Merkelová žiada od Rusov, aby pustili na MS nežiaduceho novinára Foto: FB Hajo Seppelt

Merkelová žiada od Rusov, aby pustili na MS nežiaduceho novinára

14.05.2018 15:25 | Tlač | ČTK

Redaktor nemeckej televíznej stanice ARD Hajo Seppelt, známy svojimi reportážami o dopingu, nedostal pred futbalovými majstrovstvami sveta ruské vízum.

 

Investigatívny novinár je v Rusku nežiadúcou osobou. Spolková kancelárka Angela Merkelová vyzvala ruské úrady, aby svoje rozhodnutie prehodnotili a na šampionát ho pustili.

"Na Rusko by to nevrhlo dobré svetlo, keby pred zrakmi celého sveta takto obmedzovalo slobodu slova," uviedol dnes hovorca kancelárky Steffen Seibert. Vyzval tiež Medzinárodnú futbalovú federáciu FIFA, aby sa vložila do veci.

Päťdesiatpäťročný Seppelt sa už roky venuje problematike dopingu. Najprv sa zaoberal štátom riadeným dopingom v niekdajšej NDR, potom užívaniu nedovolených látok v cyklistike, v nemeckom lyžovaní, v Číne pred olympijskými hry v Pekingu a v roku 2014 nakrútil dokument "Prísne tajný doping - ako Rusko vyrába svojich víťazov." Následné vyšetrovanie Svetovej antidopingovej agentúry WADA odhalilo systematický ruský doping na hrách v Soči a jeho krytie s pomocou štátu. Rusko kvôli tomu bolo okrem iného vylúčené z tohtoročnej olympiády v Pchjongčchangu, kde mohli štartovať športovci len pod neutrálnou vlajkou.

pošli na vybrali.sme.sk


Svrčeková odchádza z pozície hovorkyne SaS

1. Svrčeková odchádza z pozície hovorkyne SaS

Na komunikačnom oddelení strany Sloboda a solidarita sú zmeny.

Pribudli ďalšie mestá s optikou od Orangeu

2. Pribudli ďalšie mestá s optikou od Orangeu

Orange po Veľkom Mederi pripojil do svojej optickej siete ďalšie mestá. Dunajská Streda, Krompachy a Nováky tak rozšírili počet obcí, v ktorých môžu obyvatelia využívať optický internet a najzábavnejšiu Orange TV na optike.

RTVS už má náhradu za Petru Stano Maťašovskú

3. RTVS už má náhradu za Petru Stano Maťašovskú

Po rezignácií Petry Stano Maťašovskej má rozhlasové spravodajstvo nové vedenie.

Film Hovory s TGM hovorí o vášnivom vzťahu Masaryka, ktorý cenzúra do novín nepustila

4. Film Hovory s TGM hovorí o vášnivom vzťahu Masaryka, ktorý cenzúra do novín nepustila

Film režiséra Jakuba Červenku Hovory s TGM ukazuje prvého československého prezidenta Tomáša Garrigua Masaryka inak, než je známy z učebníc dejepisu.

 

Miloš Zeman bol v živom vysielaní opäť vulgárny

5. Miloš Zeman bol v živom vysielaní opäť vulgárny

Slová českého prezidenta z naživo vysielaného rozhovoru pre Český rozhlas kritizujú viacerí politici.

Vyhlásenie k roku od vraždy maltskej investigatívnej novinárky

6. Vyhlásenie k roku od vraždy maltskej investigatívnej novinárky

Presne pred rokom bola zavraždená maltská investigatívna novinárka Daphne Caruanová Galiziová.

Polícia robí u Kočnera aj v Bonaparte domové prehliadky, zo zásahu zverejnila fotky

7. Polícia robí u Kočnera aj v Bonaparte domové prehliadky, zo zásahu zverejnila fotky

Polícia v utorok ráno zverejnila fotografie z domových prehliadok.

Petra Stano Maťašovská končí vo funkcii šéfky rozhlasového spravodajstva RTVS

8. Petra Stano Maťašovská končí vo funkcii šéfky rozhlasového spravodajstva RTVS

Kontroverzné zásady, v ktorých odporúčala obmedziť opozíciu, necitovať súkromné médiá či nevysielať informácie o chystaných protestoch v Krátkych správach, stáli šéfku rozhlasového spravodajstva a publicistiky Petru Stano Maťašovskú miesto.

Saudská Arábia podľa CNN pripravuje priznanie k zabitiu Chášakdžího

9. Saudská Arábia podľa CNN pripravuje priznanie k zabitiu Chášakdžího

Saudská Arábia pripravuje správu, ktorá bude obsahovať priznanie, že saudskoarabský novinár Džamál Chášakdží bol zabitý pri výsluchu.

Od kontroverzných zásad Maťašovskej sa dištancuje časť vedenia spravodajstva RTVS

10. Od kontroverzných zásad Maťašovskej sa dištancuje časť vedenia spravodajstva RTVS

Minulý týždeň šéfka rozhlasového spravodajstva Petra Stano Maťašovská podľa informácií Omediach.com poslala redaktorom a editorom zodpovedným za Krátke správy v Slovenskom rozhlase nové zásady. Tie sú jasným dôkazom, že vedenie spravodajstva je minimálne prostredníctvom nej naklonené koalícii, čo je v rozpore s poslaním RTVS.

Najčítanejšie