Print this page
Erik Tomáš zverejnil list, ktorý údajne napísala Natália, a zaútočil na JOJ Reprofoto TA3

Erik Tomáš zverejnil list, ktorý údajne napísala Natália, a zaútočil na JOJ

23.09.2016 14:44 | TV | mk

Mediálny poradca premiéra Erik Tomáš dnes zvolal vlastnú tlačovú besedu, kde kritizoval televíziu JOJ za reportáž o jeho poradenstve pre šéfa Čistého dňa. Zároveň reagoval na kritiku zo strany poslancov SaS a kritizoval novinárov.

 

 

Erik Tomáš povedal, že riaditeľovi zariadenia Čistý deň poradil odpovedať na otázky novinárov tak, aby „odpoveďami neovplyvnil vyšetrovanie a neporušil práva detí na súkromie."

Tomáš na tlačovej besede vyzval politikov a médiá, aby citlivo pristupovali k téme (ohľadom detí z Čistého dňa) „ lebo tu nejde len o reputáciu zamestnancov centra, ale aj o osudy zraniteľných detí." V zápätí to sám porušil, keď v živom vysielaní TA3 prečítal osobný list klientky centra, hoci na to nemal jej priamy súhlas ani súhlas jej rodičov.
Zdôvodnil to tým, že verejnosť to má právo vedieť.

Na tlačovej besede kritizoval hlavne JOJ, ktorá odhalila, že radil Petrovi Tománekovi, šéfovi Čistého dňa.

Viac: Erik Tomáš radil šéfovi Čistého dňa ako na novinárov

„JOJ včera zneužila moju otvorenosť a tendenčne nafúkla reportáž o tejto téme. Chcem, aby ste sa oboznámili s jedným listom. Pôjde o list slečny Natálie, ktorý napísala šéfredaktorovi televízie JOJ, je z 28. augusta 2016. Šéfredaktor televízie JOJ ho má. Napriek tomu, ho JOJ neuverejnila a naopak pomerne jednostranne informuje o tejto téme a včera napadla aj moju osobu. Tento list mi doručili zamestnanci zariadenia a najmä, vypýtali si súhlas Natálie," povedal Tomáš.

Riaditeľ programu a spravodajstva TV JOJ Roland Kubina potvrdil, že taký list redakcia má a nezverejnili ho preto, lebo „list bol osobný a zároveň jeho súčasťou bol aj zákaz na zverejnenie od otca Natálie ako aj od riaditeľa Čistého dňa," reagoval pre Omédiách.com Kubina. Na kritiku televízie zo strany Tomáša nereagoval.

Viacerí novinári na tlačovej besede Tomáša kritizovali za zverejnenie listu. "Poznáte súvislosti napísania tohto listu? Som v kontakte s druhou stranou a jej matka hovorí, že jej dcéra je v centra masírovaná. Vy viete, ako bol ten list napísaný?" pýtal sa redaktor Markízy.

Tomáš rozdal novinárom rukou písaný súhlas Natálie z resocializačného zariadenia Čistý deň, v ktorom píše, že poslala dva listy – jeden do televízie Joj a jeden matke. V liste tvrdí, že jej prosba, aby o nej televízia neinformovala, sa môže zverejniť. Podľa Denníka N v liste je celé Natáliino meno aj dátum narodenia, s dnešným dátumom. Je napísaný verzálkami.

 Podľa SaS Erik Tomáš stratil morálny kredit tým, že radil Čistému dňu. Jeho konaním by sa mal podľa opozičných poslancov zaoberať aj parlamentný výbor.

Tlačovú besedu Tomáša priniesla TA3:

pošli na vybrali.sme.sk


Súvisiace články