ČR sa musí ospravedlniť za Zemanov výrok v TV Barrandov Reprofoto Zeman TV Barrandov

ČR sa musí ospravedlniť za Zemanov výrok v TV Barrandov

24.05.2019 14:17 | Česko | ČTK

 Český stát se musí omluvit za výrok prezidenta Miloše Zemana o jeho bývalém poradci Zdeňkovi Šarapatkovi, rozhodl dnes Obvodní soud pro Prahu 1. Zeman v televizi Barrandov řekl, že Šarapatku vyhodil pro neschopnost.

 

Šarapatka ale z úřadu vlády v době, kdy ji Zeman vedl, odešel po dohodě. Za prezidentova slova se má omluvit ministerstvo financí, hlavu státu totiž žalovat nelze. Napsal to server iDNES.cz. Prezidentův mluvčí Jiří Ovčáček předpokládá, že se ministerstvo financí odvolá. ČTK sdělil, že prezidenta se spor netýká.

Ministerstvo financí má podle rozhodnutí soudu zaslat Šarapatkovi doporučený dopis s omluvou za Zemanův dehonestující výrok do sedmi dnů od právní moci rozsudku, píše server. Právní zástupkyně ministerstva serveru řekla, že o odvolání se nejprve poradí s prezidentovým advokátem. Mluvčí ministerstva Jakub Vintrlík potvrdil ČTK, že ministerstvu byla dnešním rozsudkem uložena povinnost omluvit se žalobci za Zemanův výrok. "Samotné rozhodnutí soudu však bude moci MF podrobněji komentovat teprve poté, co mu bude doručeno písemné vyhotovení rozsudku," doplnil.

"Pana prezidenta se spor netýká, nebyl účastníkem sporu a nejedná se o jeho omluvu. Rozsudek není pravomocný, předpokládáme, že se ministerstvo financí odvolá," sdělil Ovčáček ČTK v textové zprávě.

Zeman o Šarapatkovi mluvil v televizi Barrandov v listopadu 2017. "Zdeněk Šarapatka je člověk, který kdysi pracoval, teď nevím, jestli v Lidovém domě než (na) úřadu vlády, už je to hrozně dávno, ale vím, že jsem ho vyhodil pro neschopnost," řekl tehdy. Šarapatka ale podle žaloby v říjnu 2010 poslal vedoucímu úřadu vlády výpověď a později s úřadem uzavřel dohodu o rozvázání pracovního poměru. Příslušné dokumenty předložil jeho právník soudu jako důkaz.

"Není to poprvé, co pan prezident lhal. Lže tradičně, je otázka, zda to je s ohledem na jeho zdravotní stav, nebo je to lež vědomá. Tento výrok potom žil svým životem, objevil se v dalších médiích," řekl serveru Šarapatka. Doplnil, že žalobou se domáhá omluvy, finanční odškodnění nechce.

Šarapatka byl poradcem tehdejšího premiéra Zemana v době takzvané kauzy Olovo, kdy v okruhu Zemanových poradců vznikl dokument s plánem diskreditační kampaně proti tehdejší místopředsedkyni Sněmovny Petře Buzkové (ČSSD). Výpověď podle žaloby Šarapatka zdůvodnil ztrátou důvěry v čestnost, statečnost, pravdomluvnost a otevřený postoj tehdejšího premiéra ve vztahu ke kauze Olovo.

pošli na vybrali.sme.sk


Šírenie poplašnej správy o nakazených koronavírusom je trestný čin, upozorňuje ministerstvo

Šírenie poplašnej správy o nakazených koronavírusom je trestný čin, upozorňuje ministerstvo

Ministerstvo zdravotníctva zverejnilo upozornenie, ktorým chce zastaviť šírenie rôznych neoverených informácií o tom, že na Slovensku sú potvrdené prípady ochorenia koronavírusom.

Hongkonská polícia zatkla mediálneho magnáta

Hongkonská polícia dnes zatkla mediálneho magnáta a kritika Pekingu Jimmyho Laie a ďalších dvoch prodemokratických aktivistov. Informovala o tom agentúra Reuters, podľa ktorej trojica čelí obvineniu z nepovoleného zhromažďovania.

Nekonečný marec: S paušálmi od Telekomu nemusia zákazníci kontrolovať spotrebu celý mesiac a dátujú ako nikdy predtým

Nekonečný marec: S paušálmi od Telekomu nemusia zákazníci kontrolovať spotrebu celý mesiac a dátujú ako nikdy predtým

Telekom pripravil na marec 2020 nevídanú akciu na slovenské pomery. Celý mesiac budú môcť zákazníci využívať dáta úplne naplno v jednej z TOP 10 najlepších sietí na svete vďaka novému nekonečnému balíčku.

Akcionári CME schválili predaj Markízy a ďalších televízií skupine PPF

Akcionári CME schválili predaj Markízy a ďalších televízií skupine PPF

Akcionári mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) na dnešnej valnom zhromaždení schválili ponuku na prevzatie CME firmou PPF českého miliardára Petra Kellnera.

Poslednú predvolebnú debatu sledovalo 655 tisíc divákov (VIDEO)

Poslednú predvolebnú debatu sledovalo 655 tisíc divákov (VIDEO)

Poslednú predvolebnú diskusiu, ktorú odvysielala v predvečer moratória RTVS na Jednotke, sledovalo 655 tisíc divákov.

Kočner a Rusko boli odsúdení zhodne na 19 rokov väzenia

Kočner a Rusko boli odsúdení zhodne na 19 rokov väzenia

Zhodný trest väzenia vo výške 19 rokov uložil dnes súd Marianovi Kočnerovi a exministrovi hospodárstva a niekdajšiemu šéfovi ​​televízie Markíza Pavlovi Ruskovi.

Kedy presne začína volebné moratórium pre politikov a kedy pre médiá?

Kedy presne začína volebné moratórium pre politikov a kedy pre médiá?

Na Slovensku stále pred voľbami do parlamentu platí zastaralé pravidlo tzv. volebné moratórium, keď je zakázané informovať v prospech alebo v neprospech politických kandidátov.

Ktoré telefóny boli vlani najpredávanejšie po spočítaní celkových predajov?

Ktoré telefóny boli vlani najpredávanejšie po spočítaní celkových predajov?

Ktoré telefóny boli vlani úplne najpredávanejšie po spočítaní celkových predajov?

Americký senátor chce preveriť predaj CME

Americký senátor chce preveriť predaj CME

Americký republikánsky senátor Marco Rubio chce, aby vláda prezidenta Spojených štátov Donalda Trumpa preverila bezpečnostné dôsledky predaja firmy Central European Media Enterprises (CME) spoločnosti PPF českého miliardára Petra Kellnera kvôli väzbám PPF na Čínu.

Najviac priestoru pár týždňov pred voľbami mala v RTVS a TA3 vládna SNS

Najviac priestoru pár týždňov pred voľbami mala v RTVS a TA3 vládna SNS

Mimovládna organizácia MEMO 98 porovnávala prezentáciu kandidujúcich strán, hnutí, a ich lídrov v hlavných spravodajských reláciách RTVS, Markíza ,JOJ a TA3 –  počas troch týždňov kampane od 14. januára do 3. februára.

Najčítanejšie