. Zástupcovia vládnej strany majú prirodzene väčšie zastúpenie v diskusiách, lebo na rozdiel od pravice rozdrobenej na niekoľko strán, je na opačnej strane politickej scény len Smer - SD, ktorého zástupcovia tak logicky musia diskutovať v každej relácii. Podobná situácia bola aj v období opozičného pôsobenia Smer -SD, keď sa R. Fico objavil v diskusiách podla spomínaného prieskumu dokonca 57 krát a asi ťažko mohol v tom čase "riadiť" RTVS. Aj ja by som podľa kuloárnych informácií mohol o týchto poslancoch povedať všeličo, ale neznížim sa k takejto forme konfrontácie," reagoval pre Omédiách.com Erik Tomáš.

pošli na vybrali.sme.sk


České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ včera omilostil novinárku Hadžáru Rajsúníovú, ktorá bola minulý mesiac odsúdená k ročnému väzenia za nemanželský sex a interrupciu spolu so svojím snúbencom, lekárom a dvoma jeho kolegami.

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Najnovší počin skupiny Elán videoklip Bulvárne krysy vyvolal nielen medzi novinármi ale aj mnohými fanúšikmi skupiny pobúrenie a kritiku.

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

SWAN posilňuje postavenie v regiónoch, majetkovo vstupuje do dvojice telekomov

Telekomunikačný operátor SWAN posilňuje svoju pozíciu na slovenskom trhu. Akvizíciou lučeneckých spoločností SBD Lučenec – stredisko Satelit a Kabel Telekom napĺňa SWAN aj naďalej svoju víziu vyzývateľa trojice nadnárodných telekomov, ktoré pôsobia na našom trhu. Zákazníkom prinesie majetkový vstup nielen modernizáciu infraštruktúry, ale aj nové produkty a služby.

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

Do niektorých redakcií prišla 39-hodinová nahrávka Gorily, zverejnená je aj na webe

V utorok večer dostalo niekoľko redakcií mailom link, na ktorom je 39 hodinová nahrávka súboru v mp3 formáte s názvom Gorila.

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Zákazníci DSL internetu v Orangei budú surfovať rýchlejšie a bez dátových obmedzení. Zrýchli aj optika. Všetko za nezmenenú cenu

Od 16. októbra 2019 Orange zvyšuje rýchlosti pevného DSL internetu a optického internetu Partner a ruší pri nich dátové obmedzenia. O ďalších 100 Mbit/s vzrastie aj maximálna rýchlosť pri najvyššom variante optického internetu Home Fiber. To všetko bez akejkoľvek zmeny v cenách.

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

Zoznam novinárov, ktorých lustrovali a sledovali, zostavil Kočner s Petrom Tóthom

„Lustrovanie 29 novinárov a ich 140 príbuzných vrátane zavraždeného Jána Kuciaka v policajných databázach nariadil aj zabezpečil Marian Kočner a sprostredkoval ho podnikateľ s väzbami na Smer Norbert Bödör. Vypovedal o tom bývalý šéf kontrarozviedky SIS a Kočnerov priateľ a spolupracovník Peter Tóth v prípade vyšetrovania lustrácií aj v prípade vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.“

Najčítanejšie