Opozičné rádio vysúdilo odškodné za snahu ho umlčať Ilustr.foto: Rádio Rebeca

Opozičné rádio vysúdilo odškodné za snahu ho umlčať

08.06.2016 09:14 | Rádio | ČTK

Maďarský odvolací súd dnes prisúdil opozičnej rozhlasovej stanici odškodnenie, predstavujúce v prepočte zhruba 300 tisíc eur, za to, že sa ho vláda premiéra Viktora Orbána po návrate k moci v roku 2010 snažila umlčať tým, že mu odmietala poskytnúť stálu vysielaciu frekvenciu.

Populárna stanica Klubradio musí podľa rozhodnutia súdu dostať späť poplatky za vysielaciu licenciu v rokoch 2010 až 2013, kedy nemohlo používať bezplatné frekvencie a kedy povesť stanice poškodzovali členovia mediálnej rady, menovaní vládou. Súd tiež nariadil nové pojednávanie inej žaloby stanice, v ktorej sa rádio od úradov domáha v prepočte viac ako 3 milióny eur za stratu príjmu.

Verdikt je podľa agentúry AP právoplatný, mediálna rada však dala najavo, že zváži možnosť pokúsiť sa odvolať cestou mimoriadneho opravného prostriedku.

Riaditeľ Klubradia András Arata pripísal víťazstvo v dvojročnej súdnej bitke "tvrdohlavosti a vytrvalosti" stanice, ktorá vyhrala mnoho žalôb proti úradom, kým na začiatku roka 2014 získala dlhodobú vysielaciu licenciu. "Je veľmi dôležité zdôrazniť, že toto rozhodnutie je spravodlivé a rešpektuje právny štát," povedal Arata. Pripomenul, že stanica nedostávala žiadnu reklamu z verejných zdrojov. Stanica tiež nezískala späť svoje frekvencie v troch regiónoch.

Vláda využila svoje zdroje na to, aby si vybudovala sieť nekritických a podporujúcich médií, ťažiacich z reklamných výdavkov štátnych podnikov a verejných inštitúcií.

Vládna kampaň proti opozičnej stanici bola považovaná za najviac citeľný dôsledok kritizovaného mediálneho zákona, ktorý bol neskôr v reakcii na výhrady Európskej únie čiastočne pozmenený, pripomenula AP.

Na ťaženie proti stanici Klubradio svojho času so znepokojením reagovala aj vtedajšia šéfka americkej diplomacie Hillary Clintonová a Organizácia pre bezpečnosť a spoluprácu v Európe.

pošli na vybrali.sme.sk


Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Wanda Adamík Hrycová sa stala opäť prezidentkou filmovej a televíznej akadémie

Valné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) si zvolilo nových členov prezídia. Tí následne jednohlasne potvrdili v pozícii prezidentky SFTA Wandu Adamík Hrycovú a zvolili dvojicu nových viceprezidentov Katarínu Krnáčovú a Tibora Búzu.

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Křetinský a Tkáč vlastnia podiel v nemeckej ProSiebenSat.1

Skupina Czech Media Invest (CMI), ktorú spoluvlastní český podnikateľ Daniel Křetínský a má v nej podiel aj Patrik Tkáč, kúpila podiel zhruba 4,07 percenta v nemeckej televíznej a rozhlasovej spoločnosti ProSiebenSat.1 Media.

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Jeden z obvinených z vraždy Kuciaka sa dohodol na znížení trestu

Dohodu o vine a treste dnes s prokurátorom uzavrel Zoltán Andrusko, sprostredkovateľ minuloročnej vraždy Jána Kuciaka a Martiny Kušnírovej.

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Kočnerova Threema: Novinárka Ruttkayová si vypýtala od Kočnera na dovolenku. Z médií sa teraz sťahuje

Pokrivený imidž štátnej tajomníčky ministerstva spravodlivosti Moniky Jankovskej mala na žiadosť Mariana Kočnera v médiách napravovať redaktorka Martina Ruttkayová. Od Kočnera si podľa komunikácie z Kočnerovej Threemy vypýtala peniaze na dovolenku za pomoc pri odchode ministerky Lucie Žitňanskej.

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

České médiá sú pod tlakom, uvádza Európska novinárska federácia

Česká média jsou pod tlakem veřejnosti a politiků, část mediálního trhu navíc stále nepřímo ovládá premiér Andrej Babiš, uvádí zpráva Evropské novinářské federace (EJF), na kterou upozornil zpravodajský server iRozhlas.

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Kvôli škandalóznej stopke odvolali šéfa bulharského rádia

Odvolanie generálneho riaditeľa bulharského verejnoprávneho rozhlasu BNR Svetoslava Kostova dnes schválila bulharská Rada pre elektronické médiá (SEM).

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Dano Dangl o novej Mall.tv: Vyrábame necenzurovaný obsah, nepozeráme sa na to, či sa niekto urazí (VIDEO)

Už mesiac na Slovensku vysiela nová internetová televízna platforma Mall.tv. Má veľké ambície, chce "dobyť slovenský trh".

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Markíza kvôli násiliu nečakane vylúčila z Farmy jedného súťažiaceho (VIDEO)

Televízia Markíza dnes oznámila, že z reality šou Farma vylúčila jedného zo súťažiacich - Mateja Jurkoviča.

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ omilostil novinárku odsúdenú za interrupciu

Marocký kráľ včera omilostil novinárku Hadžáru Rajsúníovú, ktorá bola minulý mesiac odsúdená k ročnému väzenia za nemanželský sex a interrupciu spolu so svojím snúbencom, lekárom a dvoma jeho kolegami.

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Kontroverznej piesni Elánu dali viaceré rádiá stopku, čo hovorí na kritiku skupina Elán? (VIDEO)

Najnovší počin skupiny Elán videoklip Bulvárne krysy vyvolal nielen medzi novinármi ale aj mnohými fanúšikmi skupiny pobúrenie a kritiku.

Najčítanejšie