Sesterský časopis Slovenky spolupracuje s konšpiračným webom

Sesterský časopis Slovenky spolupracuje s konšpiračným webom

26.03.2015 14:55 | Blog | Miroslava Kernová

Web, ktorý lieči rakovinu vodou a vitamínmi, sa pochválil, že spolupracuje s mesačníkom Slovenka Zdravie a rodina. AKTUALIZÁCIA o stanovisko šéfredaktorky.

 


"Milí čitatelia, nadviazali sme spoluprácu so spriateleným portálom www.badatel.net Je vynikajúci!!! Odporúčame!!!" pochválil sa časopis Slovenka Zdravie rodiny vo februári na facebooku. „Od 13.2.2015 Badatel.net v časopise Slovenka – Zdravie rodiny," pochálil sa web badatel.net.

 

O tom, akú úroveň majú články na badatel.net, jeden príklad za všetky z článku o liečení rakoviny vodou: Ak ráno vypijete krátko po prebudení hneď 4 poháre vody (0,7 litrov) a potom sa v presne určenom intervale najete, pri dodržiavaní tohto režimu vyliečite rakovinu za 180 dní.

Majú aj ďalšie rady: napríklad, že chemoterapia je horšia ako žiadna liečba, alebo že rakovinu vylieči vitamín B17 alebo C. Ak takýmto radám uverí onkologický pacient, následky môžu byť hrozné. To, že ľudia takýmto zázračným radám veria, dokladá fakt, že článok o vode ako lieku na rakovinu má cez 50 tisíc odporúčaní len na Facebooku. Žiaden odkaz na zdroj informácie, len „výskum ukázal."

Práve tento web si vybralo na spoluprácu vydavateľstvo Slovenky, ktoré každoročne dáva cenu Slovenka roka vedkyniam a lekárkam.

Na hrozbu šírenia rôznych alternatívnych rád, upozorňuje napríklad aj web lovcisarlatanov.sk, ktorý web badatel.net označil za „naj" zo skupiny šíriteľov nezmyslov a šarlatánov. Kritizoval napríklad článok o tom, že testy na Helikobactera sú nezmysel, alebo článok o Samoliečbe sklerózy multiplex.

Vydavateľstvo Star Production začalo vydávať mesačník Slovenka Zdravie rodiny na jeseň minulého roka – ohlásilo ho ako časopis o zdravom životnom štýle.

Prečo sa Slovenka rozhodla pri zdravotníctve spolupracovať práve s týmto webom, ako vyzerá táto spolupráca? Redakcia zatiaľ neodpovedala. Badatel.net sa pochválil, že pre časopis pripravil tému, ako sa zbaviť migrény. Nie je jasné, na ktorých ďalších článkoch spolupracoval.

V marcovom čísle napríklad nájdete článok o vyliečení celiakie, za ktorý by sa ani badatel.net či Anatolij Kašpirovský nehanbil. Tzv. „skutočný príbeh" o tom, ako sa Michal Andrejco vyliečil z celiakie vďaka ezoterickej metóde Cesta. Mimochodom Andrejco ako autor článku a terapeut metódy Cesta, v článku propaguje „zážitkové semináre" o hľadaní pravdy a lásky v sebe a podobne... Článok vyzerá ako neoznačená inzercia na ezoterickú knihu a prednášky po Slovensku, ktoré ponúkajú alternatívne spôsoby liečenia.


Aktualizácia o stanovisko šéfredaktory Slovenka Zdravie rodiny Alexandry Okálovej 23:45

"Spolupráca prebieha tak, že ak máme záujem prebrať nejaký článok z daného portálu, s ich súhlasom ho uverejníme. Mňa zaujal článok o bylinkách, ktoré dokážu zmierniť bolesť, tak som požiadala majiteľa portálu o zverejnenie. To bolo v marcovom vydaní. Vo februárovom som použila stať o prírodných spôsoboch, ako zmierniť migrénu. Všetko úplne neškodné informácie, nijako ohrozujúce zdravie. To, že ide o konšpiračný portál, je asi vec názoru, aj keď súhlasím, že liečba rakoviny vodou je nezmysel. Pri tak vážnom ochorení by som túto metódu skutočne neuvádzala. Na druhej strane, skutočne nie je v našich silách poznať kompletné portfólio článkov tohto portálu, takže sme vôbec netušili, že na svojom webe majú články, ktoré môžu byť "nebezpečné". Na druhej strane, myslíme si, že ak s niekym spolupracujeme, neznamená to ešte, že s ním musíme zdieľať úplne všetky jeho názory, ktorými sa prezentuje. My sme si vyselektovali konkrétne informácie, ktoré nie sú nijako zdravie ohrozujúce.

