Muž si vymyslel, že zakladá TV Pandu, naleteli mu viacerí, aj preňho pracovali Foto z filmu Sbohem Fu Longu/ČT

Muž si vymyslel, že zakladá TV Pandu, naleteli mu viacerí, aj preňho pracovali

04.12.2017 23:02 | TV | ČTK,mk

   

 

 

Muž zo severnej Moravy si vymyslel fiktívnu Televíziu Panda. Tvrdil, že na projekt má v zahraničnej banke miliardy korún, a dokonca viacerí mu naleteli a pracovali preňho. Sľúbené mzdy však neplatil. Podarilo sa mu tiež získať zo súkromnej firmy počítače ako vybavenie pre vznikajúcu televíziu. Celkovo spôsobil škodu za vyše 1,7 milióna korún, zistila ČTK z rozhodnutia českého Najvyššieho súdu, ktorý sa prípadom zaoberal.

Trestná činnosť sa odohrávala v rokoch 2014 a 2015. Muž si napríklad objednal u grafičky logo, vizitky a návrhy polepov na autá. Za prácu nezaplatil, rovnako ako neuhradil faktúry za počítače. Podarilo sa mu získať pre neexistujúcu Televíziu Panda niekoľko ľudí, konkrétne na pozíciách právnika, technického riaditeľa, personálnej a ekonomickej riaditeľky a programovej riaditeľky.

Okresný súd v Šumperku mužovi vymeral tri roky väzenia so štvorročným podmienečným odkladom plus povinnosť nahradiť škodu.
Najvyšší súd tento rok kauzu uzavrel, keď potvrdil páchateľovi podmienečný trest. Je otázne, či sa poškodení dočkajú peňazí - podľa súdneho rozhodnutia je mužovým jediným príjmom invalidný dôchodok a čelí aj exekúcii.

V odvolaní na Najvyšší súd odsúdený tvrdil, že sa nedopustil podvodu ani sa nijako neobohatil. Ale len že mu nevyšiel podnikateľský zámer, akokoľvek sa môže javiť ako bizarný. Podľa Najvyššieho súdu však odsúdený muž naplnil všetky znaky trestného činu podvodu. Podľa poškodených pôsobil veľmi dôveryhodne a erudovane, avšak jeho projekt bol ilúziou.

Muž neuspel ani s tvrdením, že poškodeným žiadna škoda nevznikla, že v podstate žiadnu reálnu prácu nevykonávali a že mali v čase svojho pôsobenia pre Televíziu Panda aj ďalšie zamestnanie. "V tomto smere je dôležitý jediný (preukázaný) fakt, že plnili (a splnili) pokyny, ktoré im on dal," píše sa v uznesení.

V skutočnosti muž nikdy nemal licenciu na prevádzkovanie televízneho vysielania. Nezaložil ani firmu, ktorou sa pri rokovaniach zaštítil.

pošli na vybrali.sme.sk


Křetínský chce vraj kúpiť podiel vo francúzskom denníku Le Monde

1. Křetínský chce vraj kúpiť podiel vo francúzskom denníku Le Monde

Český miliardár Daniel Křetínský jedná s francúzskym finančníkom o kúpe podielu vo francúzskom denníku Le Monde.

Premiér: Rezort diplomacie sa stal terčom kybernetického útoku

2. Premiér: Rezort diplomacie sa stal terčom kybernetického útoku

Ministerstvo zahraničných vecí a európskych záležitostí SR sa stalo terčom kybernetického útoku.

Svrčeková odchádza z pozície hovorkyne SaS

3. Svrčeková odchádza z pozície hovorkyne SaS

Na komunikačnom oddelení strany Sloboda a solidarita sú zmeny.

Pribudli ďalšie mestá s optikou od Orangeu

4. Pribudli ďalšie mestá s optikou od Orangeu

Orange po Veľkom Mederi pripojil do svojej optickej siete ďalšie mestá. Dunajská Streda, Krompachy a Nováky tak rozšírili počet obcí, v ktorých môžu obyvatelia využívať optický internet a najzábavnejšiu Orange TV na optike.

RTVS už má náhradu za Petru Stano Maťašovskú

5. RTVS už má náhradu za Petru Stano Maťašovskú

Po rezignácií Petry Stano Maťašovskej má rozhlasové spravodajstvo nové vedenie.

Film Hovory s TGM hovorí o vášnivom vzťahu Masaryka, ktorý cenzúra do novín nepustila

6. Film Hovory s TGM hovorí o vášnivom vzťahu Masaryka, ktorý cenzúra do novín nepustila

Film režiséra Jakuba Červenku Hovory s TGM ukazuje prvého československého prezidenta Tomáša Garrigua Masaryka inak, než je známy z učebníc dejepisu.

 

Miloš Zeman bol v živom vysielaní opäť vulgárny

7. Miloš Zeman bol v živom vysielaní opäť vulgárny

Slová českého prezidenta z naživo vysielaného rozhovoru pre Český rozhlas kritizujú viacerí politici.

Vyhlásenie k roku od vraždy maltskej investigatívnej novinárky

8. Vyhlásenie k roku od vraždy maltskej investigatívnej novinárky

Presne pred rokom bola zavraždená maltská investigatívna novinárka Daphne Caruanová Galiziová.

Polícia robí u Kočnera aj v Bonaparte domové prehliadky, zo zásahu zverejnila fotky

9. Polícia robí u Kočnera aj v Bonaparte domové prehliadky, zo zásahu zverejnila fotky

Polícia v utorok ráno zverejnila fotografie z domových prehliadok.

Petra Stano Maťašovská končí vo funkcii šéfky rozhlasového spravodajstva RTVS

10. Petra Stano Maťašovská končí vo funkcii šéfky rozhlasového spravodajstva RTVS

Kontroverzné zásady, v ktorých odporúčala obmedziť opozíciu, necitovať súkromné médiá či nevysielať informácie o chystaných protestoch v Krátkych správach, stáli šéfku rozhlasového spravodajstva a publicistiky Petru Stano Maťašovskú miesto.

Najčítanejšie