Čínska CIGC odchádza zo Soukupových mediálnych firiem Foto: TV Barrandov

Čínska CIGC odchádza zo Soukupových mediálnych firiem

12.02.2019 08:20 | Česko | ČTK

Čínská společnost China International Group Corporation (CIGC) se chystá odejít z mediálních společností Empresa Media a Médea, které patří podnikateli Jaromíru Soukupovi. CIGC vadí jeho politické ambice, uvedl Deník N. Podnikatel v lednu ohlásil založení hnutí List Jaromíra Soukupa. Pod Empresa Media patří i TV Barrandov, kde Soukup moderuje několik pořadů, včetně pravidelného Týdne s prezidentem.

 

CIGC spadá pod holding CEFC, který získal podíl v Soukupových firmách v roce 2015. O dva roky později společnost oznámila, že podíl vrací, následně se ale ukázalo, že si jej ponechala. Momentálně má 49 procent v mediální skupině Empresa Media a 30 procent v reklamní agentuře Médea.

Původně soukromá skupina CEFC loni kvůli vysokému zadlužení upadla do problémů. Zakladatel firmy a poradce českého prezidenta Miloše Zemana Jie Ťien-ming navíc skončil v čínském vězení. Po překotném vývoji loni na jaře výkon akcionářských práv nad CEFC Europe převzala CITIC, která je státní firmou.

Podle Deníku N čínská společnost opustí Soukupovy firmy až poté, co CITIC převezme aktiva CEFC Europe. To by se mělo stát v březnu, uvedl server. Do Číny v dubnu odletí prezident Zeman a do té doby má být celá věc uzavřená. Oficiálně odchod firma nepotvrdila, nevyjádřila se ani Empresa Media.

Soukup uvedl, že chce se svým hnutím List bránit národní zájmy před zkorumpovanými politiky a oligarchy. Hnutí se podle Soukupa bude ucházet o zájem voličů, neupřesnil ale, jestli už v květnových volbách do europarlamentu. Soukup kandidoval v evropských volbách v roce 2009 za tehdy jím financovanou Demokratickou stranu zelených, která nakonec získala 0,62 procenta hlasů. Ve straně byl dokonce místopředsedou. Na devátém místě kandidátky obdržel od voličů 72 preferenčních hlasů.

Od samého počátku existence se TV Barrandov potýká se ztrátou, za prvních pět let dosáhla její kumulovaná výše více než miliardy korun. Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál. Hospodaření zůstalo - s výjimkou roku 2016 - v červených číslech i poté, co televizi převzal Soukup. Podle České televize má společnost Barrandov Televizní Studio, která provozuje TV Barrandov, dluhy ve výši 1,1 miliardy korun.

Podle údajů Asociace televizních organizací skupině Barrandov Televizní Studio klesl loni celodenní podíl na sledovanosti o 1,7 procentního bodu na sedm procent.

Empresa Media vydává mimo jiné časopisy Týden a Instinkt a jejich on-line verze, ekonomický měsíčník Faktor Soukup, bulvární týdeník Sedmička a čtrnáctideník Exkluziv.

pošli na vybrali.sme.sk


Rokovanie o zmene tlačového zákona koalícia odložila

1. Rokovanie o zmene tlačového zákona koalícia odložila

Koalícia dnes opäť odložila rokovania o spornej novele tlačového zákona v parlamente, podľa ktorej by politici mali znovu získať právo na bezplatné uverejnenie reakcie na články v médiách, ktoré sa týkajú ich osoby.

Slovenská sporiteľňa zlacňuje hypotéky na rekordných 0,89 %

2. Slovenská sporiteľňa zlacňuje hypotéky na rekordných 0,89 %

Horúce leto schladia rekordne nízke úroky. Najväčšia slovenská banka razantne znižuje sadzby hypoték, počas letnej akcie môžu klienti získať úver už od 0,89 % ročne. Sadzba platí pri ročnej aj trojročnej fixácii. Bývanie so Slovenskou sporiteľňou je dnes historicky najlacnejšie. Vďaka inováciám sporiteľne vám na vybavenie úveru môže stačiť len jedna návšteva pobočky.

Taliban hrozí afganským médiám, že novinári budú terčom útokov

3. Taliban hrozí afganským médiám, že novinári budú terčom útokov

Islamistické hnutie Taliban dnes varovalo afganské médiá, že ich novinári budú terčom útokov, ak neprestanú vysielať "vládnu propagandu namierenú proti povstalcom".

Slovenská a česká pobočka Microsoftu má novú hovorkyňu

4. Slovenská a česká pobočka Microsoftu má novú hovorkyňu

Novou hovorkyňou a manažérkou pre komunikáciu a spoločenskú zodpovednosť spoločnosti Microsoft v SR a ČR je od 1. júna 2019 Miroslava Aleksieva.

Vysielanie z nedeľnej demonštrácie na ČT videlo štvrť milióna ľudí (VIDEO)

5. Vysielanie z nedeľnej demonštrácie na ČT videlo štvrť milióna ľudí (VIDEO)

Vysílání z nedělní demonstrace na pražské Letné vidělo na kanále ČT 24 v průměru 245.000 diváků starších 15 let. To je 12 procent z těch, co byli v tu dobu, tedy mezi 16:30 a 20:00 hodinou, u televize. ČTK to dnes sdělila Česká televize.

Status o migrantoch pri jazere už rieši polícia ako podozrenie zo šírenia poplašnej správy

6. Status o migrantoch pri jazere už rieši polícia ako podozrenie zo šírenia poplašnej správy

Už štyri dni sa šíri správa o tom, že na Draždiaku v Petržalke sa kúpali 10 migranti v spodnom prádle, ktorí „pokukovali po našich dievčencoch.“

Za prepusteného redaktora v RTVS sa postavili jeho kolegovia

7. Za prepusteného redaktora v RTVS sa postavili jeho kolegovia

Minulý týždeň v RTVS nečakane skončil jeden z hlavných a dlhoročných redaktorov Jaroslav Barborák.

Slováci majú čoraz väčší záujem o aktívnu dovolenku

8. Slováci majú čoraz väčší záujem o aktívnu dovolenku

Polovica Európanov je obézna. Tento priemer, žiaľ, nevylepšujú ani Slováci. Štatistiky však ukazujú, že máme záujem zmeniť svoj životný štýl – viac sa hýbeme a čoraz viac si vyberáme aktívny spôsob trávenia letnej dovolenky.

V RTVS sú opäť čistky, dotkli sa skúseného redaktora a moderátora

9. V RTVS sú opäť čistky, dotkli sa skúseného redaktora a moderátora

V RTVS sa dnes nečakane dozvedel o svojom konci jeden z najskúsenejších redaktorov a moderátorov rozhlasového spravodajstva Jaroslav Barborák.

Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

10. Som spokojný, je tu o nás postarané, naozaj, hovoria redaktori RTVS a TASR v promovideu Úradu vlády (VIDEO)

Úrad vlády zverejnil video, v ktorom traja redaktori verejnoprávnych médií chvália podmienky pre novinárov na Úrade vlády. Ukázalo sa, že Úrad vlády "nepekné veci" vystrihol.

Najčítanejšie