Babiš má záujem o vydavateľstvo Nového Času, píše MF Dnes Foto: ANO 2011

Babiš má záujem o vydavateľstvo Nového Času, píše MF Dnes

18.04.2013 12:09 | Tlač | mk

Podnikateľ Andrej Babiš rozširuje svoj vplyv médiách. Má vlastné vydavateľstvo v Čechách, kúpil Ecopress a podľa českého denníka prejavil záujem o Ringier, ktorý vydáva na Slovensku aj Nový Čas.

 

 

Majiteľ potravinársko-chemickej skupiny Agrofert Andrej Babiš má podľa zdrojov MF DNES záujem o vydavateľstvo Ringier v Česku aj na Slovensku. „Počas posledných štyroch týždňov sa uskutočnilo niekoľko rokovaní na tej najvyššej úrovni. Niektoré z nich sa údajne odohrali aj v Nemecku a vo Švajčiarsku. Počas nich vraj Babiš prejavil záujem ako o mediálne aktivity skupiny v Česku, tak aj na Slovensku," píše český denník, ktorý priniesol aj výšku ponuky. „Podľa jedného zdroja zo Švajčiarska Babiš ponúkol za podniky v oboch krajinách sumu 250 až 300 miliónov eur, teda šesť až sedem miliárd korún. A podľa informácií MF DNES z českého trhu má Babiš pre prípadnú mediálne akvizíciu už pripravenú úverovú linku 200 miliónov eur v UniCredit Bank."

Babiš tieto informácie nepotvrdil. "Potvrdiť vám to nemôžem. Nemáte správne informácie. Záujem prejavujeme o plno vecí každý deň, to neznamená, že ich kupujeme," uviedol Babiš pre MF Dnes.

„Nebudeme komentovať udalosti na českom mediálnom trhu a nemáme žiadne informácie o rokovaniach pána Babiša týkajúce sa kúpy Ringier Axel Springer Slovakia," povedala pre Omédiách.com Tatiana Pavleová, zodpovedná v spoločnosti za komunikáciu s médiami.

"Je to len fáma, ale to, či niekto niekde konal, vám pochopiteľne komentovať nemôžem," povedala pre MF Dnes riaditeľka vydavateľstva Ringier Axel Springer v Česku Libuše Šmuclerová. Generálny riaditeľ vydavateľstva Mark Dekan to nechcel komentovať.

Podľa českého denníka Babiš nie je jediný, kto má záujem o vydavateľstvo: „V hre je tiež iný scenár... Špekuluje sa aj o tom, že spoločný podnik plne ovládne nemecký vydavateľ Axel Springer."

Babiš v poslednom období rozširuje podnikanie aj na médiá. Založil akciovú spoločnosť AGF Media, ktorá vydávala český regionálny týždenník 5 +2 dni. Minulý týždeň kúpil Ecopress, ktoré vydáva aj Hospodárske noviny. Mal záujem napríklad o kúpu mediálnej skupiny Centrum Holdings, neskôr povedal, že záujem už nemá. Podľa informácií Omédiách.com v minulosti prejavil záujem a rokoval aj o vstupe do vydavateľstva Trend.

Babiš pochádza zo Slovenska a dnes je jedným z najbohatších českých občanov. Babišov holding Agrofert má v súčasnosti viac ako 250 dcérskych spoločností, v ktorých pracuje vyše 28-tisíc zamestnancov. Nekonsolidované tržby skupiny dosiahli v minulom roku 7,78 miliardy eur. Minulý rok založil občiansku iniciatívu ANO 2011 (Akcia nespokojných občanov). Táto iniciatíva sa v máji tohto roku zaregistrovala ako politické hnutie. V súčasnosti si chce aj očistiť meno. Žaluje historikov, tvrdí že nebol agent ŠtB.



Ale bolo to na internete! Príručka na ochranu pred internetovými hoaxami a klamstvami

Ale bolo to na internete! Príručka na ochranu pred internetovými hoaxami a klamstvami

Vďaka internetu sú dnes informácie dostupné rýchlejšie, než kedykoľvek predtým. To je určite dobrá vec, no správ môže byť niekedy až priveľa.

