Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

Vydavateľstvo Mladá fronta je v úpadku, rozhodol súd

17.02.2020 15:52 | Česko | ČTK

Vydavatelství Mladá fronta a. s. je v úpadku. Věřitelé by měli pohledávky přihlásit do dvou měsíců, soud je přezkoumá v květnu.

 

Vyplývá to z usnesení Krajského soudu v Českých Budějovicích, zveřejněného v insolvenčním rejstříku. Vydavatelství Mladá fronta čelí u krajského soudu návrhu na insolvenci a minulý týden na sebe podalo insolvenční návrh. Banka firmě zablokovala účty a vydavatelství se nepodařilo dotáhnout jednání o vstupu významné slovenské investiční skupiny. Vedení firmy chce vydavatelství reorganizovat.

"Dlužník je povinen zdržet se nakládání s majetkovou podstatou a s majetkem, který do ní může náležet, pokud by mělo jít o podstatné změny ve skladbě, využití nebo určení tohoto majetku anebo o jeho nikoli zanedbatelné zmenšení," uvedl soudce Zdeněk Strnad. Jednání, na němž soud přezkoumá přihlášené pohledávky, bude v Českých Budějovicích 15. května.

Návrh na zahájení insolvenčního řízení podala v listopadu 2019 pražská společnost Bazcom. Mladá fronta ho považuje za šikanózní. Vydavatelství se podle svého generálního ředitele Jana Maška stalo obětí obchodní války podnikatelských skupin. Bazcom později svůj návrh vzal zpět, objevil se ale nový, podaný firmou Bizpoint. S pohledávkami se v něm zatím přihlásily společnosti Bizpoint a Bohemia Silver, v součtu po Mladé frontě požadují téměř 16 milionů korun.

"Tento cílený tlak mířící na likvidaci společnosti vyústil v to, že úvěrující banka nám oproti zavedené praxi minulý týden zesplatnila provozní kontokorent, zablokovala bankovní účty a někteří významní klienti v důsledku podaného insolvenčního návrhu váhají se splatností našich faktur," uvedl minulý týden Mašek.

Krajský soud v Českých Budějovicích stanovil Mladé frontě insolvenční správkyni. Je jí Petra Hýsková, která má na starosti i konkurz firmy Heavy Machinery Services, jež vyráběla vagony a dluží přes 3,3 miliardy Kč.

Mladá fronta, kterou vlastní podnikatel František Savov, vydává ekonomický týdeník Euro a další časopisy. Divize Online provozuje ekonomický web Finance.cz a dalších 12 specializovaných on-line titulů. Divize Knihy na trh ročně uvede kolem 200 nových titulů.

Podnikatel Savov je v ČR obviněn v kauze rozsáhlých daňových podvodů, žije v Londýně. Loni v prosinci v rozhovoru pro internetovou televizi DVTV řekl, že do Česka by se rád vrátil, ale má obavy, že mu nebude umožněn spravedlivý proces. Savov v rozhovoru také řekl, že o jeho majetek usiluje firma Czechoslovak Group. Michal Strnad z Czechoslovak Group DVTV sdělil, že se těžko může k tvrzení Savova vyjadřovat.



Hlavné správy vystúpili zo spolku so Slobodným vysielačom a Zem a Vek

Hlavné správy vystúpili zo spolku so Slobodným vysielačom a Zem a Vek

Ešte ráno pobehoval redaktor konšpiračných Hlavných správ po úrade vlády s mikrofónom HS a ďalšieho konšpiračného webu Zem a Vek a podvečer už Hlavné správy oznámili, že v spolku s webom Tibora Rostása a ďalšími podobnými konšpiračnými webmi nechcú byť.