A teraz k článku od pána Andrejca. V prvom rade, nie je to inzercia. Ide o jeho príbeh vyliečenia, ktorý nijakým spôsobom nepropaguje terapiu CESTA ako JEDINÝ spôsob liečby. Sám je autorom článku. Rozhodli sme sa ho uverejniť, pretože našou filozofiou je ponúkať aj alternatívne spôsoby liečby konkrétnych zdravotných problémov, pričom však nezabúdame ani na vedecké hľadisko. Je to vždy veľmi vyvážené. Preto za týmto príbehom nasledujú ďalšie 4 strany medicínskeho pohľadu. My skutočne nechceme ľuďom škodiť, len poskytovať rôzne pohľady na vec. V žiadnom prípade nepropagujeme alternatívnu liečbu ako kľúčovú a jedinú možnú formu liečby."

 

pošli na vybrali.sme.sk


Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

1. Parlament zrušil koncesionárske poplatky pre časť obyvateľov. Pozrite sa pre koho a od kedy

Parlament dnes schválil novelu zákona, ktorou zrušil koncesionárske poplatky pre dôchodcov, ľudí v hmotnej núdzi a pre zdravotne postihnutých.

Internet by sme deťom nemali zakazovať.  Mali by sme ich učiť používať ho správne

2. Internet by sme deťom nemali zakazovať. Mali by sme ich učiť používať ho správne

Internet sa veľmi rýchlo stal neoddeliteľnou súčasťou života dospelých, ale aj tínedžerov a detí. Tie si bez online pripojenia nevedia predstaviť svoj deň. Internet sa už od útleho detstva stáva ich primárnym zdrojom informácií, ale aj hlavným sprostredkovateľom sociálneho kontaktu s rovesníkmi. Nadácia Orange vo svojom grantovom programe e-Školy pre budúcnosť upozorňuje na potrebu zabezpečiť žiakom potrebné zručnosti a skúsenosti nevyhnutné pre spoločenské a pracovné prostredie 21.storočia.

Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

3. Orange spúšťa globálnu komunikačnú kampaň na podporu rozumného a bezpečného používania digitálnych technológií (VIDEO)

Orange v týchto dňoch spúšťa aj na Slovensku globálnu kampaň, ktorá sa zaoberá rozumným a bezpečným používaním digitálnych technológií. 

Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

4. Parlament schválil kontroverznú novelu tlačového zákona

Politici, vysokí štátni úradníci a ďalší predstavitelia verejných inštitúcií opäť získajú právo na zverejnenie reakcie na články tlače a tlačových agentúr, pokiaľ tieto články obsahujú nepravdivé alebo neúplné údaje o ich práci.

Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

5. Mafra spustila nadstavbu iDNES, od decembra bude platená

 Vydavatelství Mafra dnes spustilo prémiovou nadstavbu svého zpravodajského portálu iDNES.cz.

Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

6. Začala vysielať nová internetová televízia - s Danglom, Zomri, Vinczeovou a ďalšími (VIDEO)

Necelý rok po začiatku vysielania v susednej Českej republike začala vysielať na Slovensku lokalizovaná Mall.tv aj s vlastnou produkciou. Vysielateľ avizuje dvanásť pôvodných relácií, v ktorých budú účinkovať známe tváre z Markízy, JOJ či RTVS.

Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

7. Čínska firma môže kontrolovať Soukupovu Empresa Mediu a Médeu

Čínská společnost Rainbow Wisdom Investment ze skupiny CITIC se může podílet na kontrole firem Empresa Media a Médea Jaromíra Soukupa. Povolil to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

8. Pochod za život promujú aj Kotlebovci, organizátori sa dištancujú od nevhodných prejavov

Organizátori Národného pochodu za život, ktorý bude tento víkend, zverejnili vyhlásenie, v ktorom sa dištancujú od "násilných a urážlivých prejavov ... a od všetkých možných foriem, ktoré by smerovali k potláčaniu ľudských práv a slobôd."

Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

9. Ku klimatickej iniciatíve 250 médií z celého sveta sa pridal aj denník zo Slovenska

Stovky svetových médií a ďalších inštitúcií upozorňujú tento týždeň vo zvýšenej miere na klimatické hrozby dnešnej doby. Pridali k iniciatíve s názvom Covering Climate Now.

Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

10. Reuters: Za hackerským útokom na austrálsky parlament bola Čína

Čína stála za hackerským útokom na austrálsky parlament a tri najväčšie politické strany pred májovými parlamentnými voľbami. Vyplýva to zo správy austrálskych tajných služieb, o ktorej s odvolaním sa na zdroje oboznámené s obsahom dokumentu informovala agentúra Reuters.

Najčítanejšie