Expres odvysiela Radio Rave - exkluzívny live set najúspešnejších svetových dídžejov

Expres odvysiela Radio Rave - exkluzívny live set najúspešnejších svetových dídžejov

Rádio Expres exkluzívne odvysiela najväčšiu európsku house párty Radio Rave s najúspešnejšími svetovými dídžejmi súčasnosti.

Bill Gates nepovedal, že vakcína COVID-19 môže zabiť takmer milión ľudí

Bill Gates nepovedal, že vakcína COVID-19 môže zabiť takmer milión ľudí

Jedným z hlavných terčov koronovírusových hoaxov je americký miliardár Bill Gates, ktorý sa rozhodol investovať milióny do boja s pandémiou.

Na trh prichádza nová služba HBO Max

Na trh prichádza nová služba HBO Max

Na rastúci trh sa streamovacími službami prichádza nový hráč - spoločnosť HBO Max. Od stredy ponúkne mediálny obsah firmy WarnerMedia, rovnako ako vlastné nové programy, ale aj staršie obľúbené seriály, napríklad South Park alebo Priatelia.

Ako stíhali najhľadanejšieho zločinca na svete

Ako stíhali najhľadanejšieho zločinca na svete

Dvaja agenti pridelení ku kolumbijsko-americkému pátraciemu oddielu Bloque de Búsqueda, ktorý mal za úlohu skoncovať s Escobarovou hrôzovládou.Steve Murphy a Javier F. Pena.

Facebook: Do desiatich rokov môže polovica zamestnancov pracovať doma

Facebook: Do desiatich rokov môže polovica zamestnancov pracovať doma

Americká internetová spoločnosť Facebook plánuje vplyvom pandémie viac využívať prácu z domova.

Za letáky velebiace smrť vojakov uložil súd polročnú podmienku

Za letáky velebiace smrť vojakov uložil súd polročnú podmienku

Jiřímu Kopřivovi, ktorý v centre Prahy vylepil letáky oslavujúce smrť českých vojakov v Afganistane, uložil dnes súd polročný podmienečný trest za schvaľovanie trestného činu a za podnecovanie. Verdikt nie je právoplatný, prokurátor sa obratom odvolal. Pre muža žiadal päťročné väzenie za podporu a propagáciu terorizmu. Kopřiva uviedol, že je zásadným odporcom násilia a že jeho cieľom bolo vyjadriť nesúhlas s vojenským konfliktom v Afganistane, nie podporovať terorizmus.

Festival Atmosféra bude - ale až v roku 2021. Čo so zakúpenou vstupenkou?

Festival Atmosféra bude - ale až v roku 2021. Čo so zakúpenou vstupenkou?

Organizátori sa rozhodli presunúť deviaty ročník festivalu na leto 2021.

Deti zabitého novinára odpustili otcovým vrahom

Deti zabitého novinára odpustili otcovým vrahom

Deti saudskoarabského novinára Džamala Chášukdžího zavraždeného v roku 2018 dnes oznámili, že otcovým vrahom odpustili. Novinár, ktorý kritizoval saudskoarabských predstaviteľov, bol zabitý na saudskoarabskom konzuláte v Istanbule a jeho telo sa nenašlo.

Cenzúra v Poľsku: Populárnu pieseň o známom politikovi stiahli z vysielania (VIDEO)

Cenzúra v Poľsku: Populárnu pieseň o známom politikovi stiahli z vysielania (VIDEO)

Pesnička populárneho poľského speváka o privilégiách šéfa vládnej strany Jaroslawa Kaczyńského sa dostala až na vrchol hitparády populárnej stanice verejnoprávneho poľského rozhlasu Trojka, ale potom náhle zmizla. Rozhlas obviňujú z cenzúry, hrozia odchody novinárov aj bojkot časti umelcov. Pesnička sa stala hitom, na internete má seďem miliónov zhliadnutí.

Najčítanejšie