Mimoriadne vystúpenie Zuzany Čaputovej: Potrebujeme veriť, že obeť, ktorú teraz prinášame, má zmysel (VIDEO)

Mimoriadne vystúpenie Zuzany Čaputovej: Potrebujeme veriť, že obeť, ktorú teraz prinášame, má zmysel (VIDEO)

Prezidentka SR Zuzana Čaputová dnes vystúpila v RTVS s mimoriadnym prejavom v súvislosti s aktuálnou epidémiou.

Facebook investuje 3 milióny dolárov do nového fondu pre žurnalistiku o COVID-19

Facebook investuje 3 milióny dolárov do nového fondu pre žurnalistiku o COVID-19

Súčasná kríza spôsobená nákazou koronavírusom sa dotkla aj médií. Dnes Facebook Journalism Project a European Journalism Centre oznámili vytvorenie Európskeho podporného fondu pre žurnalistiku COVID-19, ktorý má novinárom v Európe pomôcť pokrývať dôležité správy vo chvíli, keď ich všetci najviac potrebujú.

Úrad vlády dnes zrušil akreditáciu redaktorovi Hlavných správ, ten ničil majetok ÚV (VIDEO)

Úrad vlády dnes zrušil akreditáciu redaktorovi Hlavných správ, ten ničil majetok ÚV (VIDEO)

Včera sme upozornili na to, že úrad vlády by mal zrušiť akreditáciu redaktorom webu Hlavné správy, pretože web nehľadá pravdu, ale funguje len preto, aby šíril proruské manipulácie, hoaxy a dezinformácie.

Novou hovorkyňou ministerstva vnútra je bývalá redaktorka TA3

Novou hovorkyňou ministerstva vnútra je bývalá redaktorka TA3

Minister vnútra SR Roman Mikulec má od dnes 9. apríla 2020 novú posilu v komunikačnom tíme.

Na Omediach.com máme rekord - viac ako 1,3 milióna zobrazení za mesiac

Web Omediach.com prešiel za posledný polrok výrazným nárastom.

Zuzana Čaputová požiadala RTVS o mimoriadne vystúpenie

Zuzana Čaputová požiadala RTVS o mimoriadne vystúpenie

Kancelária prezidentky SR požiadala RTVS v súvislosti s aktuálnou krízovou situáciou na Slovensku o možnosť mimoriadneho vystúpenia prezidentky SR Zuzany Čaputovej vo vysielaní RTVS.

Zakladateľ Twitteru sľúbil miliardu dolárov na boj s koronavírusom

Zakladateľ Twitteru sľúbil miliardu dolárov na boj s koronavírusom

Zakladateľ a šéf sociálnej siete Twitter Jack Dorsey sľúbil, že poskytne na boj proti koronavírusu miliardu dolárov. To predstavuje viac ako štvrtinu jeho celkového majetku. Dorsey o tom informoval na svojom twitterovom účte.

4ka prináša rýchlu wifinu na doma i na chatu

4ka prináša rýchlu wifinu na doma i na chatu

Mobilný operátor 4ka prichádza s riešením pre všetkých, ktorí v tejto dobe potrebujú dáta pre svoje fungovanie či už doma alebo napríklad na chate. K novému paušálu SLOBODA DATA si môžu zákazníci cez e-shop objednať aj modem Huawei E5573.

Je nebezpečné, keď sa nám proruské Hlavné správy prihovárajú z úradu vlády

Je nebezpečné, keď sa nám proruské Hlavné správy prihovárajú z úradu vlády

Tlačové besedy z úradu vlády sledujú denne státisíce ľudí. Počas nich hovorkyňa opakovane vyvoláva spomedzi novinárov na otázky redaktora Hlavných správ a premiér Igor Matovič bez mihnutia oka mu odpovedá. Web Hlavné správy, ktorý je jedným z najväčších šíriteľov dezinformácií, proruskej propagandy a manipulácií, tak premiér legitimizuje a dáva na úroveň bežných médií. AKTUALIZÁCIA: Úrad vlády redaktorovi Hlavných správ zrušil akreditáciu (podrobnosti pod článkom).

Najčítanejšie