Twitter zablokoval účty Castrovi, jeho dcére a niektorým novinárom Foto: blog.twitter

Twitter zablokoval účty Castrovi, jeho dcére a niektorým novinárom

13.09.2019 08:42 | Internet | ČTK

Americká spoločnosť Twitter prevádzkujúca rovnomennú sociálnu sieť zablokovala účty vodcovi kubánskych komunistov Raúlovi Castrovi, jeho dcére Mariele a tiež desiatkam novinárom zo štátnych médií.

 

Hovorca Twitteru postup spoločnosti vysvetlil tým, že pravidlá spoločnosti zakazujú užívateľom umelo zosilňovať alebo narušovať debatu na sieti zmnohonásobovaním svojich účtov.

Blokovanie účtov nasledovalo potom, čo Castrov nástupca v čele štátu, prezident Miguel Díaz-Canel z televíznych obrazoviek varoval národ pred energetickou krízou spôsobenou sankciami Spojených štátov.

Kuba je štátom jednej vládnucej strany, ktorá má monopol na vyjadrovanie vo verejnom priestore a v tradičných médiách. Štátne médiá síce oficiálne mávajú rôzne zameranie, ale často publikujú podobné či dokonca rovnaké články. Veľa štátnych médií, novinárov a hodnostárov na Kube sa na twitteri prejavuje len tým, že preposielajú ďalej oficiálne vyhlásenie úradov. Kritici režimu sa tiež sťažujú na falošné účty údajných stúpencov vlády, útočiace na všetkých inak zmýšľajúcich.

Zväz kubánskych žurnalistov označil zablokovanie účtov za "zjavne vopred pripravený akt kybernetickej vojny, ktorého cieľom je obmedziť slobodu prejavu kubánskych inštitúcií a občanov a umlčať vodcu revolúcie".

Niektorí nezávislí kubánski novinári si robili posmešky z toho, že úrady sa sťažujú na cenzúru, ktorej sa inokedy samé oddávajú.

"Oficiálna kubánska tlač vďaka Twitteru objavila 'slobodu vyjadrovania'," napísal nezávislý server 14ymedio, prevádzkovaný disidentkou Yoan Sánchezovou. "Cenzori sú cenzurovaní!" usúdila americko-kubánska umelkyňa Coco Fuscoová.

Kuba figuruje v desiatke krajín s najpevnejšou cenzúrou na svete, aspoň podľa newyorského Výboru na ochranu novinárov. Nezávislá žurnalistika je na ostrove síce tolerovaná, ale nie je legálna a servery kritické k režimu bývajú blokované. Používatelia musia využívať virtuálne privátne siete, aby mali prístup na "zakázané stránky".

"To, že ide o cenzorov kubánskej vlády, neospravedlňuje cenzúru (proti nim)," uviedla zakladateľka nezávislého portálu Periodismo de Barrio Elaine Diazová Rodriguezová, ktorá krok Twitteru odsúdila. "To, že kubánska vláda vytvára falošné účty, neznamená, že všetky účty sú falošné," dodala.

Kuba síce vyzerala odrezaná od virtuálneho sveta, ale kubánski hodnostári si vlani otvorili účty na twitteri po tom, čo ich k tomu vyzval prezident Díaz-Canel, aby boli viac v kontakte s ľuďmi.

pošli na vybrali.sme.sk


Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Tisícky ľudí šírili podvod so sedačkami, polícia im posiela dôležitú radu

Ľudia na Slovensku opäť vo vidine, že niečo drahé získajú zadarmo, šírili hoax a zároveň poskytovali dôležité údaje, ktoré mohli následne podvodníci zneužiť.

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán si chce získať mladých – prináša aplikáciu s elektronickým ružencom (VIDEO)

Vatikán chce získať sympatie mladých veriacich vďaka technologickej inovácii, ktorá ich má prepojiť s elektronickou aplikáciou, a pomôcť im tak pri tradičných ružencových modlitbách.

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Do Na telo príde šéf vyšetrovacieho tímu Gorila (VIDEO)

Hostia a témy víkendových diskusii. Na verejnosť sa dostal zvukový záznam z Gorily, ktorý obsahuje nahrávky, ktoré naznačujú politickú korupciu.

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný videoklip Karla Gotta už má okolo 23 miliónov zhliadnutí (VIDEO)

Posledný klip Karla Gotta a jeho dcéry Charlotte Elly k piesni Srdcia nehasnú už má na YouTube okolo 23 miliónov zhliadnutí. Singel zložil frontman skupiny Kryštof Richard Krajčo, ktorý ich tiež doprevádzal na akustickej gitare. Ide o prvú pieseň, ktorú Krajčo napísal pre niekoho iného než svoju kapelu. Finálnu podobu doladil s Petrom Harazinom z kapely Nebe.

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Najčítanejšie