Rezník škrtá moderátorov, ktorých kritizoval poslanec SNS Reprofoto RTVS

Rezník škrtá moderátorov, ktorých kritizoval poslanec SNS

09.01.2018 16:15 | TV | mk

  

 

 

Včera šéf RTVS Jaroslav Rezník oznámil tvorcom relácie Reportéri, že ich investigatívna relácia končí a redakčný tím prejde do relácie Občan za dverami.

Dnes v škrtoch pokračoval – nečakané personálne zmeny sa dotknú relácie Dejiny.sk, ktorú vysielalo Rádio Regina. Ako informuje Denník N vedenie RTVS sa rozhodlo zmeniť autorský tím, ktorí tvorili externí spolupracovníci RTVS - novinári Robert Kotian a Peter Turčík. „Na dnešnej porade tímu k osmičkovému roku riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník oznámil, že januárové diskusie relácie Dejiny.sk ešte robíme my dvaja s Petrom Turčíkom," povedal Kotian pre Denník N. Relácia mala poslúžiť hlavne na pripomenutie historických tzv. osmičkových výročí, ktorých bude v roku 2018 neúrekom.

„Tieto relácie sú už nahraté a zaradené v rozhlasovom systéme. Februárové a marcové relácie budú robiť iní ľudia. Zmluvy na ne máme podpísané my dvaja, tak neviem, ako sa to bude riešiť," dodal Kotian.

Práve dvojica Kotian a Turčík moderovala špeciálnu diskusnú reláciu, ktorú RTVS vysielala na začiatku roka pri príležitosti 25. výročia samostatného Slovenska.
Reláciu po odvysielaní kritizoval poslanec SNS Anton Hrnko.

„Jednoducho je zvrátenosť najväčšieho zrna dať pri príležitosti 25. výročia vzniku suverénnej a samostatnej Slovenskej republiky diskutovať ľudí, ktorí celý svoj intelektuálny potenciál (po tejto debate už ani neviem, či nejaký majú) dali do aktivít, ktoré smerovali k tomu, aby žiadna suverénna Slovenska republika nevznikla," napísal Hrnko na Facebooku.

Hrnkovi sa nepáčila zostava pozvaných hostí, ktorú označil za dno. Moderátori si pozvali sociologičku Zoru Bútorovú, historika Dušana Kováča, politológov Samuela Abraháma a Jozefa Bátoru, novinára Mariána Leška či bývalého guvernéra Národnej banky Vladimíra Masára.

Rezníka na post šéfa RTVS najviac presadzovala práve SNS.

Odporúčame aj: Vedenie RTVS vysvetľuje, prečo náhle zrušili reláciu Reportéri

Podľa Kotiana Rezník nevysvetlil dôvod zmeny.

RTVS sme požiadali o stanovisko. "Kolektív cyklu Dejiny.sk sa od februára doplní a rozšíri o ďalších autorov zameraných na ekonomické a spoločenské témy a históriu. Dôvodom je snaha o rozmanitosť tvorivých prístupov a pohľadov na dôležité dátumy našej novodobej histórie. Páni Turčík aj Kotian zostávajú naďalej členmi autorského tímu," povedala pre Omédiách.com hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková.

"Toto na porade nezaznelo. Toto sa dozvedám až teraz. A som zvedavý na konkrétnu predstavu prípravy relácie," reagoval na stanovisko hovorkyne Kotian pre Omédiách.com.

 

V súvislosti s rozhlasom sa spomína zmena alebo zrušenie diskusnej relácie K veci. „Relácia K veci pokračuje aj naďalej," povedala dnes pre Omédiách.com hovorkyňa RTVS Erika Rusnáková.

pošli na vybrali.sme.sk
Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Súd zakázal Skylinku vysielať na Slovensku programy Primy

Spoločnosť M7 Group, ktorá prevádzkuje satelitný službu Skylink, musí pri dekódovacích kartách pre slovenský trh zablokovať prístup k televíznym programom Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Krimi.

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

Prokurátor: Ak by súd Kočnera s Ruskom odsúdil, hrozí im 12 až 20 rokov

"Ak by súd Kočnera s Ruskom naozaj odsúdil, pre trestný čin falšovania cenných papierov by im hrozila sadzba 12 až 20 rokov väzení," povedal dnes na tlačovej besede prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry Ján Šanta, ktorý navrhol väzbu pre Kočnera.

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

V TA3 bude neobvyklá zostava: Viktor Orban, Harabin, Chmelár, Pellegrini a ďalší

Televízia TA3 bude mať v nedeľu V politike neobvyklú zostavu hostí.

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Skutočné príbehy inšpirované Tajomstvom

Ako mi Tajomstvo zmenilo život prináša výber najsilnejších, najdojímavejších a najpovzbudzujúcejších životných osudov v jednej knižke. Každý príbeh je autentickou ilustráciou cesty k úspechu, bez ohľadu na to, či ide o peniaze, zdravie, vzťahy, lásku, rodinu, kariéru, alebo iné oblasti života.

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

V O 5 minút 12 sa stretnú Kiska, Pellegrini a Danko

Relácia O 5 minút 12 bude mať túto nedeľu špeciálnu zostavu.

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

Niektoré zastávky sa zmenili na čitárne s nápisom Sóda

V 6 mestách po Slovensku sa v týchto dňoch zmenilo niekoľko obyčajných zastávok na malé čitárne. V nich si ľudia môžu čítať magazín Sóda, ktorý vydáva spoločnosť O2.

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

ČRo chce navýšiť koncesionársky poplatok o desať korún

Vedení Českého rozhlasu (ČRo) bude usilovat o navýšení koncesionářského poplatku zhruba o deset korun ze stávajících 45 Kč měsíčně. ČTK to dnes řekl mluvčí ČRo Jiří Hošna. Rozhlasový poplatek se naposledy zvýšil na podzim roku 2005, kdy stoupl o osm korun.

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matica klame. Má blízko k Slovenským brancom, dôkazom je aj článok, ktorý radšej schovala

Matici slovenskej tečie do topánok. Jej predstavitelia by sa radi ukazovali po boku kadejakých proruských spolkov, strašili islamizáciou a bratríčkovali sa s extrémistami, no zároveň by chceli, aby im tiekli peniaze zo štátneho rozpočtu a všetci sa na to len ticho pozerali. No nedá sa. Pokračovanie.

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Tesco zmenilo názor v kauze predaja časopisu Zem a Vek

Pred niekoľkými dňami Peter Hajdin a Jakub Goda rozprúdili diskusiu o tom, či majú obchodné reťazce ponúkať na svojich pultoch časopis, ktorí šíri rasizmus a konšpiračné bludy.

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Kofola získala minerálnu vodu Kláštorná

Spoločnosť Kofola ČeskoSlovensko posilňuje svoje postavenie na trhu. Do svojho portfólia získava slovenskú minerálnu vodu Kláštorná.

Najčítanejšie